schilferende hoofdhuid

Hoi,

Lev (nu 7 weken) heeft veel last van schilfers op z’n hoofdhuid.

z’n gezichtje en lijfje schilferde eerst ook flink maar met balneum extra vettende badolie en wind en weer balsem van Weleda voor de echt erge plekken is dat nu redelijk onder controle (nog wel erg droog en rood).

maar die hoofdhuid :frowning:

heeft iemand hiervoor goede tips?

je hebt speciale pads, maar je kan ook gewoon olie op het hoofdje smeren laten intrekken en later met een kammetje de schilvertjes weg kammen.

Da’s gewoon berg heel normaal, inderdaad met olie insmeren en dan kammen.

Als je toevallig haarlotion gebruikt zou ik daar even mee stoppen.

Daardoor werd het bij Anoek erger.

Heb er verder weinig aan gedaan. Maar je hebt bij de drogist

verschillende produkten tegen Berg te koop. Misschien helpt het…

Ik weet niet of Lev haar heeft? Maar mijn kraamhulp adviseerde om goed de haartjes na het badje of wassen te borstelen (met dat zachte borsteltje) omdat dat ook berg zou verminderen of tegen zou gaan. Of het waar is weet ik niet maar ik heb het wel altijd trouw gedaan en Nathalie heeft zo goed als geen berg gehad. Succes!

De kraamverzorgster hier deed zijn haar wassen onder de kraan gewoon en daarna in badje , ik vroeg haar waarom ze vertelde om berg te voorkomen omdat je het zo er goed uitspoeld…weet niet of het waar is maar ik heb het tot u toe altyd zo gedaan en Veron heeft nog nooit schilvers of echt berg gehad dus misschien het proberen waard !

Succes

bedankt voor de tips :thumbup:

Lev heeft een bos haar :inlove:

haarlotion gebruik ik niet maar het borstelen ga ik proberen

Als aanvulling, berg is het gevolg van overmatige talg procuctie op de hoofdhuid of wenkbrouwen daar kan het ook zitten.

Brian heeft er tot zijn 3e last van gehad en niets hielp geen borstel of wat dan ook.

wij doen 's avonds wat olie op haar hoofd en wassen dat dan s ochtends eruit + borstelen. Paar dagen achter elkaar volhouden en is al een stuk beter, maar nog niet over.

Hoi!

Een tip die ik kreeg van mijn kraamhulp waar ik haar heel dankbaar voor ben geweest is Bepanthen zalf erop doen. Je wast eerst de haartjes en als ze handdoekdroog zijn smeer je het hoofdhuidje in met bepanthen zalf. Bij mijn jongste werkte het echt. Herhaald dit een aantal keren en het is echt weg!

Succes en laat je even weten of het is gelukt?

Groetjes,

Janet

Onze Lev heeft er ook last van, Anna Sofie had het nog erger. Volgens mij heeft zij het nog :wink:

De wijkvp hier gaf als tip om geen olie te gebruiken, dat trekt in de huid en helpt echt niet.

Vaseline ligt er op. Als je dat smeert schijnt het er makkelijker af te gaan.

De schilfers kam je helemaal makkelijk uit het haar met een luizenkammetje.

hoi,

ik heb nu twee keer z’n hoofdje ingesmeerd met babyolie, lang laten intrekken, uitkammen en daarna uitwassen

(dit voordat ik de laatste tips van jullie gelezen had)

het lijkt nu een stuk minder te zijn.

ik wacht af hoe het verder gaat.

bedankt allemaal :thumbup:

Mijn zoontje is nu 4 maanden oud en heeft er nog steeds last van. Ik blijf insmeren en borstelen maar het helpt niet echt.

Ik doe nu een combinatie van weleda elke dag olie en een beetje vaseline crem fna. Dat houdt de hoofdhuid vettig en jeukt ook niet.

Het is afwachten bij hem om t ekijken wanneer het weggaat, volgens mij verdwijnt het vanzelf.

Tessa had zo’n berg dat haar hele gezicht zelfs onder zat…

Volgens de arts was dit ceberoisch exceem… en als je kindje het heel erg heeft is er een kans dat ie exceem ontwikkelen gaat.

Wij hebben een vette zalf ( cetamacrogol creme) gekregen van de arts hiervoor en toen duurde het nog heeeel lang voor het weg was…

Zo min mogenlijk rotzooi erop helpt nog het beste…

Idd evt vaseline ( als je kindje daartegen kan) erop en dan met een borsteltje kammen of met een speelkaart(of ander stuk karton) eraf schrapen

voorzichtig…

DIe anti berg pads zijn leuk voor als het heel licht is maar die kunnen het juist ook verergeren…

Liefs Tina