De boel heeft hier eigenlijk wel weer is een likje verf nodig, vooral het plafond maar ik kom er maar niet uit hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.
Hoe doen jullie dat met kids?
Ze kunnen wel uit logeren maar de jongste (4 mnd) nog niet. Zij krijgt nog bv en haar wil ik nou juist uit de verflucht houden!
Ik kan het natuurlijk wel in delen doen (moet steeds voeden nl) maar lukt dat met het plafond? en dan zit ik nog steeds met de lucht natuurlijk…
Wie oh wie heeft er een idee, bedankt alvast
Stel het een jaartje uit…
Ga je het plafond lakken dan?
Muurverf heeft geen penetrante chemische lucht he dat is op waterbasis.
@Lune wrote:
Stel het een jaartje uit…![]()
ja maar dat denk ik nu toch al wel wat jaartjes :mrgreen:
het irriteerd mij gewoon…
Als iemand een idee heeft dan doe ik het en anders wordt het hem idd helaas niet …
muurverf is niet erg hoor.
Zou tijdens het verven voor de spatten wel de kids uit de kamer houden :mrgreen: en dan is het best praktisch om een reeds lopend kind uit logeren te ‘sturen’.
Ik zou in elk geval wachten tot het minder stormachtig is buiten, ik vind het wel lekker om na een tijdje boven je macht verven even lekker een bakje thee te doen en wat is er dan lekkerder om dat in een voorjaarszonnetje te doen.
Hihi, nog een keer dan, wat ga je met je plafond doen? Ik snap het even niet van de verflucht namelijk.
oh ja en qua vlakken… weet niet hoe groot jullie plafond is?
Altijd in stroken verven en niet in vierkante vlakken zeg maar.
Dus van voor naar achter door de kamer, naar het (meeste) licht toewerken.
Wij hebben een woonkamer met open keuken en dat lukte echt niet in 1x. Is bijna 11 meter lang en 6 meter breed… zelfs met z’n tweetjes is dat niet grappig aan 1 stuk door.
Als je gewoon zorgt dat je een strook van voor tot achter klaar hebt kan je best even pauze houden voor een voeding en zelf wat drinken. Volgende strook dan wel net even aanzetten over het laatste stukje.
Hier zie je er in elk geval niks van :thumbup:
@~Melanie~ wrote:
Hihi, nog een keer dan, wat ga je met je plafond doen? Ik snap het even niet van de verflucht namelijk.
verfen…
maarre de muren mogen ook wel eens

@maantje wrote:
@~Melanie~ wrote:Hihi, nog een keer dan, wat ga je met je plafond doen? Ik snap het even niet van de verflucht namelijk.
verfen…
maarre de muren mogen ook wel eens![]()
haha ja dat snap ik maar ik vroeg je waarméé en wat het probleem is met de lucht van latex.
Latex is muurverf en op waterbasis, niet te vergelijken met de lakverf (chemische lucht dus) waarme je hout schildert.
En zelfs lak is er gewoon op waterbasis…
Maar de lucht lijkt mij toch niet zo gezond voor een baby :think:
@maantje wrote:
latex/muurverf is reukloos/ zo goed als reukloos.
Daar zitten ook geen chemische stoffen in die kwaad kunnen, dus dat plafond… zou ik echt gewoon doen als het nodig is :thumbup:
@maantje wrote:
Balen, nu heb je écht geen excuus meer om het uit te stellen… :mrgreen:

Plafond doen kan echt niet met kinderen in huis… simpelweg omdat je eigelijk alles eruit moet halen. Het spettert als de ziekte en zelfs als je het met een stok en roller doet ben je wel effe bezig.
Ik zou dan toch nog een maand of 3 wachten, betere temp, kunnen je meubels evt even de tuin in… en dan gaan met die banaan…
Dus wat mij betreft krijg je nog wel even uitstel… :mrgreen:
We zijn net verhuisd, en hebben hier dus heel wat plafonds gewit, maar dat geeft serieus geen zware geur af hoor. Je ruikt er eigenlijk bijna niks van, en dat is zeker niet slecht voor een baby.
Muurverf eigenlijk hetzelfde, je ruikt er weinig van.
Ik zie het probleem ook niet zo (wat betreft de lucht) latex ruik je idd bijna niet. We hebben hier net ook de baby/kinderkamer geschilderd maar je ruikt het echt niet. Maar echt handig is het schilderen met de kids erbij natuurlijk niet. Met het weer van nu zou je idd al je meubels eerst naar voor en dan naar achter moeten plaatsen en je bent niet zomaar klaar. Zou het dus ook nog een paar maandjes uitstellen en dan de kids een dagje uitbesteden. Na die dag kunnen je kids echt wel weer gewoon thuiskomen.
Wat Cell en Loesje zeggen. En dan dus ook de kleine uitbesteden en wat afgekolfde melk meegeven.
ik ga voor uitstel
maar als het (hopelijk snel) mooi weer wordt moet het echt. in de tussentijd maar hopen dat niemand omhoog kijkt