Vorige week maandag 29 maart ben ik bevallen van Yari.
We zijn ditmaal meteen begonnen met flesvoeding.
In het begin dronk hij wat lichtjes tot normaal.
Nu kwam hij de laatste paar dagen op 90ml om de 2-3 uur. Dit is dus echt wel te snel op elkaar .
Nu krijgt hij dus ongeveer 110ml aangeboden wat hij soms opdrinkt en soms niet, maar hierop reageert hij enorm goed!
Er zit 4 uur tussen de voedingen.
Hij was ook enorm hongerig!
Nu is mijn vraag:
kun je met flesvoeding ook voeden op verzoek, of moet het perse volgens een schema?
Ik maakte hem toen straks namelijk wakker om te voeden, maar dit was voor hem echt niet zo fijn. Heb hem continue wakker moeten maken, dronk slecht en heeft er uiteindelijk 45 minuten over gedaan om de fles bijna leeg te drinken.
Dus echt honger had hij niet eens.
Hoe zag bij jullie het schema er uit bij zo’n jonge (hongerige) baby?
Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van Yari.
Ik ben niet zo heel erg van de schema’s. Maar ze zijn er ook niet totaal zonder reden. Je baby ‘moet’ ongeveer 150cc per kilo lichaamsgewicht per dag aan flesvoeding krijgen, en niet meer dan 1 liter per dag. En of je dat nou over 8 voedingen verspreid of over 6 lijkt mij niet zo heel veel uitmaken.
Hoeveel mijn dochtertje precies kreeg rond die tijd zou ik niet meer weten. De eerste week lag ze in het ziekenhuis en daar waren ze wel heel strikt met om de 3 uur een fles. Thuis is dat redelijk snel veranderd. Na een maand zat ze op 6 voedingen en dat vond het cb niet goed, maar meer wilde ze gewoon echt niet drinken. En ze kreeg genoeg binnen.
Dus ik denk dat het best op verzoek kan gaan zolang je maar een beetje in de gaten houdt dat hij niet te veel/te weinig op een dag krijgt.
Nou weet ik dat er bij 3 maanden wel werd gezegd dat er een max was van 200cc per fles volgens mij omdat het maagje nog niet groot genoeg was. Dus hoe dat zit met een kindje van 1,5 week weet ik niet. Maar ik heb het idee dat als je kindje niet de helft er weer uitspuugt, het makkelijk drinkt en geen krampjes heeft je niet zo snel te veel geeft. Volgens mij kun je best wel een beetje op je gevoel afgaan hoor
Succes ermee.
Dank je wel!
Hij spuugt niet, en drinkt makkelijk. Ook geen krampjes trouwens (eerste week wel wat last van gehad, nu niet meer).
Hmm hier zei de kraam laatst zelf nog tegen me dat de voedingen om de 4 uur moesten en liever 6x per dag ipv 7.
Zo zie je maar dat ze toch allemaal wat anders zeggen he :?
Thomas kreeg vanaf dat hij 16 dagen was 6 flessen van 120cc water met 4 schepjes. Hij woog toen 4400 gram.
Vanaf 5 weken kreeg hij 5 flessen van 150cc water met 5 schepjes. Hij woog toen 4860 gram.
We voedden op verzoek. Dat ging prima, hoewel hij er een raar schema op na hield; 6u, 10.30u, 15u, 20/21u en 3u. Omdat dit voor onszelf niet zo fijn was, hebben we het langzaam teruggebracht naar 20u en 0.30u, dit accepteerde hij meteen.
Gefeliciteerd :inlove:
Wij hebben de eerste weken (week of 4 lang), ook gevoed op verzoek.
Hij moest elke keer wakker gemaakt worden, en vond dit niet prettig.
Hij kreeg zijn aantal voedingen dan gewoon verdeeld. Soms liet hij er 4,5 uur tussen, soms 3,5 uur.
Hij was er rustiger onder, schijnbaar was dit prettig, en daarna is hij zelf een schema gaan aannemen hij nam zijn tijd aan, en dat was elke dag het zelfde.
thanx! :mrgreen:
Wakker maken pakt hier dus ook echt niks uit, dan drinkt ie gewoon niet :lol:
Hmm dus eigenlijk het schema wat ie nu heeft klopt wel zo’n beetje, ook als ik kijk naar wat Thomas kreeg.
Dat is weer een geruststelling
Hier zit Yari eigenlijk wel op een soort van normaal schema (op verzoek), kan soms een uurtje schelen maar dat maakt niet uit natuurlijk.