schema 6,5 maand

Hallo,



Ons zoontje van 6,5 maand is een lekker bek, maar omdat de laatste tijd toch paar keer wat melk liet staan zijn we terug gegaan van 4 naar 3 flessen het schema is zo:

7:00 220 cc fles

10:00 100 gr fruit

12:00 220 cc fles

15:00 broodkorst een klein beetje thee (vind de thee nog niet zo lekker)

17:00 150 gr groente + 70 cc yoghurt

19:00 220 cc fles



Nu kreeg ik van een aantal mensen commentaar dat dit waarschijnlijk te weinig FV was. Dus ik het CB gebeld en die zei ook dat het wel erg snel is en meestal pas bij ruim 7 maanden werd geadviseerd terug te gaan naar 3 flessen.

Iedereen zegt, kijk vooral naar je kind. Maar dat vind ik heel moeilijk. De ene keer laat hij een beetje staan en de andere keer huilt 'ie omdat het op is. Waar moet je nu op letten?



Heeft iemand advies hoe je die dingen aan je kind kan zien en of het schema eruit ziet?



groetjes Jolanda

Hoi,



ik snap dat het lastig is om naar je kind te kijken om te bedenken of het allemaal goed gaat zoals je het doet. Ik heb dat ook heel erg en twijfel ook best veel.



Als je trouwens met flesvoeding kunstvoeding bedoeld vraag ik me toch af waar het cb altijd hun adviezen vandaan haalt. :wink: Kunstvoeding vanaf 6 maanden (nummer 2) wordt aangeraden tussen de 600 en 800 cc per dag te geven als ik het me goed herinner. Staat op de pakken van nutrilon zo trouwens ook beschreven. 3-4 flessen van 200cc.



Als ik het zo zie vind ik dat hij best veel bijvoeding krijgt dus is het naar mijn idee ook helemaal niet zo gek dat hij een fles laat vallen.



De fles waarna hij huilt als ie op is, is dat altijd dezelfde fles? Zo geef ik mijn dochtertje namelijk 2 keer per dag 200cc maar in de middag vaak 240cc. Wat ook wel helpt hier is wat slokjes water of thee na de fles.



Succes

Hmm Fleur krijgt minder melk, maar niks over gehoord op het CB.



Schema is sinds 6,5 mnd als volgt:

7 uur 180+6 scheppen poedermelk en 3 scheppen pap

tussen 10 en 11 uur fruit en water( dit drinkt ze minimaal)

12 uur broodkorst of stukjes brood en fles melk 180 = 60

15 uur is nog zoeken, liga of soepstengel met babydiksap of water

17 uur groente

19 uur fles 180+6

daimen kreeg met 6 maanden pcies hetzelfde.



en hij doet het er prima op

hier zitten ze beide ook op 3 flessen. afhankelijk wat ze verder eten. Als ze goed avondeten hebben gehad krijgen ze diksap ipv melk erbij. eten ze minder vul ik het aan met melk(pap).

Afgelopen maandag zijn we nog bij cb geweest en ze volden het prima. elk cb zal er misschien anders over denken.

Ik denk meestal wel zo in grote lijnen, ene dag heb je zelf ook meer honger dan de andere. zolang het niet elke dag extreem anders is, zou ik gewoon doen waar jij en je kindje lekker bij zitten, als hij nog honger heeft geef em iets extra.

Soms als ze hier erge hongerdag hebben geef ik ze na de fles een koekje (biscuit of liga) om de honger te stillen. als ze ècht honger hebben nemen ze die niet aan en krijgen ze nog een flesje van 130 of 165.

Hier zit Yari ook al een tijdje op 3 flessen :oops:

Bijna hetzelfde schema als jou schema, alleen zonder broodkorst en thee. Broodkorst geef ik gewoon een keertje tussendoor, niet echt tijdgebonden hihi.

En dan groente om 16.30 uur.



Maarre zoals je leest, krijgen heel veel kids dan te weinig melk!

Me oudste wilde op een gegeven moment rond de 8 maanden niet eens melk meer. Nou hij is ook groot geworden hoor.

Ja toen ontdekte we trouwens fruitmelk van nutricia geloof ik. Dat dronk hij dan weer wel.

Hier met bijna 7 maanden dit schema:



6/7.00 180+6 (laat ze vaak bodempje staan)

9.00/10.00 Fruit bijna potje leeg

12.00 Fles 180+6 soms gaat die op soms niet

16.00 fles 180+6 eigenlijk gaat die altijd op

18.00 warm eten meestal half potje soms iets meer

20.00 Fles 180+6 + rijstebloem



En ik geef tussendoor weleens ene broodkorst

Heb ook 3 flessen geprobeerd maar ze drinkt die flessen heel slecht en dan krijgt ze te weinig binnen dus ben weer terug gegaan naar 4.

Ons schema:



Misschien een beetje een vreemd schema trouwens, maar voor ons werkt het wel!



tussen 7-8 fles 180+6 en rijstebloem

tussen10-11 fruit

tussen 12-13 broodje

tussen 14 en 15 fles 180+6

tussen 17 en 18 aardappels, groenten vlees

rond 20 uur fles 180+6