hallo allemaal,
mijn kleine prinses is donderdag 3weken oud
en het is zoals elke vrouw die voor het eerst moeder word allemaal nieuw hoe een baby reageert enzo,
als Jasly wakker word begint ze met uitrekken en een soort van perstrekjes in haar gezicht te trekken alsof ze heel erg aan het perspoepen is, en continu tijdens het uitrekken scheetjes te laten,
als ik haar luier daarna ga verschonen heeft ze alleen een plasluier,
zij krijgt heel de dag door bv, om de 3uur en op verzoek,
verder heeft ze alleen sávonds af en toe last van darmkrampjes maar dat is niet echt vaak geweest, ik herken het als ze dr ampjes en beentjes steeds hijgend en huilend de lucht in gooit,
ik eet gewoon alles wat je mag eten en wat ik ook at tijdens mijn zwangerschap dus dan is ze pittig en kruidig eten gewend zeiden mijn kraamhulp en verloskundige,als ik het maar met mate doe,
ik eet niet veel uien en drink maar 1 glas melk per dag, manderijnen eet ik ook niet meer zzo veel,
maar vind het zo zielig als ik haar zo zie persen als zewakker word,
doen alle kindjes dat? krijgt ze er geen aambeien van ofzo?
ze doet het alleen als ze wakker word en aan het uitstrekken is,
nou ik hoor het wel
groetjes en alvast bedankt
Bram liet ook veel windjes in het begin. Liep ie helemaal rood van aan enzo… Ik had zoiets van…Ach, het moet allemaal nog op gang komen daarbinnen. Ging ook vanzelf weer over.
Mijn meiden doen het nog steeds. Ze doen het ook tijdens het verschonen en daarna beginnen ze keihard te lachen .
Lenn doet het ook, hoort er een beetje bij!
Isa is ook kampioen scheten laten!
Ze kan het nog harder dan wij… :shock:
Djenno heeft het ook altijd alleen na de laatste nachtvoeding en tegen de ochtend. Er zit dan echt een windje ofzoiets dwars. Laten boeren helpt niet, hij ligt rekkend en strekkend en persend in zijn wiegje.
Minpuntje hiervan is dat hij er ontzettend veel en hard lawaai bij maakt en dat wij dus ook een paar uur wakker liggen of wakker schrikken als hij weer een windje moet laten.
wij noemen ons meissie niet voor niks " raketje" :mrgreen: