Samenlevingstest, geen levend zaadje :(

Hai,



Mijn vriend en ik zitten sinds 18 juni in de MMM. We hebben nu al het bloedonderzoek voor de eisprong gehad, manlief heeft zijn zaadjes ingeleverd en ik heb al een stuk of 8 echo’s gehad.



Nu ook 2x aan toe de samenlevingstest maar bij beide keren bleek mijn slijm wel goed te zijn maar bleek er geen levend zaadcelletje in te zitten :cry:



Morgen krijgen we als het goed is alle uitslagen. Maar ik ben best nerveus. Doordat we nog niet weten wat de uitslag is van J zijn zaadjes maken we ons helemaal gek. J is al hardstikke bang dat hij misschien wel onvruchtbaar is.



Ik probeer de zenuwen onder controle te houden maar eigenlijk wil ik best wel even huilen :oops:



Zijn er meer mensen die een negatieve samenlevingstest hadden en toch zwanger zijn geraakt?



Liefs Becky

Ik heb gereageerd in het gynkletsers topic. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen vannacht

Dank je meis :-*

Lieverd, wij hebben 3 negatieve samenlevingstesten gehad en toch was ik na de eerste iui zwanger. Nog niet wanhopen hoor! Succes met de uitslag vandaag en een dikke :hug:

@Elle wrote:

Lieverd, wij hebben 3 negatieve samenlevingstesten gehad en toch was ik na de eerste iui zwanger. Nog niet wanhopen hoor! Succes met de uitslag vandaag en een dikke :hug:




Dank je wel lieverd, dat geeft wel een beetje hoop :-* Vervelende is gewoon dat we de uitslag van zijn zaadjes nog niet hebben. We hopen maar dat dat in ieder geval wel goed zit.



Waarschijnlijk krijgen we morgen weer een samenlevingstest want ik heb vandaag mijn eisprong(voel hem nu) Maar we zijn gisteren ook al lief geweest voor elkaar :oops: dus dan hoop ik dat dat niets uitmaakt :pray: Liever doe ik de test niet mar wat meot dat moet.



Ik hoop alleen dat ze niet zo heel streng zullen zijn en dat we misschien vandaag wel een behandelplan vernemen. Want ik moet alleen volgende week nog bloed prikken voor de waardes na mijn eisprong.

Ha meid hier ook Neg samenleving testen gehad zelfs een aantal zonder ook maar 1 zaadje te vinden en ben toen gewoon zwanger geworden :wink:



succes meid

In veel ziekenhuizen, waaronder het ziekenhuis waar wij lopen, doen ze niet eens samenlevingstesten omdat volgens hen een negatieve test helemaal niets zegt. Ik geloof dat het de academische ziekenhuizen zijn die de test niet doen. Ik wens je in ieder geval veel succes en hopelijk ben je snel zwanger!

Nou, de uitslagen zijn binnen.



Het blijkt dat mijn vriend antistoffen tegen zijn eigen sperma aanmaakt waardoorhet niet meer wordt gezien als eigen. Hierdoor kan het niet door het bmslijm heen want daar blijft het hangen.



De enige oplossing nu is IUI en anders IVF.

Wat jammer om te horen Becky! :hug: Ik was wat verbaasd te lezen dat een negatieve samenlevingstest blijkbaar reden was voor aanvullend onderzoek bij je man. Wij hebben meerdere keren een negatieve test gehad. Ik geloof dat er bij de derde "wel wat bewoog: :think: Niet geweldig dus. Maar de gyn gaf wel aan dat deze testen eigenlijk niet betrouwbaar zijn dus dat hij er verder weinig waarde aan hechtte. Wij zijn uiteindelijk ook bij IUI terecht gekomen en daar nu een prachtige zoon en dochter uit.

Ik wens je veel succes! Houd moed hoor! Blijven geloven! :-*

Maria, dank je wel vóór je berichtje.



J moest al voor de samenlevingstest zijn zaadjes inleveren. Dat wilde ze sowieso testen., we zijn allang bij dat er nu een duidelijke reden is e waarom het niet wilde lukken.

Hopelijk krijgen wij met zo een mooi wonder als jullie :-*

Becky ook ons ziekenhuis doet geen samenlevingstesten meer. Zaadonderzoek en echo’s in combinatie met bloedonderzoek verteld meer. IUI heeft meerdere ‘voordelen’ want de zaadjes die ze vinden worden eerst (zo lekker oneerbiedig uitgedrukt maar het gebeurde bij ons ook voor de IVF behandelingen) ‘opgewerkt’. Dat betekend dat het in een soort centrifuge gaat met een speciaal membraam de mindere of slechte zaadjes blijven onderin en de rest ‘zwemt omhoog’ waardoor je echt de snelste en beste zaadjes terugkrijgt waardoor de kans op slagen toeneemt. Hopelijk gaat het jullie ook helpen! :thumbup: