scheelzien

Van het cb moet ik met Lev naar de oogarts, hij kijkt wat scheel.

Wat zouden ze kunnen doen dan? Neem aan dat ze babies geen pleister opplakken of wel?

Ik vind m niet scheel maar vooral schattig eigenlijk :wink:

:inlove: :inlove: :inlove:

wat een skeetje zo met die oogjes.

wel al vroeg om naar de oogarts te gaan of niet?? ik was ook vanaf mijn geboorte al scheel maar ging pas met 2jr naar de oogarts maarja dat is ook al weer meer als 20jr geleden :smiley: . kan nooit geen kwaad om even een bezoekje te brengen aan de oogarts.

volgens mij heeft het ook pas zin om vanaf een bepaalde leeftijd heeft het ook pas zin om te plakken ik dacht dat dit rond de 18mnd -2jr zit als ik me niet vergis :? .

Denk dat ze misschien nu al kunnen zien wat er aan de hand is.

OOh, over een tijdje een pleister op, dan gaat t zo over. Offeh…Oh, dat trekt straks vanzelf bij…of eh wat anders.

Geen idee hoor, k verzin ook maar wat. Al klinkt t best aannemenlijk. :wink:

Ik zou adviseren ga op tijd naar de oogarts als je twijfelt. Ik heb luie ogen gehad en daar is redelijk laat actie op genomen, waardoor ik nu extra veel loens. Ik ben het gewend, maar voor een buitenstaander kijkt het raar. Je kunt dus beter te voreg bij de oogarts komen dan achteraf horen was maar eerder gekomen.

Ik was vorige week ook met Jesse op het cb en gaf toen aan dat Jesse af en toe ook behoorlijk scheel kijkt. De arts vond het nog wel meevallen en zei ook dat ze zowiezo het eerste jaar nog niet doorverwijzen naar een oogarts. De oogarts zegt dan waarschijnlijk toch dat je het nog even aan moet kijken.

Succes en hij is idd superschattig!

Goedemiddag,

Hier ook een mannetje wat scheel kijkt. Met 4 maanden waren we voor wat anders bij de kinderarts en heb ik aangegeven dat hij scheel kijkt. Op het consultatieburo had ik dit ook aan gegeven maar daar wimpelen ze het af. Zo van voor de 6 a 7 maanden doet een oogarts toch niks. De kinderarts wilde er zelf al over beginnen. Hij heeft gelijk een afspraak gemaakt. Na een week konden we terecht bij de oogarts ook bij de neuroloog. De kinderarts vond het belangrijk dit in combinatie te doen. om uit te sluiten dat het scheel zien vanuit zijn bolletje zou komen. De neuroloog heeft een mri scan laten maken. Deze was gelukkig helemaal goed. Bij de oogarts hebben ze gekeken en ons een receptje mee gegeven. We hebben thuis 2 keer op een dag, 3 dagen lang moeten druppelen zodat ze in zijn oogjes konden kijken. Daar uit is gebleken dat hij een oogafwijking heeft van +6 en zijn andere oogje van +6,5. Daar door gaat hij scheel zien hij moet de hele dag zijn oogspieren gebruiken en corrigeren om wat te kunnen zien. Wij zijn met 4,5 maanden begonnen met afplakken van zijn meest schele oogje. Dit een half uurtje per dag. Bij de laatste controle is gebleken dat ook het andere oogje scheel gaat staan. Dus nu plakken we 2 dagen rechts en 1 dag links af. Het plakken doen ze om een lui oog te dwingen. Om deze toch optimaal te gebruiken. Dus het is wel degelijk raadzaam om naar de oogarts te gaan.

Op 10 maart hebben wij weer een afspraak staan met de arts die het plakken controleert en begeleidt en een oogarts die de operaties doet om de oogjes weer recht te zetten. Ze gaan nu overleggen om het toch op korte termijn de oogjes recht te zetten.

ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Liefs miranda

Ik wou alleen maar even zeggen;

wat een prachtig manneke!

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

En succes bij de oogarts (als je gaat), ben benieuwd wat hij zal zeggen!

Ik zou wel actie ondernemen. de ouders van mijn man waren er te laks in. Hierdoor ziet mijn man met één oog maar 30% en daar is op latere leeftijd niets meer aan te doen. Als ze er eerder bij waren, had dit minder kunnen zijn!!!

Hier keek Yara ook behoorlijk scheel,vooral als ze moe was in het begin en zijn we ook naar orthoptist geweest.

Daar werd een druppel vloeistof in haar oogje gespoten en dan konden ze alles goed bekijken.

Maar alles was oke.Ogen zagen er top uit!

Het scheel zien is met zo`n maand of 9 overgegaan. Ze had het toen vanaf 3 maand.

Serina keek ook scheel, heb dit meerdere keren aan gegeven bij het cb en uiteindelijk ben ik naar de ha gegaan en die heeft haar door gestuurd naar de orthopist, die zag een klein verschil in sterkte van beide ogen maar was te weinig om er iets aan te doen nu.

Scheel kijken doet ze nu niet meer maar ze blijft wel onder controle als het slechter word misschien een bril.

Als jij wil dat er een oogarts naar kijkt ha bellen en om een verwijzing naar de oogarts vragen.

Schattige foto trouwens :inlove:

Volgende week donderdag hebben we de afspraak. Hij krijgt dan druppels zeiden ze en het duurt een uur.

Ben benieuwd wat er uit komt.

Dat is al snel Lydia!

Ja en die druppels heeft Serina ook gekregen ze keek heel raar om zich heen toen ze ingewerkt waren ahah.

Het eerste half uur werkte ze wel aardig mee maar op laatst had mevrouw er genoeg van, duurde ook best lang.

Sterkte ermee!

succes donderdag :thumbup:

Mayra is al heel lang onder controle van een orthoptiste. Ik zag het al vrij snel dat ze wat scheel keek. Dat hebben we meteen aangegeven bij het CB en omdat er een familiegeschiedenis is (papa heeft het ook maar daar is te laat op gereageerd door de arts destijds :evil: ) werden we meteen doorgestuurd. Tis maar net hoe je er als ouder tegenoverstaat (en er op staat dat er onderzoek wordt gedaan).

Mayra moet nu in maart weer terug en wij vinden dat het duidelijk erger is geworden. Maar de afwijking van het oog moet erg genoeg zijn willen ze er iets aan KUNNEN doen. Als het te snel achteruit gaat, moeten we gaan afplakken maar ze zal een operatie niet ontkomen. De vraag is alleen wanneer… Nog voor haar derde verjaardag of pas als ze 7, 8 of 9 is… :?

Dus als ik jou was zou ik je kindje er op tijd op laten controleren. Afwachten kan altijd nog.

Ik ben wel benieuwd… ben je met hem bij de orthoptist geweest?

Ja, en ik heb nieuws; hij kijkt niet scheel :wink:

Nou, wij zien blijkbaar echt wat anders :smiley:

Volgens de oogarts “staat” zijn neus nog niet, en dan is het vooral optisch dat hij scheel over komt.

Over een half jaar nog een keer laten kijken, maar in principe is hij dus niet scheel, maar lijkt het scheel.

wat houd dat dan presies in van het staan van het neusje? :?

hij blijft in iedergeval een heerlijk lijkend scheel mannetje :inlove:

neus wipt nu nog wat omhoog en als hij wat rechter wordt is het optische scheelkijken ook weg.

Pseudoscheelzien ofzo noemde hij het :think: Maar na anderhalf uur wachtkamer was ik niet meer erg scherp natuurlijk, het was in ieder geval geen probleem begreep ik.

O, gelukkig maar. Geen afplakpraktijken enzo, dat is wel fijn.

De foto van je zoon leek heel erg op wat mijn dochter heeft. Die kan één oog niet naar buiten draaien. Dus als ze naar links kijkt dan blijft één oog rechtuit kijken. Die is dus niet scheel want alle andere oogbewegingen gaan wel in symetrie.

Maar goed, daarom was ik even benieuwd hoe het bezoek aan het ziekenhuis was afgelopen.

he bekend verschijnsel :inlove: zoon van vrienden had dit ook het ventje is nu 10 en echt het is prachtig bijgetrokken hoor :thumbup: