Hallo,
Ik heb een vraagje. We beginnen in aug met de eerste ivf/icsi. We hebben 6 juli het tweede intakegesprek en dan krijgen we het schema mee. Als het goed is dan moet ik 3 juli ongesteld worden en dan moet ik ook al met de pil beginnen. Dan wordt ook wel uitgelegd wanneer we wat moeten spuiten.Maar ik ben benieuwd wanneer het allemaal begint en heo dat met de pil zit.Ivm planning werkzaamheden en vakantie.
Moet ik als we in aug beginnen,na de pil strip van juli,nog weer de pil innemen tegelijk met de hormonen?
Ik weet wel dat ze het allemaal 6 juli vertellen,maar kan niet wachten.
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan vertellen hoe zo`n ivf.icsi ronde eruit ziet,want ik kan er niks over vinden.
Alvast bedankt.
Groetjes Claudia
Hoi Claudia,
Ik ben zelf bezig met icsi, en ben 11 juni weer begonnen met microgynon 30 (de pil) te slikken. OP cyclusdag 17 (25 juni) begin ik met decapeptyl te spuiten. als dan de pilstrip op is moet ik ongesteld worden en dan op cyclusdag 3 daarvan beginnen met gonal-f (stimulerend hormoon injectie)te spuiten. ik blijf al die tijd decapeptyl doorspuiten, dus s’morgens decapeptyl en s’avonds de gonal-f tot ik dan te horen krijgt wanneer ik de pregnyl moet spuiten (hcg-hormoon) dit om de eisprong op te wekken en dan binnen 36 uur heb ik de punctie.
Zo ziet het bij mij er dus uit.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Sam
Hallo Sam,
Bedankt voor je antwoord.
Ik ben erg benieuwd hoe het bij gaat. Normaal baal ik altijd als ik weer ongesteld moet worden,maar nu verheug ik mij er op. Want dan betekent dit dat we mogen beginnen. We zijn al 2 jaar bezig om zwanger te worden.
Wat ik wel apart vind,is dat ik heb 14 jaar de pil gebruikt en dan meer dan 2 jaar niks en dan moet je weer aan de pil.
Nou Sam heel veel succes met je eerste ronde,ik zal voor je duimen.
Groetjes Claudia
Hallo Claudia,
Bij iedereen is het natuurlijk anders…de een heeft een lange schema en de ander heeft een korte schema!
Ik hoefde bijvoorbeeld niet aan de pil, mijn cyclus was zo regelmatig, nadat ik ongi was geworden mocht ik op de 3e dag aan de clomid! Mijn schemaduur was ca 16 dagen, je krijgt steeds een folikkelcontrole, aan de hand daarvan krijg je te horen of je pregnyl mag prikken!
Succes!!!
Groetjes,
Monique
hoi,
ik vond het ook heel bijzonder, ik heb ooit eens de pil geslikt en nu mocht ik ook weer beginnen.
Mijn arts heeft uitgelegd dat dit moest zodat ze makkelijker mijn eisprong konden plannen en ik niet heel lang de lucrin hoef te gebruiken.
We hebben voorrang gekregen op de wachtlijst, ivm mijn man (lang verhaal) en daarom moest ik direct na het intake gesprek met de pil beginnen. Dat was op 16 juni.
A.s. donderdag begin ik met de lucrin en de 20ste mag ik stoppen met de pil. Als het goed is dus voorlopig mijn laatste menstruatie!
De 27ste begin ik met Gonal-F, het stimulerende middel en dan rond 9 augustus heb ik de punctie :?
Ik ben echt enorm zenuwachtig… Maar houd maar hoop he… Mijn man is de afgelopen 2 jaar bezig geweest om zijn deel te doen, dus om nou af te haken voor 1 maand labiliteit… :think: haha
Inderdaad wel grappuip al die verschillende schema’s te zien. Ik hoef niet met de pil te beginnen en moet ook andere medicijnenen gaan spuiten dan heir genoemd word.
Spooky clomid en dan pregnyl is toch alleen bij iui, of kan dat ook met ivf?
hoi,
ik krijg geen ivf, maar icsi, daarom heb ik dit schema, aldus mijn hele lieve artsin.
Hallo,
We zijn dus voor intake geweest( 6 juli). Ik was 4 juli al met de pil begonnen en ik moet deze slikken t/m 31 juli. 28 juli start ik met Lucrin en dan 8 aug eerste echo en dan starten met GonalF. De punctie zal 10 tot 14 dagen later plaats vinden. 35 ur voor de punctie Pregnyl spuiten en dan als het allemaal goed gaat dan wordt 4 dagen later de embryo teruggeplaatst. Na de punctie 3x dgs 2 tabletten Progestan vagninaal inbrengen.
Machtiging heb ik vorige week donderdag naar de ONVZ gefaxed,nog geen antwoord.Ze moeten mij nog behandelen.Vind ik raar,ik heb het uitgebreidste pakkket,waar eerste poging vergoed wordt. Ik wacht nog tot dinsdag en dan ga ik weer bellen.Moet immers op tijd de medicijnen bestellen.Die stress wil ik helemaal niet.
De punctie is wel iets waar ik tegen op zie.In Zwolle wordt de vagina niet verdoofd,schijnt pijnlijkere te zijn dan de punctie.Krijg wel voordien diclofenac en lorazepam en tijdens de punctie iets in een infuus gespoten. Vraag nog wel of ik een valium mag.Heb ik ook gehad toen ik geopereerd werd.Nou ik sliep al voordat ik op de operatietafel lag.
Heerlijk.
Het blijft allemaal spannend, ook hoop ik dat de zaadkwaliteit wat beter wordt,want we hebben al 6 rietjes laten invriezen en die zijn net aan geschikt voor icsi,gaat wel moeilijk worden. Laatste keer zaten er 100.000 in. Ze hebben er maar een nodig. Hopelijk lukt het met vers zaad te doen. We doen er alles aan.
Nou iedereen succes en geniet van het lekkere weer.
Groetjes Claudia
hi claudia
spannend hoor!
ik heb vandaag voor het eerst arts gesproken die de punctie en terugplaatsting gaat doen (op dag 11 van gonal-f) en nu gaat het allemaal dichterbij komen. Hij vertelde me dat ik volledige narcose krijg (yes!), in azie vinden ze het onzin om pijn te lijden en ik moet zeggen dat ik het ook wel helemaal prima vind
juudje: mijn medicijnen klinken ook allemaal weer anders (behalve de gonal-f dan), zullen wel verschillende merknamen/farmaceuten zijn
Hoi!!
Valium mag niet… Mijn lief heeft t voor me gevraagd, maar dat is niet zo handig… Valium, pijnstilling (paracetamol en diclofenac) en de verdoving (die ik wel krijg) is een beetje een dodelijke combi…
En daar zit ik ook niet op te wachten… hihi
Maar, andere rustgevende middelen wel, dus vraag er vooral om!!! Ik wil zoveel mogelijk, haha!
k krijg tijdens de punctie een morfine infuus, maar helpt om de ergste pijn te verdragen maar is dus absoluutn niet daardoor alles gevoelloos.
een morfine infuus…
Krijg je die ‘zomaar’? ik bedoel, direct.
Ik mag wel een morfineachtig preparaat, maar dan moet het wel ‘ondraaglijk’ worden…