Samenstelling van moedermelk

Is dit te bij invloeden??

Bedoel kun je ervoor zorgen dat het

vettiger word of juist minder vettig??

Kun je ervoor zorgen dat het meer calorieen gaat bevatten??



Ben hier heel benieuwd na. CB vertelde namelijk dat het niet bij invloedbaar was, zelf dacht ik van wel, maar kan het fout hebben.

Ik denk het niet,

Maar volgens mij als je goed eet dat je melk ook goed is?

Nee, je kunt het niet echt beïnvloeden. De melk past zich aan aan de behoefte van je kind en de omstandigheden. Als het warm weer is bijvoorbeeld, dan is het wat wateriger om de dorst te lessen. Het past zich ook aan aan de leeftijd van je kind en het aantal voedingsmomenten. Drinkt een kindje minder vaak, dan is bijvoorbeeld de concentratie antistoffen hoger.



Wat jij eet komt ook in de melk terecht, maar dat is vooral belangrijk om rekening mee te houden als je dingen eet of drinkt die je er níet in wil hebben. Medicijnen of alcohol bijvoorbeeld. Voor andere dingen geldt dat je kind pakt wat het nodig heeft. Alsje bijvoorbeeld wat weinig fruit eet, dan bevat je melk toch voldoende vitamine C. Je zult dan hoogstens zélf een tekort krijgen. Pas wanneer je echt ernstig ondervoed zou zijn, gaat de kwaliteit van de melk achteruit.



Verder moet je er rekening mee houden dat je lichaam afvalstoffen in vet opslaat. Als je gaat afvallen, dan komen die stoffen in je bloed en daarmee ook in de melk. Daarom is het niet goed teveel af te vallen als je zelf voedt. Het is bij mijn weten echter niet zo dat je melk daar ook vetter of minder vet van wordt.

Nou dan weet ik dat ook weer na bijna 10 maanden!!! :wink: :wink: :mrgreen:

Interessante vraag, interessant antwoord Lena! :thumbup:

Bedankt, weet ik nu ook weer! :mrgreen: :-*

Ja, ik dacht ook exact wat Lena schrijft.

Je voeding past zich aan je kindje aan en daarmee aan de behoeftes. Dus de samenstelling verandert naarmate de omstandigheden veranderen.

Had je je melk op een bepaalde manier willen beïnvloeden eigenlijk Tammy? Dacht het CB dat je melk te vet of niet vet genoeg was?

Ik vroeg het me gewoon af. Op cb hebben ze er weinig over gezegd. Amy was pas iets te weinig aangekomen 90 gram in 8 dagen, dacht dat er iets was met mijn voeding misschien, maar dat was niet geval. Later was ze weer prima aangekomen, dus vandaar sat ik er even over na dacht.

Ach zo, ja da’s logisch dat je daar dan over piekert. Als ze weinig groeit, kun je eigenlijk alleen maar vaker aanleggen. Als het écht te weinig is, kun je overwegen om te kolven en dat bij te geven. Zo stimuleer je de produktie en krijgt Amy een boost.

Maar kindjes groeien nu eenmaal niet altijd even hard. 90 gram in 8 dagen is niet alarmerend voor een kindje dat verder gezond en alert is en dat goed poept en plast. Ze groeit dan even wat minder hard en dat pikt ze daarna weer op.

klopt wat je zegt uit onzekerheid 2 dagen later weer gaan wegen en toen was ze 200 aangekomen, prima ingehaald dus. maak me er niet ongerust meer over, want ze doet het super.

:thumbup: