schema 10/11 maanden

Weet eigenlijk niet goed of het nou bij flesvoeding of bijvoeding moet staan. Dus zet het maar hier neer.



Ik zit een beetje met het schema van mijn dochtertje in de knoop.



6.00 papfles 250cc

10.00 yoghurt en water/thee

12.00 fles 200 cc en brood

15.00 fruitje

18.30 warm eten

20.00 papfles



Dit schema is nu sinds een paar dagen zo maar ze drinkt die avondfles natuurlijk niet goed. Logisch, aangezien ze om 18.30 aan haar avondeten begint.



Wat is nou het verstandigst om te doen, avondfles gewoon weglaten of haar avondeten vervroegen? Laatste zou wel betekenen dat we niet als gezin eten en zij dus alleen eet.



Hoe ziet/zag jullie schema rond 10/11 maanden eruit?

08.00 broodje plus fles

10.30 rijstwafel, cracotte oid met thee

11.30 brood plus fles

15.30 fruit

17.30 avondeten

18.30 papfles



Als ze bij t avondeten veel heeft gehad gaat de papfles niet op, momenteel rotzooit ze met het avondeten en gaat de papfles er met smaak in.



Misschien kun je s ochtends een ander tussendoortje geven, dan de yoghurt na het avondeten en de papfles weglaten?

Je kunt de papfles ook kleiner maken natuurlijk.

Verder vind ik met z’n allen eten op deze leeftijd nog niet zo belangrijk eigenlijk. E is gewoon moe na een hele dag, als ik haar ga rekken om per se samen te eten is het niet gezellig en dat is mij ook wat waard.

Dank je voor je antwoord.



Rekken doe ik sowieso niet, ze slaapt nog steeds niet voor 20.30 dus die laatste fles is niet zo laat omdat ze anders niet genoeg krijgt.



Misschien kan ik in de ochtend beter iets geven als een cracker of rijstwafel en dan haar yoghurt na het avondeten. :slight_smile:



Eens kijken hoe ze dat vindt

Ik zou van de laatste fles een normale fles maken i.p.v een papfles, of anders minder geven.

Wij doen het op het moment zo…



8.00 broodje + fles 150

10.00 drinken met rijstwafeltje(of twee :wink: )

12.00 broodje met yoghurt

15.00 fruit

16.00 fles 150

18.30 warm eten

20.00 fles 180



En alles gaat op :slight_smile:



Miss idd je papfles vervangen door een gewone…

hier ziet het schema er zo uit



8.00/8.30 fles 200cc (pap vind ze echt niet lekker)

10.00 sap met of een broodkorstje of koekje

12.00 fles 165cc met een boterham

15.00 fruit

17.15 warm eten en yoghurt

19.30 fles 200cc

@romata wrote:

Ik zou van de laatste fles een normale fles maken i.p.v een papfles, of anders minder geven.




Deze tip gister geprobeerd en ze dronk bijna haar fles van 200cc op. Heeft lekker tot 6.00 doorgeslapen daarmee :slight_smile:

Hey Kimmygirl fijn dat dit werkte. :thumbup:



Ik moet zeggen dat de laatste fles er bij ons al even af is.

Zij wilde de papfles ook niet meer en na een korte periode de gewone fles ook niet meer.

Wij hebben nu dit schema

9.00 uur bordje pap

11.30 uur boterham (meestal half) en een fles 210 cc

15.00 uur fruit

17.30 warme maaltijd



Gaat het verder allemaal goed met Naminé??

Alina, fijn om zo een schema eens te zien. Het is nu vooral dat ik nog een laatste fles geef omdat ik overal lees dat dat nog nodig zou zijn niet omdat ze zelf aangeeft er zo veel behoefte aan te hebben. :oops:



Gaat allemaal heel goed met Nami, hoe gaat het met malou?



Edit: Ik zie dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd! :dance:

Het gaat heel goed met M.alou. wel vaak verkouden, maar ja ze moeten het toch allemaal gehad hebben hé!

Wij hebben de fles er dus ook af gehaald omdat ze het gewoon niet meer nodig heeft. Wij zijn elke keer wat eerder geweest met het afbouwen van een fles omdat M.alou dit aangaf. En deze keer dus weer.

Ze krijgt nu 420 cc melk binnen en dan nog een yoghurt na het avondeten. Dan komen we dus redelijk aan de benodigde hoeveelheid.