S'avonds zonder luier!!!

Camilla (2 Jaar) was S’avonds al heel vaak droog,
dus ik dacht gister avond Ik probeer het gewoon!!
Dus haar naar bed gebracht zonder luier!!
Om een uur of 12 ff uit bed gehaalt en naar de po gebracht heeft ze netjes geplast! Toen ook gelijk maar Juan (4 jaar) uit bed gehaalt en ook laten plassen maar die zat er op en hij wou niet, dus ja dan maar niet ???
En vanochtend?? JJJJAAAAAAAA Camilla weer droog!!
Lekker is dat hoor!!
En Juan? Ja die is volgens mij echt lui hoor daar in dan breng ik hem naar bed en lees ik nog voor dan is die nog wakker maar dan plast die gewoon al in z’n luier :-/
Hoe gaat dat bij jullie??

Kus Monica

ze zeggen ook dat jongens er trager in zijn (over het algemeen dan)
en als de intresse er niet is, begin je weinig.

maar wat goed van je meisje zeg !!!

Wow dat is inderdaad knap van je kleine meid hoor.
Brend was net “op tijd” zindelijk. Vlak voor hij naar de kleuterschool ging bedoel ik.
Het interesseerde hem niet of hij nou een droge of natte luier aan had. En als dat ze niet interesseert maakt het het wel moeilijker om ze zindelijk te krijgen.
Maar nogmaals: knap van je dochter hoor !

Ja ze is nu nog droog dus gaat goed eerst maakte ik der s’nachts ook wakker om te plassen maar zelfs nu wordt ze zelf al wakker!!

Mijn zoon was wel op 2 jarig leeftijd droog over dag maar dit?? messchien moet ik wel gewoon ook eens een luier uit doen want zodra die weet dat hij een luier om heeft plast die wel gewoon er in??

kan idd gewoon gemakzucht zijn
anders een keer ‘vergeten’ de luier om te doen
of eventeel luier over onderbroek heen doen, voelt hij ieg dat hij nat word…

Haha nou ik heb het geprobeert hoor bij me zoon …
en ???

Nat ::slight_smile:

Dus ik wacht het gewoon maar af hoor komt vanzelf wel was bij Camilla ook zo maar ja wie verwacht dat je dochter van 2 eerder droog zou zijn dan je zoon van 4 ?
Haha had ik niet verwacht nee :wink:

Je kleine meid gaat goed zeg.
Ik heb dat ook geprobeerd toen bij mijn zoontje om een onderbroek met daarover een luier te doen, maar het werkte niet. Hij vond het gewoon niet erg om een natte broek te hebben.
Wat vond Juan van zijn natte broek?

als hij nat is, hoe gaat het dan?
ik bedoel trekt hij zelf zijn natte kleren uit en gooit ze in de wasmand of doe jij dat?
een vriendin van mij had dit nl ook met haar zoon van 4.
zij liet hem zelf zijn kleren uittrekken, in de wasmand gooien, zich wassen en weer aankleden.
ook als zijn bed nat was, moest hij zit zelf afhalen en wegbrengen.
het opmaken deden ze wel samen.
hij vond het erg vies om te doen en heeft er ook een heel ‘feest’ van protest van gemaakt, maar hij moest het zelf doen.
het is een idee.
maar niet alle kids zijn even snel.

hier meer info te vinden;

www.bedplassen.org

www.bedplassen.tk

Ik ben ook al een hele poos bezig met mijn zoontje (net vijf jaar). Hij draagt ook nog steeds een luier die 's morgens ook helemaal vol zit zodat zijn bed en pyjama ook helemaal nat zijn. Het maakt hem allemaal niets uit. Als hij 's morgens zelf uit bed komt (weekenden) dan gaat hij gewoon naar beneden om tv te kijken, maar hij laat zijn luier gewoon lekker om. Plast dus ook lekker verder in zijn luier! Hij is er absoluut niet vies van! Als we hem wakker maken om te plassen zodra wij gaan slapen is hij vaak veel te moe en komt er ook geen plas. Hij drinkt ook niet meer na het avondeten, maar toch blijft hij zeiknat!

Geen tips dus voor jullie helaas…
Succes allemaal!

Groetjes Jessie

tja da’s dan idd lastig als hij het niet erg vind.

Nee ik moet het dus wel uit doen…
Maar wat jij zei he Hedwich…Kan ik dat wel doen dan ik bedoel hij is 4 dus lijkt het dan niet een straf ofzo??
Maar ja heb al wel met andere mama’s hier op z’n school gepraat en de meesten zijn al wel droog ja dus ik wil het eigenlijks voor hem zelf oook wel.
Moet het messchien wel gewoon proberen, maar hij slaapt ook heel diep krijg hem niet wakker gewoon moet hem echt uit z’n bed halen en op de po wordt hij half wakker :-/
Maar wat jij zei moet ik hem dan geen luier om doen??

tja je kan het proberen.
moet je wel zorgen dat je goede matrasbescherming hebt !!
en! hem zelf het bed laten afhalen.
moet je het wel een een tijdje volhouden en hem het ook echt laten doen.
maar of jou zoon zich hier iets van aantrekt,… dat is afwachten.
kan natuurlijk ook zijn dat er lichamelijk iets is; een kleine blaas bijvoorbeeld.
succes !!

Ja zal ik toch echt moeten proberen want weet echt niet of het hem wat doet hoor haha hij is hier de oudste dus is wel gewend veel dingen al zelf te doen :stuck_out_tongue:
Maar ja hij slaapt op een stapelbed boven op dus dat is wel wat lastig…Zal eerst kijken hoe hij daar op reageert heb het daarstraks nog met hem over gehad weet je wat die zei??

Maar ik weet nooit wanneer ik plassen moet ;D
Nou kijk straks nog ff en breng hem dan wel ff naar de po die ik nu in hun eigen slaapkamer heb gezet (had ik eerder op de overloop)

als je hem savonds of snachts nog wil laten plassen, moet je hem wel echt helemaal wakker maken.
anders heeft het weinig zin (zegt men )

Volgende keer maar een emmer koud water erover dus :stuck_out_tongue:

hahah dan is ie vast wel wakker ja haha

ze zeggen het omdat als een kid nog half slaapt, is het noiet bewust van wat er gebeurt/moet gebeuren

Mijn zoontje is inmiddels 5 jaar en 3 maanden oud en hij heeft s’nacht ook nog steeds een luier aan.Overdag gaat het nog steeds geregeld mis,alhoewel het ietsje beter gaat de laatste weken,hij begint zich nu eindelijk een beetje ervoor te schamen.Heb een paar keer geprobeerd om hem s’nachts te laten plassen en hem droog te houden,maar hoe vaak ik hem ook liet plassen het werkte niet.
ook al was zijn bed nat hij sliep gewoon door,ook heb ik hem weleens een onderbroek en daarover een up en go aangedaan maar ook hier werd hij niet wakker van.
We houden moed,het interesseert hem gewoon niet,zal ooit wel een keer komen.

groetjes brandbom