Staat ie goed, het houd me wel bezig nml…
Mijn dochtertje van 4 keek als baby heerlijk scheel, ze kon ook wel recht kijken, maar kruisen vond ze ook niet vervelend.
Nog voor het jaar was ik met haar bij de optometrist geweest en kreeg ze pleisters voor op haar oogje, 1 uurtje per dag en eigenlijk ging dat heel goed :thumbup:
Na een jaar mocht ik ermee stopppen, maar bleef nog wel tot ruim 2,5 was op controle, daarna was ze “goed” bevonden.
Nu zie ik sinds van de week ineens weer dat ze veel scheel zit te kijken, soms staat haar rechter oog net wat te ver naar binnen of als ze naar iets kijkt is het gewoon echt scheel.
Nu had de optometrist gezegd bij het laatste consult, van als je twijfeld mag je altijd terug voor een afspraak, maar ben ik nu te oplettend?
Zijn er meer 4 jarigen die dit doen?
Of zal ik toch maar eens bellen voor een afspraak?
Iemand met ervaring met een nu iets ouder kindje toevallig?
Met haar geschiedenis zou ik zeker eens bellen, al is het alleen al om je twijfels te kunnen bespreken. Geen ervaring hier, maar zo zou ik het doen.
Net, geen ervaring maar ik zou zeker de optometrist even bellen om te overleggen en zij geven dan wel aan of je op een afspraak moet komen of niet.
Stel ze heeft weer wat hulp van pleisters nodig, ben je er wel op tijd bij!
Als je twijfelt zou ik er mee heen gaan. Een extra check kan geen kwaad toch? En als je daarmee problemen voorkomt…
Mijn verhaal. Ik ben zelf als 6-jarige geopereerd aan mijn linkeroog, omdat ik scheel keek. En ik keek niet eens heel opvallend scheel. Mijn moeder zei dat ik een beetje “loensde” als ik moe was. Volgens de oogarts zou ik daar in de toekomst problemen mee krijgen. Vaak hoofdpijn hebben en een bril nodig hebben. (ik heb nooit afgeplakte ogen gehad trouwens)
Sinds de operatie heb ik dan ook nooit weer problemen gehad. Ik heb geen bril of lenzen. En ik kijk dus niet meer scheel. Enige wat ik zie op foto’s is dat mijn linker iris wat hoger staat dan mijn rechter. Maar dat valt anderen niet eens op. En misschien heeft dat niks met die operatie te maken, maar is het gewoon asymetrie.
ok, nar aanleiding van jullie stukjes en dat mijn zusje me belde (had dit gelezen) en het ook vond…
Heb ik even gebeld met het ziekenhuis, 1 maart mogen we even langskomen!
Het kon ook morgenochtend al, maaarrrrr dan ga ik met mijn man een dagje sauna doen, en da’s ook wel heel erg lekker
wie gaat er nou voor je man of je kind :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
maarre veel plezier!! enne gaan wij in de vakantie ook nog??
Jah zeker na laten kijken
een lui oog kan bijna blijvend zijn
Ik ben zelf al 4 jarige voor t eerst geopereerd
en in de 24 jaar daarna nog 7x
elke keer spieren inkorten ivm scheelkijken…
Nooit zal t bij mij hellemaal goed zijn,.
maar ipc redt ik me er prima mee
Mijn broertje is 1x geopereerd en t was meteen :thumbup:
Ik hoop dat t allemaal meevalt bij je dochtertje en mischien is t dragen van een tijdje pleisters wel genoeg hoor
maar bij twijfel…en juist omdat t om ogen gaat zeker na laten kijken
Suc6 !!