Ik houd niet echt van sausjes…
Veel te veel zetmeel en je wordt er moddervet van.
Maar mijn man vind mijn pure eten niet zo lekker als dat ik dat vind. Daarbij is hij gewoon echt een heel moeilijke eter en hij beperkt mij (onbewust) in mijn uitvinden van lekkere recepten.
Anyway…
Wat zijn lekkere sausjes? Wat eten jullie over de groente, of over het vlees?
Ik maak zelf vaak een groentesausje voor over de spercibonen, maar tegenwoordig vind hij de spercibonen ook niet lekker meer…
grrrrrrrrrrrrrr
:hug:
Ik heb een lekker recept voor sperziebonen in tomatensaus van Jamie, heerlijk, zo lust hij ze ook wel weer denk ik zoek het straks wel voor je op. Voor de rest denk ik er even over na
EDIT: Hierbij het recept- is eigenlijk bedoeld voor snijbonen die je grof in stukken snijdt, maar ik maak’t al jaren met sperzieboontjes en dat is ook lekker…
Kook of stoom de sperziebonen zoals je gewend bent. Intussen maak je van een blikje gepelde tomaten, 2 knoflooktenen en wat goede olijfolie een tomatensausje. Zout en peper naar smaak toe voegen en de bonen in de saus serveren.
Ik moet toegeven dat ik nooit meer naar het recept kijk en gewoon maar wat doe :oops: maar ik wilde voor jou even het originele recept opgraven Ik voeg soms ook extra dingen toe, denk aan een gesnipperd en gefruit uitje, wat zwarte olijven, kruiden…
Dat groentesausje doe ik altijd over bloemkool, spitskool en broccoli
Verder heb ik niet echt ergens een sausje bij, alleen jus en dan wel uit een zakje. :oops:
appelmoes … mijn verslaving haha. Verder hou ik niet van sausjes, oké mayo is ook nog lekker, maar zijn vast niet de sauzen die jij bedoelt!
@Cariska wrote:
appelmoes … mijn verslaving haha. Verder hou ik niet van sausjes, oké mayo is ook nog lekker, maar zijn vast niet de sauzen die jij bedoelt!
Hahaha nee dat denk ik ook niet :mrgreen:
Nee, ik houd sowieso niet van het maskeren van de eigenlijke smaak en al helemaal niet met zoete appelmoes… 8)
Maar Rooike, bedoel jij een groentesausje ook uit een zakje?
Ik maak mijn groentesausje met uit, knoflook, tomaat, paprika en prei.
wat ik wel eens doe … is de groente koken met een bouillonblokje. Bij de reformwinkel
heb je ook lekkere kruidenblokjes (die wat minder troep bevatten).
Dan een beetje aanbinden met wat maizena (is natuurlijk, dus geen ander bindmiddel
gebruiken). Eventueel kun je er van alles nog bij doen.
Lekker en vooral simpel.
sausje los van de groente serveren. Kan hij het er over heen gooien en jij niet. En dan gewoon een sausje nemen wat hij lekker vindt.
@Madre wrote:
Maar Rooike, bedoel jij een groentesausje ook uit een zakje?
Ik maak mijn groentesausje met uit, knoflook, tomaat, paprika en prei.
:oops: :oops: :oops:
ahum… ja, die groentesaus van Honig uit een pakje…
Kun je meerdere malen van doen. :oops:

Rooike, wij gebruiken die ook, ik maak het sausje dan altijd van het groentenat. Blijf hem wel lekker vinden hoor!
De sperzibonen en snijbonen eten we hier zonder sausje overigens.
@alex wrote:
Rooike, wij gebruiken die ook, ik maak het sausje dan altijd van het groentenat. Blijf hem wel lekker vinden hoor!
De sperzibonen en snijbonen eten we hier zonder sausje overigens.
Ja lekker vind ik die zeker met het groentenat… :mrgreen:
Sperciebonen en snijbonen ook hier zonder sausje…
hmmm, ik eet eigenlijk nergens een sausje overheen :think: niet over groente iig, die eet ik of verwerkt in een gerecht, of gewoon puur.
enige waar ik suasje voor maak is voor gekookte aardappeltjes. en dan maak ik gewoon een ‘oma-sausje’, zoals mijn lieve omaatje dat altijd maakte: uitje fruiten in boter, bloem erbij, melk erbij, en op smaak brengen. (en dan natuurlijk aan te vullen met geraspte kaas, kruiden, knoflook enz, maar ik vind het zelf altijd wel lekker als het gewoon heel simpel is)
Ik vind bij rijst en boontjes en een stukje vlees een sausje wel lekker.
Deze is hier favoriet: uitje fruiten, knoflook erbij, peper, beetje paprikapoeder, beetje sambal badjak (of pittige als je dat lekker vindt), flinke scheut ketjap, bouillon (van een kwart blokje) en een eetlepel abrikozenjam. Lekker! Ook lekker bij kipfilet.
Ook wij eten zelden sausjes, alleen satesaus over de bloemkool :drool:
Ik maak soms voor mijn man jus van het vet van het vlees, dat vindt hij overal lekker over.
Wij eten ook nooit sausjes erbij. Vind ik zonde van de smaak.
Appelmoes eten we alleen bij opgebakken aardappelen.
Maar ik ben ook geen groente eter en ben groenten anders gaan eten. Niet alleen maar koken (yak…) maar ik begon met wokken. Bij broccoli vinden wij wat spekjes en champignons erbij heerlijk. Zo gaat er wel groenten in, gekookte broccoli eet ik niet :eh: :shifty:
Wat we ook wel geregeld eten, zo’n hollands pannetje van maggi. Zit vlees en groenten in met een sausje. Zijn wel pakjes en daar ben ik niet zo van… maar deze zijn zo lekker!
@Mutsie86 wrote:
Bij broccoli vinden wij wat spekjes en champignons erbij heerlijk. Zo gaat er wel groenten in, gekookte broccoli eet ik niet :eh: :shifty:![]()
:eh: En dat scheelt toch haast niets, gekookt of gewokt?
Wij eten eigenlijk ook nooit sausjes, enkel over de gekookte aardappelen wil ik nog wel appelmoes doen. Manlief heeft ook liever saus (maar mag het niet meer vanwege zijn dieet). Echter hadden wij ook gewoon kaassaus en zo heb je nog meer sausjes uit zakjes. (Ik kan niet koken en manlief is een makkelijke koker).
als mijn man steeds minder zou gaan eten en ook zou gaan zeuren over datgene hij eerder al at… dan kon hij mij de pot op. :shifty:
Eten wat de pot schaft leren we de kinderen ook, dus hij eet maar fijn mee. Een sausje is nog tot daar aan toe, maar dan idd apart geserveerd want ik houd helemaal niet van saus.
Als ik al saus maak dan is het voor over een varkenshaasje ofzo.
Maar de meeste sausjes maak ik net als fiep… roux maken van boter en wat bloem en dan naar keuze bouillon, melk of water erbij met kruiden.
kaassaus is zo lekker gemaakt en kerriesaus ook (dat eet manlief graag over spruitjes)
Sperzieboontjes eten wij vaak gestoomd en dan met een lepeltje gesmolten roomboter en wat vers geraspte nootmuskaat erover… :drool:
Come to think of it, prei eet ik vaak met een roomsaus… roux maken en dan een snufje zout, peper en wat creme fraiche erin oplossen… heerlijk :drool:
@Rooike wrote:
@Mutsie86 wrote:Bij broccoli vinden wij wat spekjes en champignons erbij heerlijk. Zo gaat er wel groenten in, gekookte broccoli eet ik niet :eh: :shifty:![]()
:eh: En dat scheelt toch haast niets, gekookt of gewokt?
dat vind ik nou echt niet… vind gewokte broccolie veel knapperiger en smaakvoller dan gekookte… en vind dat ook zo stinken… :oops: