s'avonds een inhaalslag?

Op zich loopt de bv prima.

Maar het valt me op dat mijn zoontje (nu 3 weken) overdag nu weleens een paar keer genoeg heeft aan 1 borst. Eerder bood ik hem 2 borsten aan.

Nu valt hij na 1 borst in een dipe slaap en is heel tevreden. (Overdag slaapt hij nog veel) Wat ik wel merk, is dat hij s’avonds weer 2 borsten wil. Dus om een uur of 7, 8 geef ik hem 2 borsten, en na 2 uur meldt hij zich weer en heeft echt honger.

Als hij dan na de avondvoeding in zijn besje ligt, gebeurt het weleens dat hij nog niet tevrden is. En dan krijg hij weer, terwijl hij net gehad heeft en heel tevreden leek…Het lijkt wle of hij dan een beetje een inhaalslag heeft. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom, want overdag blijft hij gerust 3 tot 4 uur weg.

Wat kan ik hieraan doen? Hij gaat pas slapen als hij helemaal volgetankt zit…voor mijn idee is dat ook z o, maar je wordt wel moe als je hem steeds maar eruit moet halen…

Dat doet mijn meisje ook vaak. Zeker bij de laatste voeding… kan soms wel 1,5 uur bezig zijn tot ze echt tevreden is. Wel met tussenpoosjes om te boeren enzo. Maar daarna slaapt ze tegenwoordig wel lekker 8 uur door! Dus die intensieve voeding heb ik er dan graag voor over. Ik ga trouwens voor die laatste voeding lekker met haar in bed liggen. Dan rust ik ook alvast een beetje uit.

Ze noemen dat ook wel clusteren. Dat heeft mijn kleintje ook gedaan in het begin. Dat gaat vanzelf weer over, gewoon aan toegeven dus.

Dat hoort er helemaal bij dames. Het is een teken dat alles het doet. Je kleintje is aan het clusteren en legt een lekkere voorraad aan voor de nacht. Dit kan wel een poosje duren maar als het goed is gaan ze na al die voedingen ook wat langer slapen. Dus bijv, vier uur ipv drie uur. Maak je geen zorgen, dit hebben veel dames (en baby’s :wink: ). Ik bedacht me wel eens hoeveel moeders hebben op dit moment ook een kleintje lekker dicht tegen zich aan liggen wat tevreden bij ze drinkt, vooral als ik zelf al op bed lag en de kleine lag te voeden. :inlove: Oh als ik dit van jullie lees krijg ik heimwee naar die mooie periodes.