Vanmorgen bij het CB vonden ze dat onze jongste zoon toch nog wel vaak scheel keek, en ze verwees me door naar een oogarts.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen.
Wie d’r kindje keek met 6 mnd ook nog regelmatig scheel? En hoe ging dat verder?
Bedankt!
nou ja, mijn verhaal ken je al :thumbup: .
Als je meer wilt weten over hoe en wat bij de oogarts dan laat je het maar weten.
huh… onze dochter keek ook veel scheel, maar dat hoefde pas met anderhalf jaar in orde te zijn. Toch voor de zekerheid omtrent luie ogen in mijn familie, iedereen heeft moeten plakken behalve ik, naar het ziekenhuis en daar onder controle, nooit wat bijzonders.
Dacht dat het pas rond hun anderhalf of tweede levensjaar recht moet staan. Maar zal het dan wel mis hebben.
Hier ook een scheelkijkende dochter. Het cb had het er hier over dat het met een jaar wel goed moest zijn, dat was het helaas niet dus toen naar de huisarts gegaan. Ook omdat ik zelf een lui oog heb en dat schijnt via de moeder erfelijk te kunnen zijn.
De huisarts heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar bleek mijn dochtertje inderdaad een bril nodig te hebben. Het was voor hun nog een twijfelgeval, omdat ze meestal kindjes onder de 1,5 geen bril geven. Maar toch gedaan met de mededeling dat ze hem alleen op hoeft als ze het zelf niet erg vindt.
Maar ze heeft hem op en houdt hem op (op de meeste dagen dan), en het gaat echt stukken beter. Een bril vinden met zo’n klein maatje was trouwens nog best een ramp, nou heb ik geen idee wat ze doen met een kindje van 6 maanden maar als ze een bril zouden adviseren zou ik echt even vragen of zij weten waar je die dan moet vinden.
De oogarts was op zich niet zo heel erg, maar testjes doen met zo’n kleintje kan gewoon niet. Dus doen ze het alleen met druppels en zo’n plaatjes test. Een soort van machine waar ze dan in moeten kijken. Het lastigste was dat dat wel iets van 10 seconden moet en mijn dochter daar echt geen zin in had.
3 maanden nadat ze een bril had moesten we terug voor controle, het ging toen wel beter. Ze hoefde toen ook geen druppels. Het was meer even kijken of het niet verslechterd was en een beetje af gaan op onze verhalen. Het feit dat ze haar bril zo goed ophoudt zou kunnen betekenen dat ze er toch wel veel beter door ziet.
O ja, toeval of niet maar een paar dagen na de komst van haar bril kwamen de eerste stapjes
Wanneer moet je naar de oogarts? Oogarts vertelde mij trouwens dat het goed is om er vroeg bij te zijn omdat het dan vaker te verhelpen is met alleen een bril en er niet afgeplakt hoeft te worden.
MamaMarije, even een vraagje voor jou nog waar haal jij leuke kinderbrillen. Ik had nu niet echt veel keus omdat ze echt nog een klein koppie heeft maar ik wil me graag een beetje orienteren (mocht deze kapot gaan of te klein worden).
@Kimmygirl wrote:
Het cb had het er hier over dat het met een jaar wel goed moest zijn, dat was het helaas niet dus toen naar de huisarts gegaan.
Tsja, ik meende me te herinneren dat de KA dat toen ook zei… maar ik weet dat eigenlijk ook niet meer zeker.
Op internet hebben ze het in ieder geval ook a vanaf 6 maanden…
In ieder geval heb ik vanmorgen gebeld. De assistente vroeg of ik na een half uurtje even wilde terug bellen, want ze wilde even met de dokter overleggen.
Er was namelijk een wachtlijst van… 14 maanden!!! :shock: :shock: :shock:
Dus ik belde na een half uurtje terug. Omdat hij nog zo jong is én omdat we door verwezen waren door het CB, mochten we er ergens tussen… dinsdag 8 oktober :thumbup:
Ben benieuwd.
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!
En Marije… pb me maar (of via Hyves ), gewoon alvast uit interesse! :-*
Hoi Kimmy,
Bij onze dochter was met 3 maanden duidelijk dat haar oogjes niet goed stonden. We zijn met 4 maanden al begonnen met afplakken, helaas zonder resultaat. Een bril is geprobeerd ook geen resultaat. Nu is ze begin mei geopereerd in het LUMC (wachtlijst een jaar) en wat een verbetering.
de eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat we een half jaar niet hebben afgeplakt omdat de huid continue blauw werd. Uit de testen bleek niet dat het was verslechterd, vonden we wel heel typisch.
Maar met 6 maanden is dus zeker al af te plakken. Hoe vroeger je er bij bent hoe beter het resultaat kan zijn. Het kijken met 2 ogen leren ze nl. in het eerste jaar.
Succes dus. Mocht je willen weten hoe ze voor de operatie en erna uitziet laat me maar weten.
groetjes