schema met 10 maanden

Ik breek even in bij de ‘flesvoeding’. Als nieuwsgierige borstvoedingsmama vraag ik me af wanneer kindjes van 10 maanden de fles krijgen en hoeveel nog. Gister op de creche hebben ze m’n zoontje namelijk niet rond 3 uur z’n bakje yoghurt (naast koekje en sap) gegeven omdat hij daarvoor al 2 boterhammen op had en ze bang waren dat hij anders geen trek meer had in z’n avondeten.

Hoi Hoi,



Mijn dochtertje is bijna 10 maanden! Krijgt nu nog 3 flessen (en soms 's nachts ook nog 1):



7 uur: boterham met een fles opvolgmelk van 200 cc (drinkt niet alles op)

9 uur: cracker/rijstwafeltje/ligaatje met sap

Tussen 11 en 12 Boterham met erna een fles opvolgmelk van 200 cc (drinkt niet alles op)

14:00 fruithapje en erna nog wat drinken (meestal water)

Vaak nog een rijstewafeltje of soepstengeltje met wat drinken

17:00 groentehap (eerst potje dan nog bij ons aan tafel wat stukjes mee-eten)

19:30 fles opvolgmelk 200 cc



Bij ons op het KDV is het hetzelfde schema, dus in de middag tussen 14 en 15 fruit, krijgt ze om 14 uur al fruit dan volgt nog een koekje/rijstwafeltje of iets en is het wat later geworden dan alleen nog maar wat drinken voordat ze naar huis gaan.

Mijn dochtertje krijgt nog 4 flessen



9:00 a 10:00 uur - 200cc



14:00 - 150cc



18:00 - 150 a 200cc



21:30 - 200cc

Sebastian krijgt 2 flessen van 200 cc. 's ochtends en 's middags bij het brood.



eet Nando 's middags 2 boterhammen :shock: dan laat hij het zich zeker goed smaken :wink:







hoeveel bv geef je nog? je had het erover dat je de bv wilde afbouwen toch?

Bedankt voor jullie reacties. Jullie schema’s komen wel aardig overeen met die van mij. De yoghurt rond 3 uur laten we voorlopig gewoon geven.



Het kolven wil ik inderdaad afbouwen. Ik kolf sinds een maand nog maar 1x ipv 2x. Als Nando 1 jaar is, stop ik helemaal met kolven. Of eerder als ie overdag geen moedermelk meer wil drinken. De voedingen thuis wil ik voorlopig nog blijven geven.



Als ik vrij ben, is dit ongeveer z’n schema. 's Morgens rond half 8 borstvoeding. Een uurtje later fruithapje. Voor z’n slaapje weer borstvoeding. Na z’n slaapje rond half 1 een boterham met water en borstvoeding. Rond 3 uur/ half 4 borstvoeding, dan slapen tot half 6/ 6 uur. Groentehap met water en borstvoeding. Na het avondeten gaat hij in bad en daarna de laatste voeding rond 8 uur. Als ik werk, krijgt hij 's morgens 1 voeding en 's avonds 2 of 3 keer. Op de creche drinkt hij nauwelijks nog moedermelk, vandaar dat hij daar rustig 2 boterhammen eet :mrgreen:

dan snap ik dat hij 2 boterhammetje oppeuzelt.





schema ziet er verder goed uit hoor.

Wauw 2 boterhammen, ik vroeg aan ons cb hoeveel Roan er maximaal mocht, dat was 1,5 , maar dat krijgt ie niet, maar 1.



Hier zitten we op eigenlijk 1 a 2 flessen.

Een voor het slapen gaan en een kleine bij het brood maar die slaan we ook wel eens over als ie sochtends melk heeft gehad ipv pap.

Thuis eet hij ook minder brood hoor. Hooguit 1 boterham. Vanmiddag en gister had Nando al genoeg aan een halve boterham, maar hij drinkt natuurlijk meer bij mij.

Jaa dat is ook zo :slight_smile: :slight_smile:

hier 3 flessen





8.00 pap met 200ml opvolgmelk

10.00 fruit

12.00 brood

13.00 fles 150ml

17.30 warme hap + toetje

19.30 fles 200ml