Ik ben gewoon zo benieuwd naar de dagindeling van even oude babietjes…
Mijn dochter veranderd haar schema zowat elke week, lange tijd had ze genoeg aan 4 voedingen nu wil ze weer 6 voedingen.
En ja omdat het mijn eerste kindje is ben ik toch wat onzeker…
Ons schema;
23.00 - 3.30 slapen
3.30 - 4.00 drinken
4.00 - 7.00 slapen
7.00 - 9.00 drinken
9.00 - 11.00 slapen
11.00 - 13.00 drinken
13.00 - 15.00 slapen
15.00 - 17.00 drinken
17.00 - 18.00 slapen
18.00 - 18.30 drinken
18.30 - 22.00 slapen
22.00 - 23.00 drinken
De laatste voeding maak ik haar voor wakker en dan drinkt ze toch wel heel goed, dus ze heeft wel zin in wat! Ik vind eigenlijk dat ze zo kort slaapt elke keer, of niet?
Wie o wie kan wat van mijn onzekerheid wegnemen?
:-* Grietje
Ik vind niet dat ze slaap tekort komt hoor !
Of ze moet lastig zijn op de momenten dat ze wakker is ?
Ons mannetje slaapt overdag maar 2x een uurtje en dan savonds van 19.30 tot 23.00 en 23.30 tot 07.30.
Hij zit op 5 voedingen.
Maak je geen zorgen je dochtertje doet het hartstikke goed zo te zien
Ik vind ook helemaal niet dat jouw kleintje weinig slaapt.
Lees ik het goed dat ze eigenlijk vanaf 18.30uur de nacht in gaat? Dus vanaf die tijd heb je geen kind meer beneden?
Hoe krijg je dat voor elkaar :mrgreen:
Amélie is geen slapertje, en die slaapt 's morgens 1a2 uurtjes en 's middags een uurtje en van 18.00uur tot 19.00uur soms nog een uurtje, en vervolgens is ze tot ongeveer 22.00uur niet in slaap te krijgen (is wel hardstikke moe, dus het is hier 's avond erg gezellig :liar: :roll: :inlove: )
Wel krijg Amélie vaak maar 5 (borst)voedingen per dag/nacht…soms 4 maar eigenlijk nooit meer dan 5.
Merlijn is net 4 maanden oud en zijn schema is als volgt;
8:30/9:00 wakker 200cc voeding
10:00 naar bed
12:30/13:00 165cc voeding
14:00 naar bed
15:30/16:00 165cc voeding
17:30 naar bed
19:45 165cc voeding
20:30 naar bed
22;45 200cc voeding
meteen naar bed, hij slaapt eigenlijk door tijdens de laatste voeding dus die willen we snel laten vervallen en dan kijken of hij het vanaf 20:30 kan volhouden tot de volgende ochtend.
Ik moet wel zeggen dat ik een heel makkelijk kindje heb, mijn andere 2 jongens waren veel meer wakker overdag.
Ben ik nou gek of zijn jullie nou zo ontzettend super goed dat jullie kindjes allemaal in een (tijd)schema zitten?
Ik heb echt geen ritme voor wat betreft de tijden dat Amélie voeding krijgt of naar bed gaat…Ik kijk naar haarzelf…
Hoe doen jullie dat?
Die tijden heb ik ook niet, maar ik heb wel heel duidelijk regelmaat met Joas. Elke 4 uur een voeding, na een voeding eventjes uitbuiken en een half uurtje spelen en dan naar bed, of hij nou moe lijkt/is of niet. Hij slaapt dan altijd zonder morren in, terwijl als hij te moe is hij niet meer wil slapen en het dus een heel gevecht is. Hij slaapt dan zo’n 1,5 a 2 uur en wordt heel vrolijk uit zichzelf weer wakker. Maar de tijden wisselen hoor, hij krijgt zn eerste voeding als hij wakker wordt en soms is dat om 7 uur maar soms ook pas om 9 uur.
Grietje: Marit doet het prima hoor, ze slaapt juist heel goed (vind ik). Geniet gewoon maar lekker van dr.
@rhode wrote:
Ben ik nou gek of zijn jullie nou zo ontzettend super goed dat jullie kindjes allemaal in een (tijd)schema zitten?ik houd het boek regelmaat en inbakeren aan (ook al baker in Merlijn niet in).
Ik heb echt geen ritme voor wat betreft de tijden dat Amélie voeding krijgt of naar bed gaat…Ik kijk naar haarzelf…
Hoe doen jullie dat?
En doordat ik zo strikt was met voedingen en regelmaat is dit ritme vrij snel ontstaan. Hij wordt echt precies wakker op zijn voedingstijden en na anderhalf uur tot 2 uur na zijn voeding wil hij naar bed. Bij de eerste moeheidssignalen, gapen, van je wegkijken, oogjes wrijven enz leg ik hem op bed en hij slaapt vrijwel meteen als hij op bed ligt.
Ik geef dus wel flesvoeding dus daar kan het natuurlijk ook aan liggen dat het makkelijker is om op uur en tijd te voeden.
Heel globaal beschreven ziet het er hier zo uit.
08.15 uur wakker + borst
10.30 uur slapen
12.30 wakker + borst
15.30 slapen
17.30 wakker + borst
Tussen 19.00 en 19.30 slapen
23.00/0.00 borst
03.00/04.00 borst
06.00 wordt hij soms wakker van een krampje o.i.d. en krijgt dan een troostborst.
Hierin heb ik naar mijn zoontje gekeken en we zijn nu op dit dagritme uitgekomen. Tussendoor drinkt hij ook vaak een extra slokje als hij daar zin in heeft.
Liefs Moirah
Ach ja, ik word af en toe ook gek van mijn eigen onzekerheid! Toen ik het zo had neergezet dacht ik al dat het best wel goed zat…maar ja, toch even vragen.
Ik moet ook zeggen dat dit geen vast schema is, maar wel globaal. Het is maar net hoe laat haar dag begint. Gisteravond om 23.00 uur weer gaan slapen en vanmorgen om 6.30 uur weer gedronken, daarna gelijk terug in bed gelegd en om 8 uur weer wakker geworden. Kon ik ook mooi even bijslapen :dance:
Maar jullie allemaal bedankt voor de reacties. het doet me goed.
Ik heb ook geen reden om me zorgen te maken, ze groeit als kool, volgens het CB. Bij haar geboorte was ze 2950 gram en nu 6150 gram!
:-* Grietje