Ik meen dat ik eens een heel draadje over de aanschaf van een sapcentrifuge heb gelezen hier, maar de zoekfunctie kan hem niet vinden.
Dus dan maar een nieuw draadje.
Wie heeft er een sapcentrifuge? Ik denk na over de aanschaf ervan, omdat ik zelf graag wat meer gezonds binnen wil krijgen. Ik ben alleen niet zo’n fruiteter. Vraag me niet waarom niet, maar ik ben er gewoon niet gek op.
Verse sapjes, zoals uit de koeling van de AH bijv, vind ik echt heel lekker.
Neem sinaasappel/kiwi, sinaasappel/banaan, meloen, ananas/guave enz.
Als je er één hebt, gebruik je hem ook echt? En welk merk/type heb je en bevalt die goed?
Kan ook echt alles er wel in, of is dat alleen een mooi verkooppraatje?
wij hebben er 1 van philips.
De eerste dagen goed gebruikt.
en nu staat hij werkeloos op het aanrecht. En dat al minstens anderhalf jaar.
Er moet veel fruit/groente in . En echt lekker? mwah …
Er komt een hoop zooi uit en het schoonmaken is echt een dikke ellende !
dusse…ik zou gewoon flesjes bij de ah blijven halen als ik jou was
Wij hebben ook de sapcentrifuge van Philips. We gebruiken hem ook niet veel. Ik gebruik vaker de blender. Stukjes fruit erin, kan ook bevroren fruit zijn van bijv. AH en wat vers geperste sinaasappelsap en blenden maar! Dan heb je een lekkere dikke smoothie. Je kunt er ook yoghurt aan toevoegen.
Dat vind ik dus lekkerder, bevat meer vezels en dus gezonder. En de blender is veel makkelijker schoon te maken dan de sapcentrifuge.
Bij de sapcentrifuge moet je er ook rekening mee houden dat je er geen banaan en mango in kan doen. Daar zit teveel zetmeel in en dan raakt het zeefje van de centrifuge verstopt.
Oh, dat vind ik dan wel een nadeel…geen banaan en mango. Dat is juist zo lekker er doorheen.
Hmmm… :think:
Een blender, daar heb ik nog niet aan gedacht, ga ik eens naar kijken.
ik heb er een gekregen van mensen die hem nooit hebben gebruikt. na 4 jaar bij mij te hebben gestaan is ie zgan naar de kringloop gegaan…
ik maak wel eens smoothies en zo gewoon met de staafmixer. Vast net niet zo lekker als de sapcentrifuge, maar wel heel veel makkelijker…
wij hebben er ook 1.
Je kan er lekkere sapjes mee maken - b.v. verse appelsap met een beetje limoen is heerlijk - maar je kan er inderdaad niet alle fruit indoen (b.v. banaan). wij hebben ook een blender. Dat werkt wel sneller ook. Je krijgt een dikkere substantie, maar ook lekker.
Verder vind ik het nadeel van de centriduge dat je heel veel van het fruit als afval terugkrijgt, dus eigenlijk maar heel weinig gebruikt.
Het schoonmaken is meer werk dan een blender, maar als je meteen na het gebruik afwast, is dat eigenlijk zo gedaan.
ik wilde er een paar jaar geleden ook perse een hebben, maar wat een onding is het!
veel fruit moet er in, er blijft veel fruit als afval over en schoonmaken is helemaal een ramp…
geef mij maar gewoon een simpele staafmixer of blender. Net zo doeltreffend en minder rommel…