Volgende week zaterdag gaan we als kado van m’n ouders met alle meiden (m’n 2 zussen en moeder) een dagje naar sanadome in Nijmege (is dat nou met of zonder n :think: :mrgreen: )
Nu vroeg ik me af wat ik nou eigenlijk wel en niet ‘mag’ doen.
Normaal gesproken ga ik al nooit in een sauna, mar stoombad, oliebaden enz…vind ik heerlijk, maar mag het eigenlijk allemaal wel?
Je hebt daar verschillende dingen zoals warm zand, pakkingen, verschillende warm water baden enz.
Wie weet het?
ik kan natuurlijk m’n vk bellen, maar dit lijkt me een stuk makkelijker aangezien zij maar 1 uur per dag bereikbaar zijn voor dit soort vragen.
Toen ik zwanger was van Sarah waren we op vakantie en daar mocht ik officieel niet in die baden en de sauna, alleen op eigen verantwoording. Ben wel in de sauna geweest en in een lekker warm bad maar veel gedronken en niet meteen een koude douche genomen. En zodra je je niet lekker voelt natuurlijk eruit gaan.
Weet je ook waarom je niet in die baden mocht? Komt dat dan door die eterische olien? Is toch juist heerlijk?!
eterische olieen ( :think: ) zijn geloof ik niet goed, en ik mocht op het laatst van de zwangerschap ook niet meer in bubbelbaden ivm infectiegevaar als je al eventuele ontsluiting hebt.
Oh en de infrarood sauna mag ook niet, de rest wel, als je het gewend bent tenminste. Een aantal pakkingen mag ook niet.
Maar als het goed is zijn hun daar zelf ook op de hoogte van dingen die wel en niet mogen in een zwangerschap.
Veel plezier in ieder geval.
Mijn gyn zei me dat het gevaar van zulke baden de hitte is. Als je er gevoelig voor bent (en ik ben dat) kan je bloeddruk flink gaan dalen, met eventuele gevolgen vandien. Maar ik neem aan dat als je goed in de gaten houdt hoe je je voelt, dat het dan wel mag.
@ladybutterfly wrote:
Maar als het goed is zijn hun daar zelf ook op de hoogte van dingen die wel en niet mogen in een zwangerschap.
Ja dat denk ik ook wel, maar ik vind het wel een behoorlijke uitgave voor m’n ouders als ik bijvoorbeeld alleen maar in het grote zwembad kan/mag zwemmen, want je betaald natuurlijk wel voor al die andere dingen erbij :? .
Maar goed. Ik zie wel even!
Bedankt voor jullie antwoorden!
@rhode wrote:
@ladybutterfly wrote:
Ja dat denk ik ook wel, maar ik vind het wel een behoorlijke uitgave voor m’n ouders als ik bijvoorbeeld alleen maar in het grote zwembad kan/mag zwemmen, want je betaald natuurlijk wel voor al die andere dingen erbij :? .
Ja is dat dan niet jammer/pech ? Gezondheid van jezelf en je kindje gaat toch voor ?
Ik zou even sanadome bellen volgens mij mag je veel gewoon doen hoor !
Alvast veel plezier
@Paschal75 wrote:
@rhode wrote:@ladybutterfly wrote:
Ja is dat dan niet jammer/pech ? Gezondheid van jezelf en je kindje gaat toch voor ?
Juist! En als ik alleen maar in het grote bad mag vind ik het veel leuker om het een andere keer te doen zodat ik wel bijna overal in kan gaan...vandaar mijn vraag :wink:
een infraroodsauna mag niet? Eigenlijk wel logisch als je erover nadenk… wel jammer want we gaan in april op vakantie naar een huisje met een infraroodsauna :? :x (toch maar meer betalen dus voor het andere park met een normale sauna :mrgreen: )