S'avonds kunstvoeding??

Ik geef volledig bv. Nu heeft mijn dochter erg moeite om in te slapen en is zij erg onrustig s’avonds en veel huilen.

De gouden tip heb ik nog steeds niet gevonden. Dus als iemand een tip heeft, hoor ik dat graag!!



Nu hoorde ik van iemand die dat probleem ook had, haar zoontje s’avonds voor het slapen gaan een fles kv gaf en daarna goed in slaap viel. Nu wil ik dat ook gaan proberen, maar zou dat verder geen kwaad kunnen?



Groetjes

Volgens mij kan dat geen kwaad hoor.

Je kunt toch ook een pap maken van je bv ?

Paar scheppen nutrix erbij misschien slaapt ze dan wel beter ?

Als je KV gaat geven terwijl je borstvoeding geeft. Dan is de hele werking van de borstvoeding op de darmflora verpest. Ik zou dus zeggen niet doen!



Ga dan kolven en maak hier pap van voor de kleine zoals Romata zegt!

Ik vraag me af of de werking op de darmflora echt verpest wordt als je af en toe een flesje KV geeft??? Iedere keer dat je BV geeft is toch al heel goed?



Ik geef nu ook nog volledig BV, maar als ik straks ga werken en kolven gaat niet, dan ben ik ook genoodzaakt om 1 voeding eventueel te vervangen voor KV (ik hoop het niet, maar je weet nooit), dan lijkt het me niet dat ik dan BV voor niets geef. Of zie ik dit verkeerd?



Maar om terug te komen op je vraag, ik heb geen idee of een flesje KV uit zou maken. Ik zou ook eerder proberen om van de laatste fles een fles pap te maken met afgekolfde melk. Gaat dit niet kan je altijd een flesje KV proberen als je het probleem echt te groot vindt, anders zo laten en hopen dat het vanzelf weer over gaat.

Hey Melody,



Het zou kunnen, of het verstandig is , is wat anders.

Wat ga jij doen met de laatste voeding? Laat je die volledig vallen?

Of ga jij die kolven als zij een fles KV krijgt?



Pap mag ze eigenlijk nog niet hebben, is vanaf 4 maanden.

Dus is een optie om pap met BV te geven niet te sprake, misschien vanaf 4 maanden.



x

@Sweet-Love wrote:

Hey Melody,



Het zou kunnen, of het verstandig is , is wat anders.

Wat ga jij doen met de laatste voeding? Laat je die volledig vallen?

Of ga jij die kolven als zij een fles KV krijgt?



Pap mag ze eigenlijk nog niet hebben, is vanaf 4 maanden.

Dus is een optie om pap met BV te geven niet te sprake, misschien vanaf 4 maanden.



x




Ik zou die laatste voeding dan gaan kolven. Altijd handig om iets in de vriezer te hebben staan :wink:



Ik dacht ook dat dat idd met 4 maanden mocht. Maar ze is 2 weken te laat geboren, kun je dan rekenen dat ze 3,5 maand is? Zo bekijken ze dat met de mentale sprongen namelijk wel. Ook is ze al flink voor dr leeftijd, ze weegt 7,5 kilo. Misschien scheelt dat ook wel…

Ja inderdaad met mentale sprong loopt ze dan idd 2 weken voor (hier bij R. ook.)



Kijk het is net wat je wilt, als je een vermoeden heb dat ze beter gaat slapen met een flesje op vooral doen!

Het verpesten van de darmen, ja je heb je kindje wel al het beste gegeven en je vervangd niet alle voeding.

(Hier begonnen met KV, daarna BV, en nu gedeeld.)



Alhoewel het ook kan zijn dat ze wil clusteren.

@missmelody wrote:

Ik geef volledig bv. Nu heeft mijn dochter erg moeite om in te slapen en is zij erg onrustig s’avonds en veel huilen.

De gouden tip heb ik nog steeds niet gevonden. Dus als iemand een tip heeft, hoor ik dat graag!!


Het gedrag dat jij omschrijft is heel herkenbaar; dit is wat veel jonge baby’s de eerste maanden doen. Wat meestal helpt is je baby tijdens die onrustige uren vaak bij je aan de borst nemen. Dat is eigenlijk precies wat jonge baby’s het liefste willen en het wordt ook wel clusteren genoemd (binnen een bepaald tijdsbestek heel vaak of onafgebroken aan de borst willen). Zolang je kindje op de juiste manier is aangelegd, kun je daar gerust aan toegeven. De borst biedt je kindje troost en rust. Bovendien helpt het haar om gemakkelijker in slaap te komen. Dat komt door het hormoon CCK (cholecystokinine) dat vrijkomt tijdens het voeden. Ook het hormoon oxytocine (dat o.a. zorgt voor het toeschieten van de melk) heeft een rustgevende werking.

Tycho is de eerste maanden in de avond ook erg onrustig geweest. Ik begon te zien dat hij om 18.00u gewoon echt moe was van de dag. Dan trok ik me met hem terug in zijn schemerdonkere slaapkamer, liet hem drinken en legde hem in zijn bedje. Wanneer hij toch weer begon te huilen, nam ik hem weer bij me. De eerste tijd was dit binnen enkele uren erg vaak. Naarmate hij wat ouder werd, viel hij steeds gemakkelijker in slaap en duurde de tijd tussen twee voedingen steeds wat langer. Zo is heeft Tycho het clusteren uiteindelijk laten vervallen. Mijn ervaring is dus, dat het tijd nodig heeft en dat het echt goed komt :thumbup:



@missmelody wrote:
Nu hoorde ik van iemand die dat probleem ook had, haar zoontje s’avonds voor het slapen gaan een fles kv gaf en daarna goed in slaap viel. Nu wil ik dat ook gaan proberen, maar zou dat verder geen kwaad kunnen?


Als het goed is, heb je inmiddels een melkproductie opgebouwd die aansluit bij de vraag van je kindje. Als je een fles kv zou geven, zal je kindje waarschijnlijk minder vaak aan de borst drinken. Als dit stelselmatig gebeurt, zal je melkproductie zich daarop gaan aanpassen; eigenlijk ben je dan dus de bv aan het afbouwen.

Verder is het idd zo dat exclusief bv zorgt voor een optimale maag-/darmflora. Bijvoeding anders mm verstoort die optimale balans.



Kun je hier iets mee?



Groetjes van Yvonne

@ Yvonne :thumbup:

Precies dat bedoelde ik, ik kon het alleen niet zo mooi verwoorden :wink:

Met te vroeg bijvoeden (alsin pap ed) kun je ook veel verpesten…dan lijkt een flesje kv me op deze leeftijd eerlijk gezegd nog minder schadelijk… :oops: (Ik zou tenminste eerder kv geven dan iets anders ivm het ontwikkelen van mogelijke allergieën… (Maar Jinthe krijgt naast bv dan ook kv.)) Maar misschien kun je inderdaad kolven en dan bv in de fles geven?



Maar het zou ook heel goed clusteren kunnen zijn. Doet Jinthe ook wel eens…en er in meegaan werkt het beste is mijn ervaring.

Ze is nu 3 maanden zie ik, zou het idd niet gewoon een regeldag zijn, gewoon maar aan toegeven, zoals Yvonne zegt en een paar dagen even aankijken.