Vandaag ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een meting. Ik heb geen Puregon gespoten ivm de feestdagen. Niks te zien, dus mijn cyclus wordt onderbroken. Ik heb gemeld dat mijn hartslag in rust 120 p/m is, dat ik wazig zie, en afgevallen ben. Mijn arts denkt dat mijn schildklier te snel werkt. Heb bloed laten prikken, en kan maandag bellen.
Natuurlijk zit ik weer op internet te googlen, en daar wordt ik niet vrolijk van. Als ik de ziekte van Graves zou hebben, zou ik eerst een jaar medicijnen moeten slikken voordat ik weer zwanger mag worden. Ben nu al 2 jaar bezig in het ziekenhuis met de kinderwens, en weer een jaar wachten wordt ik niet blij van.
Wie heeft ook een schildklierkwaal en kan/mag gewoon zwanger worden?
Ik kan je helaas niet helpen. Kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt. Probeer jezelf niet gek te maken met wat je op het net vindt, blijf bij jezelf en laat het op je af komen. Succes!!! Ik hoop dat je wens snel in vervulling gaat.
pebble
Ik heb ook een schildklierafwijking, maar precies andersom. De mijne werkt bijna helemaal NIET meer. Ik moet dus medicijnen slikken om het hormoon binnen te krijgen die de schildklier normaal zelf aanmaakt.
Ik mag met deze afwijking gewoon zwanger worden, alleen moet ik de waardes bij een zwangerschap goed in de gaten houden. Als ze te laag worden, dan heb ik meer kans op een miskraam.
Ook geeft deze afwijking bij mij een gewichtsprobleem. Te dik… En om heel eerlijk te zijn moet ik nu eerst afvallen. Maar ja…dat is makkelijker gezegd dan gedaan… :?
Succes,
Noortje
Hoi hoi
Ik heb een te traag werkende schildklier.
Daardoor had ik ook geen eisprong.
De gyn is hier uiteindelijk achter gekomen en nu heb ik medicijnen.
Ik mag ook gewoon zwanger worden, alleen moet ik het dan ook goed in de gaten houden.
Ik ben al eens zwanger geweest, alleen had ik toen nog geen medicijnen.
Ik heb toen een miskraam gehad.
Het is niet zeker dat het door de schildklier is gekomen, maar de kans is wel groot.
Nu met de medicijnen heb ik weer een vrij regelmatige cyclus van rond de 33 dagen en dus ook een eisprong!
Liefs Esther :**:
ook ik heb een te langzame schildklier en heb daar dus medicijnen voor en daarvoor mag ik gewoon zwanger worden alleen ik heb er diabetes type 2 bij en daarom mag ik nu nog NIET zwanger worden hopelijk in april weer.
wens je sterkte en hoop dat je gewoon verder mag gaan want ik weet hoe het is om te wachten(wacht al weer sinds april 2005 en ben al 7 jaar in totaal bezig)
groetjes annie
Je kan heel veel informatie vinden op het forum van http://www.hypomaarniethappy.nl daar staat ook veel over de ziekte van graves en er is ook een speciaal zwangerschapsgedeelte. Misschien kun je daar de informatie vinden die je zoekt!
blijkt dat ik hyperthyreoïdie heb. Moet de 31e naar de internist. Ik mag voorlopig nog niet zwanger worden. En daar baal ik het meest van.
Ai, dat is wel vervelend voor je zeg. Heb je al enig idee wat ze dan gaan doen om die te snel werkende klier te behandelen?
Mag ik je misschien 1 tip geven. Lees je van tevoren heel goed in voordat je naar de internist gaat.
Heel veel mensen moeten dan een ‘slok’ met radioactief jodium nemen waardoor de schildklier helemaal stil komt te liggen. Dan krijg je in feite een te traag werkende klier waar je weer schildklierhormoon voor moet slikken. En dat kan echt een lange tijd duren voordat je daar goed op bent ingesteld.
Ik zou echt even gaan kijken op het forum wat ik je noemde, daar kun je een hoop info vinden.
Sterkte ermee he.
Hoe gaat het er nu mee?