Elise is nu 9 maanden en ze gaat richting een nieuw schema ( eigenlijk helemaal zelf, wel een klein beetje sturing met het brood erbij…)
Mijn vraag is: krijgt ze niet te weinig melk nu nog maar???
het schema is:
's ochtends rond 08.00 bord pap (bambix) of 210 cc
rond 10.00 fruithapje
rond 12.00-12.30 broodje ( zonder korstjes, maar wel helemaal dan ) en dan proberen we nog 90 cc maar daar gaat eigenlijk niets van op
15.30-16.00 liga of rijstewafel met dixap
rond 17.00-17.30 warme maaltijd
en dan proberen we meestal nog rond een uur of 11 de fles van 210, maar dan moeten we haar wakker maken. Geven we deze fles niet, dan slaapt Elise door tot een uur of half 7, 7 uur. Geven we de fles dan word het een uur of 9. De fles gaat ook nooit helemaal leeg, meestal blijft de helft staan ofzo.
Mijn vraag dus eigenlijk; is deze laatste fles noodzakelijk? Vind het zo zielig om haar wakker te moeten maken als ze zo lekker slaapt. Krijgt ze genoeg binnen als ze deze laatste fles niet drinkt?
groetjes,
Louise
Ik geef Benthe die laatste fles rond 19.30. En daarna naar bedje.
Misschien is dat te proberen???
vindt 1 fles ook wel wat weinig eerlijk gezegd…wellicht zou je idd nog een flesje kunnen doen voor het slapen gaan?
Wij zijn afgelopen Vrijdag weer bij CB geweest en daar werd aangegeven dat tot 500 ml melkproducten (melk, yoghurt, karnemelk etc.) goed is. Daarnaast dan nog water, thee en sap. Mijn vraag was ook of het erg was dat ze minder melk begon te drinken en er werd aangegeven dat, als ze niet veel behoefte meer heeft aan de melk, dat niet dramatisch is. Maar ze moet dan wel meer vocht binnenkrijgen in de vorm van water, thee en sap. En toch wel 1,5 of 2 boterhammen per keer eten ipv de ene boterham die ik haar gaf 'sochtends & 'smiddags.
Vandaar dat Lotte nu bij elke maaltijd of snack ook wat te drinken krijgt en yoghurt als toetje bij het avondeten. 'sOchtends en na haar bad (voor het slapen gaan) krijgt ze een fles. Het is wel weer even zoeken merk ik maar nu, na een paar dagen gaat het al beter. (Soms 'smiddags voor het middagslaapje nog een kleine fles van 120/4, afhankelijk van hoeveel ze die dag heeft gedronken)
Succes met zoeken naar het juiste, nieuwe ritme!
Ellen, dank je wel voor je reactie! Denk inderdaad dat 2 broodjes wel kan ipv de ene die ze nu krijgt, want vandaag kreeg ze toevallig brood en fruithapje vlak achter elkaar omdat we even over de markt gingen, en beiden gingen erin als koek! Is dus nog een beetje schipperen en zoeken, maar de pap die ze evt. 's ochtends krijgt is natuurlijk ook gewoon zuivel en ze krijgt inderdaad ook toetje na haar maaltijd 's avonds. We zoeken nog even door naar het juiste schema…
En hoorde vandaag van een vriendin ook dat als ze tevreden is, ach wat dan? En dat is natuurlijk ook zo. Mevrouw Elise is helemaal happy met haar eten en mekkert niet… Misschien nog hier en daar een beetje stoeien met schema… We gaan nog even zoeken. In ieder geval alvast bedankt voor de reacties!
groetjes,
Louise
Het kan zo aan het kindje liggen. Nikkie krijgt nog 3 flessen op een dag, die ik zelfs nog aan het verhogen ben. Ze groeit nl. niet zo erg snel op dit moment. Fruit en brood eet ze goed, maar avondeten eigenlijk vrijwel niet.
Je zou, ipv van die fles om 23 uur, gewoon een fles kunnen proberen voordat ze naar bed gaat. Dan hoef je haar niet wakker te maken.
En ik bied Nikkie ook bij haar fruithap altijd wat diksap of water aan, onder het mom: ‘‘Vocht is altijd goed’’
En verder…als Elise alle bijvoeding goed eet èn ze is tevreden èn ze groeit goed, waarom niet? Succes ermee.