Samengegroeide vingers/tenen?

Hallo dames,



Ons kindje heeft waarschijnlijk een aantal vingertjes aan elkaar vastgegroeid. ( syndactylie) Waarschijnlijk zit er een vliesje tussen de vingers, die wel allemaal aangelegd lijken te zijn.



Wie heeft hier ervaringen mee?

Is je kindje geopereerd? Met hoeveel maanden? Heeft je kindje functieverlies van de handjes?



Oh ja, voor de duidelijkheid, ons kindje moet nog geboren worden. :wink:



Ben gewoon alvast op zoek naar wat info.

heb er laatst een keer wat van gezien op tv was op ned 1 kinderziekenhuis.



daar waren 2 kindjes in 1 gezin die het ook hadden en werden er aan geholpen klinkt makkelijk maar het vliesje tussen ruimte werdt los gemaakt en via training konden ze het wel normaal gaan gebruiken.



misschien even google op kinderzieken huis kun je het misschien terug zien op uitzendig gemist of zo :think:

Oh, goed plan hendrika! Ga even zoeken! Dank je!



Maar meer info is hier ook welkom hoor! :wink:

Ik had vroeger een schoolvriendinnetje die dat had tussen haar grote teen en die ernaast en dan aan beide voeten.



Maar zij is er nooit aan geholpen, dus zover ik weet heeft ze het nog.

Ze had er in elk geval geen last van, was ongeveer 1cm lang, de rest van de tussenruimte zat wel los.



Voor mij was het dus heel normaal, ik heb er nooit iets van gedacht of zo.

Moet er altijd iets aan gedaan worden? of alleen als het de motoriek belemmert? :think:

@kantjeboord wrote:

Oh, goed plan hendrika! Ga even zoeken! Dank je!



Maar meer info is hier ook welkom hoor! :wink:




Heb gezocht bij uitzending gemist tot terug aan 2008 maar kan de bewuste aflevering niet vinden helaas. Laatste recente aflevering is van juni die online staat. Weet niet wanneer jij het gezien hebt hendrika?

@Cell wrote:

Ik had vroeger een schoolvriendinnetje die dat had tussen haar grote teen en die ernaast en dan aan beide voeten.



Maar zij is er nooit aan geholpen, dus zover ik weet heeft ze het nog.

Ze had er in elk geval geen last van, was ongeveer 1cm lang, de rest van de tussenruimte zat wel los.



Voor mij was het dus heel normaal, ik heb er nooit iets van gedacht of zo.

Moet er altijd iets aan gedaan worden? of alleen als het de motoriek belemmert? :think:




Geen idee, denk zomaar bij de handjes wel. Bij ons kindje lijken er 2 of 3 vingers aan elkaar vast te zitten en het lijkt of het niet helemaal doorloopt tot aan de vingertoppen. We worden regelmatig met echo’s in de gaten gehouden. Denk ook dat het bij tenen wat minder belemmerend kan zijn dan bij vingers.

Ik zat op syndactylie te googlen en zat wat foto’s. Het ziet er niet eng ofzo uit. Dat had ik verwacht. Ik las dat het 1 op 3000 voorkomt. Dat is nog best wel veel he!!



Je zal zelf ook al wel op google gekeken hebben denk ik maar ik las op een site van het amc dat ze als het kind 1 jaar is de behandeling ervan klaar willen hebben. Daar begrijp ik dus wel uit dat er snel iets aan gedaan word.

@Danielle_M wrote:

Ik zat op syndactylie te googlen en zat wat foto’s. Het ziet er niet eng ofzo uit. Dat had ik verwacht. Ik las dat het 1 op 3000 voorkomt. Dat is nog best wel veel he!!



Je zal zelf ook al wel op google gekeken hebben denk ik maar ik las op een site van het amc dat ze als het kind 1 jaar is de behandeling ervan klaar willen hebben. Daar begrijp ik dus wel uit dat er snel iets aan gedaan word.




Klopt Danielle, ik heb er ook al uitgebreid op gegoogeld, maar ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar ervaringsverhalen. kan me wel weer inschrijven bij een andere site van “lotgenoten” om zo aan info te komen. Maar ik dacht, er zijn hier zoveel mensen, dan zijn er idd vast wel een paar die er ervaring mee hebben gezien de incidentie dat dit voorkomt.

Een aantal weken terug was er op RTL4 bij het programma Het Consultatiebureau ook een jongetje die dat had gehad en geopereeerd was.



Misschien dat je dat nog terug kunt kijken. Is van een maandje terug denk ik.