Kan ik gewoon schilderen nu ik zwanger ben. Er is eigenlijk niemand anders die kan/wil schilderen. En aangezien wij aan het verbouwen zijn in huis en echt moeten schilderen voor we er kunnen.
Nu lees ik dat het geen ramp is, maar als je in een verffabriek werkt en heel de dag in de geuren zit het niet goed is.
Dan lees ik weer dat het niet mag…
Ow het het is dus geen verf op waterbasis.
Dus weet het even niet…
als de verf op waterbasis is dan kan het hellemaal geen kwaad.
op basis van amoniac zou ik wel oppassen.
in een verf fabriek heb je denk ik met bijde te maken.
Kan wel, maar dan wel goed ventuleren en zorgen dat je niet uren achtereen aan het verven bent en dus in die verflucht zit.
Héééé gefeliciteerd!!! :inlove: :dance: :-*
Gefeliciteeeerd!! :lol:
Ik zou het zelf niet doen…
Is er echt niemand anders die het kan doen??
@Maris wrote:
Ik zou het zelf niet doen…
Is er echt niemand anders die het kan doen??
Eens.
Ben ook verhuisd in zwangerschap (8wkn) en heb Roy en een vriend laten schilderen.
gefeliciteerd
Toen ik vorige keer zwanger was heb ik gewoon geverfd tijdens mijn zwangerschapsverlof. We waren net verhuisd en ik was de hele dag thuis dus heb ik de verfkwast gepakt
De verf was op waterbasis dus verder geen probleem. En je gaat vanzelf niet te lang door, want dat is toch te zwaar (in ieder geval na 36 weken), dus ik verfde een paar uur per dag en nu is de gang mooi geschilderd
Ik zou het ook niet doen (heb ook anderen laten schilderen), maar ZEKER NIET DOEN in het 1e trimester!!! Waarin alle vitale organen aangelegd worden, daarin moet je echt geen risico’s nemen hoor!
Gefeliciteerd!
Ik heb even gegoogled en vond dit op internet:
Vermijd het schuren van oude verflagen vooral als je twijfelt of het om loodhoudende verf gaat.
Draag altijd een stofmasker en beschermende kledij als je verft. Zorg ervoor dat de ruimte waarin je verft goed geventileerd is.
Verf niet alles in één keer, maar spreid de beurten over verschillende dagen. Doe niet te veel werk in één keer, en verf ook niet te vaak.
Vermijd latexverven die ethyleen monomethyl glycolethers of biociden bevatten.
Hopelijk heb je er wat aan.
Gefeliciteerd!!!