Samen slapen = speeltijd!

Broes en Senne slapen al 2 jaar samen en dat ging altijd heel goed maar de laatste weken spelen ze 's avonds nog erg lang, m.a.w, ze breken bijna de boel af! :evil:

Dreigen met vanalles en nog wat helpt niet, ze allebei in de hoek zetten helpt ook niet,… de één langer op laten blijven en dan de andere wat later naar bed brengen helpt af en toe maar dan gebeurd het ook dat ze elkaar alsnog wakker maken en de hele trammelant begint dan ook weer… terwijl het dan weer wat later is geworden aangezien de één later naar bed werd gebracht en dat is niet goed voor de volgende morgen want dan zijn ze allebei nog moe.

Ook zijn ze gewoon luid voor Cas die dan ook al in zijn bedje zit.



Dus, help, ik heb tips nodig! :pray:

Nu ik dit zo schrijf hoor ik Senne schateren van het lachen en moet ik stiekem wel lachen als je dan terug denkt hoe leuk je het zelf vond als kind en hoe spannend het je vond dat mama toen naar boven kwam (‘sjjt! ze is daar!!’ :wink: ).

Maar als mama is het gewoon niet leuk weet ik nu! :angel: :wink:

uhhh aparte kamer? maar die is zo voor de hand liggend dat dit waarschijnlijk geen optie is voor jullie…kamer gebrek?

apart zetten, streng toespreken en dan weer proberen, op kruk zetten met ruggen naar elkaar toe… iets doen wat ze echt niet leuk vinden…

hmmmmm

lastig hoor



:hug:

We hebben 2 grote slaapkamers en 1 kleine, Cas slaapt in die kleinere kamer en dan wij en Broes en Senne een kamer,… uiteraard zouden we ze wel apart leggen moesten we nog een kamer hebben maar die is er helaas niet.

En ze krijgen straf, elk in een hoek met hun handen op hun hoofd maar het helpt niet echt…

Denk dat de enige optie nog is de één later naar bed sturen en dan hopen dat de ander niet wakker komt wanneer de één ook gaat slapen … en verder wachten tot we een huis kunnen kopen (binnen 2 jaar) met 4 slaapkamers dan :wink: .

Maar tips zijn nog steeds welkom, mss heeft iemand wel een goeie straf als idee! 8)

Papa heeft ze net weer allebei in de hoek gezet… ze zitten al van 19.30u in bed, … :roll:

mijn zus had hetzelfde probleem, maar die heeft een muur geplaatst zodat er 2 kleine kamers ontstonden (en dan bedoel ik ook echt klein).



Haar meiden deden dus hetzelfde en luisterden ook nergens naar haha.

Ja lekker stiekem, fluisteren, giegelen enz :lol:

Papa kwam hem uit de hoek halen, stond hij gewoon met zijn handen op zijn hoofd en zijn hoofd tegen de deur te slapen… :? :lol: :silenced:

Het is igg stil nu…



Die muur is wel goed bedacht zeg! :thumbup:

Maar we huren momenteel nog (binnen een 2-tal jaar zullen we iets kopen).



We zullen ze nu sneller in de hoek zetten (soms heb ik daar gewoon geen zin in) …

Maar papa zegt dat we voor even heel consequent moeten straffen… en eigenlijk heeft ie wel gelijk… maar zouden ze in de hoek staan nu zo erg vinden denk ik dan, maar dat zal wel zeker? :wink:

haha ik weet het ook niet. Zal wel in ieder geval heel veel energie kosten :wink:

@Cin. wrote:

haha ik weet het ook niet. Zal wel in ieder geval heel veel energie kosten :wink:


Ja dat is het hem juist altijd hé… :roll: :wink:

@Bietje wrote:

@Cin. wrote:
haha ik weet het ook niet. Zal wel in ieder geval heel veel energie kosten :wink:


Ja dat is het hem juist altijd hé… :roll: :wink:


:lol: ja echt wel!



Soms verkies ik ook liever de afschuif methode hoor: dat leer ik hem morgen wel of zo…, :shifty: :mrgreen:

Oef, ik ben toch niet alleen opvoedkundig lui! :lol: :wink: :angel:

@Bietje wrote:

Oef, ik ben toch niet alleen opvoedkundig lui! :lol: :wink: :angel:




:shifty: :naughty: :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Kan je de kamer niet een beetje delen, bijvoorbeeld met een kast ertussen zodat ze elkaar niet altijd kunnen zien in bed (zo’n vakken kast van Ikea bijvoorbeeld, kunnen ze namelijk ook van allebei de kanten gebruiken voor hun spulletjes.



En inderdaad na elkaar naar bed (hier is 10 min. soms al genoeg). En dan positief belonen als ze het goed doen, bijvoorbeeld iets leuks in het vooruitzicht stellen als het een week (of eerst een paar dagen) goed gaat.



Of bijvoorbeeld afspreken dat ze nog even mogen opblijven in bed, 10 min. ofzo en zelf een boekje mogen lezen (eigen klein lampje).

Als het goed gaat mag het de volgende avond weer en ander direct gaan slapen.



Lastig lijkt me, heel vermoeiend ook (ben blij dat ze hier een eigen kamer hebben, zal ook zeker weten drama worden denk ik).

ik zou er denk ik een beloningsysteem op inzetten…

hier hetzelfde probleem! soms duurt het wel tot half 10 of 10 uur! niks helpt… belonen niet… straffen niet… doen we ze na elkaar op bed, dan hebben we eerst het gezeur van Matteo die steeds wat wil en daarna nog die van Milan dus daar schieten we ook niets mee op

ik zat ook te denken van misschien een kast neer te zetten zodat ze elkaar niet zien…



zo hadden buren van ons het opgelost…

Meer tips of geruststellingen zijn welkom.



Hier hetzelfde probleem. Ze liggen nu nog maar een paar dagen bij elkaar op de kamer. Het is tot nu toe elke avond spelen, tot het erg laat is, en dan de volgende dag heel moe zijn. Ik hoop dat ze er op een gegeven moment genoeg van hebben, en dan wel op tijd gaan slapen.

Vorig jaar op vakantie hebben ze een paar dagen lopen keten in de caravan tot een uur of 10 's avonds, daarna sliepen ze om 8 uur.

Dit jaar op vakantie waren ze ook de hele tijd aan het keten in de caravan. Nu grepen we zelf in, waardoor ze om half 9 of 9 uur sliepen.



Ik denk dat de jongste, misschien nog te klein is. De meiden zijn 2,5 en 4.

Leek me een mooie oplossing, beide kids op 1 kamer, als de beeb straks wordt geboren.

Vind die kast wel goed idee van één van de dames.



Wij hebben dit probleem alleen op vakantie (stacaravan) en wij hebben mirthe op ons bed in slaap laten vallen en haar overgelegd als wij naar bed gingen. Werkte goed, het is wel wat gesleep en ik kan me voorstellen dat je het bij een permanente situatie niet wilt doen. Maar misschien als tijdelijke oplossing?



(keuze Mirthe was overigens hele simpele: de jongste en dus de lichtste om te tillen…)

Bij ons gewoon 2 aparte slaapkamers, dus meestal is dat probleem er niet. Onze oudste slaapt meestal zodra hij het kussen raakt en de jongste heeft echt even tijd nodig om af te schakelen en is nog een half uur tot een uur aan t spoken.



Als ze gaan logeren of op vakantie liggen ze vaak bij elkaar en duvelen ze ook. Bij ons lossen we dat ook op door de jongste in het ouder bed in slaap te laten vallen en dan over te tillen naar het eigen bed, maar dan is het maar 1 nachtje of hooguit zolang als de vakantie duurt, dus dat is te overzien. Geen idee of het bij jullie zou helpen. En mocht ze even wakker worden bij het omleggen, dan is ze zo moe dat ze echt wel snel in slaap valt weer zonder spoken.

Hier een tijdje hetzelfde probleem gehad.

Heb toen Rhodé in ons bed gelegd, en Amélie gewoon in haar eigen bedje.

Als wij naar bed gingen droegen we Rhodé weer naar haar eigen bed.



Nu is het weer gewoon. Geen gekeet of gedoe :dance: