schilferige uitslag

Ik merk bij ons meisje sinds kort vooral op haar hele romp een uitslag die nogal droog is en schilferig. Ook in de plooitjes heeft ze er last van. Ik heb het al een paar keer ingesmeerd met een vette creme maar echt beteren doet het niet. In haar gezichtje heeft ze er geen last van. Wat zou dat kunnen zijn of is dat normaal voor zo’n klein baby’tje nog? Iemand die een goede creme kent?

Die uitslag lijkt misschien wel wat op wat Emma eerst in d’r hele gezicht had. Ha vond het eczeem lijken en heb daar fijne creme voor gekregen.

Nu heeft ze niks meer in d’r gezicht, af en toe een pukkeltje of warmtebultje ofzo. Wel in haar nekje in de plooien wat meer en ook in elleboog en knieholtes beetje uitslag. Kan ook zijn omdat hun plooitjes nog vaak op elkaar zitten enzo.



Ik zou zeggen vaseline? en anders bij ha eens informeren, ik heb Lanette das een creme met niet meer dan wat vaseline en nog wat, smeert lekkerder dan echte vaseline.

Ik weet niet of het een soort eczeem is, ik weet wel dat het heel erg droog is.Kijk dit is een foto, ik hoop dat het wat duidelijk is? Nu je het zegt in haar nekje heeft ze er ook veel last van, de huid is daar dan ook veel roder dan ergens anders. :think:

hm, nee emma heeft echt alleen in plooitjes soms iets…dit herken ik niet. Doe je verzorgende olie in t badje? En lekker met olie insmeren? Dan wordt t misschien minder droog?

Jeukt t ook?



Succes!!

nee ik gebruik productjes van Weleda, of het jeukt ik weet het niet. Ze gaat ook maar een keer in bad. Ik zal eens proberen er wat olie op te doen van Weleda, is voor alles goed maar ik vind het wel een vieze vette boel dan worden. :x

hoi,



als ze jeuk heeft zal ze wel krabben, maar anders ga je toch even langs de dokter?

vaseline cetomacrogol helpt tegen een rode geirriteerde huid.

Zulke plekjes had Benthe ook… Niet zoveel, maar het lijkt er erg op…

Ik heb eerst met gewone witte vaseline gesmeerd en later met vaseline/lanette creme…

Badderen in zemelenbad en daarna insmeren met amandelolie…



Benthe is al 4 maanden “schoon”…



Succes!!!

@Liz wrote:

Ik weet niet of het een soort eczeem is, ik weet wel dat het heel erg droog is.Kijk dit is een foto, ik hoop dat het wat duidelijk is? Nu je het zegt in haar nekje heeft ze er ook veel last van, de huid is daar dan ook veel roder dan ergens anders. :think:




Aiii goed vet houden idd met vaseline cetomacrogol en anders om vaseline paraffine vragen bij de HA…

Zo’n buikje herken ik wel en Lenn heeft flink last van eczeem (gehad)…

Bij twijfel altijd even naar de HA hoor :slight_smile:

Ziet er idd eczemerig uit…goed vethouden! Weleda kán heel goed zijn, de iedere dag olie is heerlijk om 't lijfje helemaal mee in te smeren en ik vind niet dat de kleertjes er erg vet van worden.

de huisarts is zonet geweest, het is inderdaad een soort eczeem. Goed inwrijven met een vette zalf en het zou al veel beter moeten gaan.

Veron heeft t zelfde ik smeerde eerst met vasaline lanette maar dat hielp niet echt nu met nursery gelly dit kan je krijgen bij toko’s en dat helpt perfect !

En net van de HA zegt goed vet houden



succes in elk geval

net als de rest al zegt idd goed vet houden… Maar wat ik er nog even aan toe wil voegen. probeer het eens een poosje zonder weleda!

Mijn oudste dochter bleek ook niet tegen de babyspullen van weleda te kunnen…Nergens tegen trouwens ( zwitsal, natusan enzo)

En badderen met zemelen is idd een hele goede , je kunt bij kruidvat speciaal zemelenbadje kopen ( bij de babyverzorging tussen de babyshampoo enzo eigen merk).Of je doet het zelf met zemelen in een washandje ( of thee-ei) maar dat vond ik altijd zo’n geprut…

ondertussen is het al een pak beter. Ik kleed haar niet al te veel aan, ze is in bad geweest met badolie van Balneum, jeukstillende soort en ik heb haar een aantal keren ingewreven met producten van Weleda. Zien jullie het verschil?

ziet er zeker veel beter uit dan dat het eerst was!!!



Goed zo ga zo door en de huid is weer helemaal gaaf. Voor mij lijkt die al gaaf en nu houden zo

@Vientje wrote:

ziet er zeker veel beter uit dan dat het eerst was!!!



Goed zo ga zo door en de huid is weer helemaal gaaf. Voor mij lijkt die al gaaf en nu houden zo
het lijkt niet alleen gaaf het is ook zo. Misschien kwam het wel door iets in mijn melk, wie zal het zeggen.