schelden..

Luna is op het moment nogal van het kt zeggen :oops:

ik weet van wie ze het heeft :shifty: :oops: want als er wat fout gaat of tegen zit floept dat woord er heel makkelijk uit :?

maar wat kan ik er nou tegen doen om te zorgen dat zei het niet meer zegt?

ik ben zelf al heel erg aan het opletten dat het er niet meer uit floept

ik probeer het bij haar te negeren maarja als ze ineens in het park roept k
t auto omdat die dus in de weg staat en er komen net mensen aan dan vind ik het nogal moeilijk om te negeren :oops:

Toch proberen het te negeren.

Mariano roept ook van alles en nog wat :oops: Hij zegt aldoor shit als iets niet gaat zoals hij wil,en nog veel meer.

Ik probeer er geen aandacht aan te schenken hoewel dat wel moeilijk is hoor soms.

fantastisch he die minispiegels…

Zelf niet meer zeggen, haar erop wijzen dat het ongewenst is. Maar vooral zelf dus het goede voorbeeld geven.

Ik heb hier uitgelegd dat scheldwoorden stoute woorden zijn. Alle woorden die ik niet vind staan bij een kind, zeg ik dat het scheldwoorden zijn.

Maar goed mijn zoon is ouder. (al weet hij nu al wel heel lang dat scheldwoorden niet leuk zijn)

Negeren, tot een week geleden riep Mik de hele dag poep en piemel, straffen belonen hielp niets, nu genegeerd en afleiden, ook waar andere vreemde mensen bij zijn.

Wat ze van mij denken jammer dan :wink:

Resultaat?

Ik hoor het nu nog amper zijn mond uit komen en dat binnen een week tijd.

Angel, Niels heeft een tijdje “godver” gezegd. Nou ook geen gehoor en zeker niet uit zo’n klein peuter mondje. Maar ja ik floep het er idd ook uit… en het was vooral als ik boos op hem was, go*(() kom nu eens hier of laat dat etc etc…

Nu hebben we samen een afspraak, als ik het zeg, dan zegt hij mama dat mag je niet he, dat is een stout woord. En ik zeg het als hij het zegt. En eerlijk binnen 2 weken was het eigenlijk over en zelf zeg ik het ook bijna niet meer!!!

natas

wij hadden hier in die tijd mooie en lelijke woorden.

Klinkt misschien tamelijk heilig :oops: maar wij gebruiken die woorden gewoon niet en ik heb ze haar ook nooit horen zeggen omdat ze het simpelweg niet kent.

Ik denk dat dat de eerste truc is, het zelf ook gewoon niet meer doen.

Ik weet zo gauw niet wat hier in de categorie lelijk/mooi viel hoor, maar ik weet wel dat Anna Sofie dan altijd wilde weten welke woorden wel mooi waren.

Ze zei dan: oh ja dat mag ik niet zeggen he. Is regenboog wel een mooi woord mama?

ik probeer het ook zoveel mogelijk te negeren maar toen ze dat zo op straat riep was dat even moeilijk…

ik merk ook welals ik zeg dat het niet mag thuis bijvoorbeeld gaat ze het nog harder roepen :roll:

Mijn zus heeft destijds aan de kinderen gezegd:

"Weet je wel wat dat is? K*t??? Nee dus… Nou… dat is de plasser van mama… " .

Veel gegiegel natuurlijk, maar het werd beduidend minder… wat wie wil nou “plasser van mama” steeds zeggen!!