schelden en vloeken

Sinds Th door kreeg dat hij met lelijke woorden reacties kreeg van mensen gebruikt hij ze helaas vaak. En aangezien zijn zusje een papegaai is hoor ik de woorden tegenwoordig uit 2 mondjes komen.

Maar hoe gaan jullie hier mee om?

In het begin negeerde ik het, maar o.a. door buren die er wel op in gingen was het onbegonnen werk…

Nu een tijd geprobeert dat hij het alleen thuis mag zeggen… en dat helpt redelijk.

Vloeken mag thuis ook niet, hij heeft wel eens geexperimenteerd met GvD maar ik leg hem dan altijd uit WAT hij zegt. En dat vind hij zelf ook niet leuk, maar soms als hij heel kwaad is gebruikt hij ze toch omdat hij weet dat hij mij er mee raakt.

Maar hoe doen jullie dat?

Iemand de gouden tip om dit aan banden te leggen/uit te bannen?

En ik zoek nog een oplossing voor aankoment weekend, dan hebben we ons jaarlijkse familieweekend en wij hebben een zeer gelovige familie. Ik wil niet shockeren en wel overkomen als iemand die er wat mee doet.

Misschien slim om mijn ooms en tantes / neven en nichten een email te sturen met wat uitleg? Ook omdat Th op het moment ernstige woede aanvallen kan hebben. :think:

volgens mij zoekt hij ontzettend jouw grens op nu.

Je wilt het gewoon niet horen, punt uit. Je moet niet alles lief uit willen leggen, soms helpt dat gewoon niet.

Consequent elke keer dat hij het doet het aanpakken, ik heb zelf een hekel aan vloeken, maar ik ben sowieso wel gesteld op de juiste woordkeuze dus ik ben er de afgelopen jaren wel duidelijk in geweest; dit is een lelijk woord, ik wil het niet horen, punt.

En dan kwam zij met: regenboog is wel een mooi woord he :wink:

Misschien mooie woorden gaan zoeken :mrgreen:

Ik wilde het eigenlijk net zeggen.

Gewoon duidelijk zeggen waar het op staat…

Vloeken is stout en onbeleefd en het maakt hem niet tot een lief jongetje als hij die taal gebruikt.