schema

Ik weet het even niet meer,

Lynn is onrustig op de creche , wil niks niet op de grond niet slapen , niet in de schommelstoel, niet in de box alleen bij de leidsters op de arm. Dat kan natuurlijk niet.

Hun denken dat ze honger heeft (ik denk van niet)

THuis is er niks aan de hand speelt ze zo een uur op de grond , ook bij opa en oma is er niks aan de hand,

Haar schema is nu

7.30 bv

9.30 fruit plus bv of water

dan slapen

12.00 brood (gaat nog niet van harte) daarna bv of nutrilon

slapen van 14.00-16.00

16.00 bv of nutrilon

18.00 groentehap met yoghurt

20.00 bv en dan slapen

De creche vroeg of ze al een ligahap mocht ik heb eerlijk gezegd dat ik dat nog niet nodig vindt :oops: en als dat gebeurd dan moet er een fles af

dan zou ze rond 14.00 liga hap krijgen en dan pas om 18.00 avondeten

Wanneer kregen jullie kinderen wat anders rond 16.00?

Ik wil trouwens de 12.00 en de 16.00 bv afbouwen en dan nutrilon geven en dan alleen nog 's ochtends en 's avonds bv geven

schema is volgens mij niks mis mee hoor…

kan je anders niet om 16.00 uur bv geven icm liga? dat je eerst liga geeft, en daarna bv als drinken zeg maar?

Suus heeft sinds een week of 7 ook echt meer honger, maar ik haat liga… :shifty: (net lijm die zooi)

Ik maak nu een flinke fruithap van 1 banaan, 1 appel, wat druiven of aardbeien, een scheutje yoghurt en 2 naturel beschuiten!

Door de beschuiten word het wat voller en voedzamer.

Er komt een royale beker uit die in 2 porties verdeel en daarvan doen we 1 portie in de ochtend en 1 portie in de middag.

We merkten wel dat ze er voller van is en langer zonder te miepen doortuft.

Ze heeft in deze periode ook tandjes erbij gekregen en een groeispurtje gedaan.

Dus zo raar was dat niet.

Hier is het dus…

ochtendfles met pap (al vanaf 7 maand ongeveer)

10.30 fruithap en wat lauwe ongezoette thee erbij

Dan slapen.

Na het slapen de andere portie fruithap (Suus wil nog niet zo brood happen, dat proberen we wel, maar na 2 stukjes morrelen, doen we dan maar die fruitprak) en dan rond 16.00 uur nog een fles opvolgmelk. Dan slaapt ze nog een uurtje en rond 18.00 uur eten we warm, krijgt ze een toetje en dan is ze op tot 19.30

Met een kleine fles van 120 cc opvolgmelk gaat ze dan naar bed en slaapt ze tot de volgende morgen.

Maar misschien dat je dus zelf een fruithap kan maken met wat extra vullende vezels en dat in bakjes mee kan geven?

Ik heb ook niks met liga, dus kan me goed voorstellen dat je dat niet nodig vind.

Het hoeft ook niet persé liga te zijn toch?

Is een rijstwafel of een soepstengel/cracotte niet iets?

En dan een kleiner flesje erbij? Een fles laten vallen hoeft (nog) niet denk ik.

Hier is het al een tijdje zo

Pap

Fruit

Brood (met melk of water/roosvicee)

Soepstengel (water/thee/roosvicee)

Avondeten + toetje

En dan nog een fles… (180)