Scharrelvlees

Waar kopen jullie dat? Heeft iedere supermarkt scharrelvlees of ga je daarvoor naar de slager.

Bij AH heb je scharrelvlees met 1 ster, 2 en 3 om het makkelijk te houden.



Eigenlijk wil ik wel de overstap maken, ik eet al heel lang geen kip meer omdat ik weet hoe het er aan toe gaat in zo’n mega stal.

Ik koop het bij de poelier.

Als je in de buurt van Veenendaal woont, daar zit slagerij van der Geer (heeft overigens ook een webshop).

Wij halen t gewoon bij de appie maar de andere supermarkten zullen t vast ook hebben.

En koop dan niet scharrel, maar meteen biologisch, dat is gewoon het allerbeste voor de beestjes (en ook voor de kwaliteit van het vlees, want wat de koe eet, komt toch in zijn lijf terecht…). Ik koop het gewoon bij de supermarkt tegenwoordig. Eerder was er een boerderij waar ik regelmatig vleeskocht, van hun eigen dieren. Nog beter, maar moet er wel toevallig zijn!

Jr kunt ook grote pakketten online bestellen voor in de vriezer, tegen redelijk goede prijzen.

ik ga deze week er eens aandacht aan besteden

Het vlees wat wij eten komt bij de biologische slager vandaan; hij verkoopt enkel en alleen biologisch scharrelvlees. je proeft het verschil.

@rijstkorrel wrote:

Waar kopen jullie dat? Heeft iedere supermarkt scharrelvlees of ga je daarvoor naar de slager.

Bij AH heb je scharrelvlees met 1 ster, 2 en 3 om het makkelijk te houden.



Eigenlijk wil ik wel de overstap maken, ik eet al heel lang geen kip meer omdat ik weet hoe het er aan toe gaat in zo’n mega stal.




Hoe denk je dat het dan met koeien en varkens etc, in zo’n megastal er aan toe gaat?

@missmelody wrote:





Hoe denk je dat het dan met koeien en varkens etc, in zo’n megastal er aan toe gaat?




Nou vertel eens

@rijstkorrel wrote:

@missmelody wrote:




Hoe denk je dat het dan met koeien en varkens etc, in zo’n megastal er aan toe gaat?




Nou vertel eens




Ja ben ook wel benieuwd :slight_smile:

ik blijf bij hallal vlees, van de turkse slager, de kip is ontzettend mals, en zoeter… (en vaak ook nog eens stukken goedkoper)



De manier waarop de beesten geslacht worden is een verschil, de leefwijze is anders :wink:

@rijstkorrel wrote:

@missmelody wrote:




Hoe denk je dat het dan met koeien en varkens etc, in zo’n megastal er aan toe gaat?




Nou vertel eens




Precies hetzelfde als in een megastal voor kippen.

Allemaal op elkaar gepropt. Hoe meer er in kunnen, hoe beter.

Hoeveel ruimte de dieren overhouden maakt niets uit.



Varkens die net bevallen zijn liggen in een hokje waar ze precies in passen, de biggetjes kunnen zich nog wel overal tussendoor wringen.



Kortom precies hetzelfde!