Schema baby 6 maanden

Hallo!

Ik moet weer even op de rit gezet worden, want ben nog steeds aan het zoeken naar een ritme wat in ons gezin past.

Wat is jullie schema van een baby van 6 maanden, wanneer je ook nog een kind hebt dat elke dag naar school toe gaat?

Een baby van 6 maanden weet ik niet, maar een baby van 10 maanden wel:

7:00 flesje + brood

8:30 - 10:00 slapen, mijn man brengt mijn andere kids naar de psz en school

10:00 fruithap

11:45 dochter ophalen van psz

12:00 flesje + brood dan slapen tot

15:00 met dochter en zoon andere zoon ophalen van school (hij blijft dus over :wink: )

15:30 koekje + sap

17:30 warm eten + danoontje

18:30 bedtijd

20:30 papfles

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :-*

Winnie

07.00 uur flesje voor de kleine , aankleden

08.15 uur naar school oudste brengen

08.30 uur thuis kleine slapen tot

10.30 uur fruithap / pap / liga / drinken

11.45 uur oudste ophalen

13.00 uur oudste weer naar school brengen

13.30 uur fles of boterham , ligt eraan hoe moe en naar bed tot

16.00 uur

15.00 uur oudste halen , hub thuis dus kan de kleine blijven liggen

16.30 warme hap voor de kleine

18.30 uur bad fles en naar bed

elke dag hebben we dit doorgevoerd en nu is ze er zo aan gewend dat ze echt de tijden al uit haar hoofd weet haha

Lieve Em,

Natuurlijk heb ik geen praktijkervaring maar volgens mij was het hier zo dat ik mijn kind niet in een schema kon dwingen… dus of de een moet wachten of de ander huilt…

Sorry geen oplossing voor je maar ik denk dat de oplossing zit in loslaten en go with the flow, de schooltijden kun je alleen tussen de middag overblijf regelen en verder zal de kleine man zich aan de grote mevrouw aan moeten passen en mama moeten kijken hoe ze dit oplost met zo min mogelijk stress voor mama :-*

natas

Hoi.

Ik heb geen schoolgaand kind, maar ik denk dat je het kindje gewoon met jullie schema mee moet laten gaan.

Als de ene huilt komt de ander telaat, dat is niet de bedoeling.

Ons schema was wel ongeveer hetzelfde als die van Nathalie, zonder het ophalen , want ik hoefde niemand op te halen.

Een schema opleggen is het niet, het is eerder een regelmaat creëren, mijn ervaring is dat dit wel kan.

Je kan elke dag hetzelfde doen, hetzelfde ritme aanhouden, precies dezelfde handelingen uitvoeren, zodat je kindje gewend hier aan raakt.

Als de oudste niet naar school hoeft wel de zelfde tijd aanhouden met wekken/voeden enzovoorts. Zonder het weg brengen dan…

Kinderen houden van regelmaat en vooral herhalingen.

Lesley

Emely hier hetzelfde Jesse is 6 maanden en Zoe gaat naar school, zijn andere zus Julia is nog thuis. Hier ons dagritme hopelijk heb je er wat aan want het is soms bijna onmogelijk om het te managen.

6.30 fles Jesse 180 + 6

Iedereen aankleden en broodje eten.

8.15 naar school.

8.30 Thuis Jesse naar bed.

10.15 fruit daar achteraan een fles 180+6

11.45 zoe ophalen van school

allemaal broodje eten.

13.00 naar school

13.15 Jesse en Julia naar bed.

14.45 jesse fles.

15.10 iedereen de auto in naar school.

15.30 thuis en iedereen in bad.

16.15 Jesse potje eten.

17.30 Zoe Julia en papa en mama eten.

Daarna spelen.

18.30-19.00 pyama papje 250 cc (kant en klaar pakje) voor Jesse.

Zoe en Julia nog wat drinken en dan alles naar bed.

En rust voor papa en mama :mrgreen:

Liefs Karin

Mama van Zoe 4 jaar, Julia 2 jaar en Jesse 6 maanden.

En inderdaad, bij mijn kinderen werkte het prima, als je meerdere kinderen hebt zul je ze wel “moeten” vormen naar een bepaald schema. Eerst is het even wennen voor iedereen maar voor de kinderen en voor mij, werkt het nu prima!

Hij weet nu gewoon wanneer het etenstijd is… en dat laat hij horen ook :mrgreen:

Gewoon eerst volhouden en soms een huilerige baby in zijn bedje laten liggen als het tijd is om te slapen. En na (hier was het een kleine week) weet hij niet beter!

Liefs Karin