Samen poepen ;-)

Onze dametjes poepen samen. Heel schattig, maar zo fijn voor mama 2 stinkbroeken tegelijk haha!



E poept in een luier, meestal gaat ze na het eten dat ritueeltje doen. Nu heeft S besloten er ook aan mee te doen. Als ze hoort dat E gaat poepen, schiet ze zowat in de stress, “poepen poepen” roept ze dan en dan gaat het spul samen staan. (E hangt altijd aan haar tafeltje met een boekje) Eerst dacht ik dat het bij S toeval was, maar nu produceert ze ook elke keer een poepbroek. Nu heb ik dus 2 poepende kinderen :mrgreen: (en 2 stinkende luiers achter elkaar te verschonen :roll: :mrgreen: )



Komisch toch!

Hier is dat ook zo. Ze poepen ook allebei tegelijkertijd :mrgreen:

Van de ene kant wel prettig dan hoef je maar 1 keer aan de gang.

Maar ja leuk is anders :? :mrgreen:

Nou ik zou ze dasn direct op een potje zetten, als ze het zo goed doorheeft :smiley:

Dat wil ze dus niet… want grote zus doet dat ook niet :wink:

Ze geeft het al een tijdje aan als ze gaat of heeft gepoept, maar nu kan ze het dus ook op “commando” Ik heb dat potje dus al paar keer geprobeerd, maar dat wil ze pertinent nog niet, helaas! Zou wat zijn, dadelijk gaat de jongste eerder op wc of potje poepen dan de oudste haha!

Dat was hier wel zo. Ik moet wel zeggen dat ik in dit geval erg weinig boodschsp zou hebben aan een ik wil niet hoor. Poepen doe je nu eenmaal niet in jeluier, tenzij je er niets aan kan doen.

Hoezo niet poepen in een luier… ze is 1,5??? :think: En oudste poept ook nog netjes in een luier omdat ze dat niet op de wc durft, ga het niet dwingen. Daar is toch niets vreemds aan? Jouw kinderen mogen dus niet meer in een luier als ze weten wat poepen is of snap ik dat verkeerd? Het is niet zo dat ze altijd maar aangeeft wat ze doet, ze gaat echt niet op het potje poepen als ze dat niet wil. Ik vind het al heel vroeg dat ze het op commando kan en aangeeft, wil niet zeggen dat ze al zindelijk kan worden als ze er zelf de wil verder nog niet voor heeft?

Vind het moeilijk om daar zo op afstand iets over te zeggen, ieder kind is anders, maar ik vermoed wel dat ik het iig hard aan zou moedigen en niet zomaar zou laten gaan als er duidelijk aangegeven wordt wanneer er gepoept gaat worden. Dwingen is natuurlijk een groot woord, dat wil je niet, kan ook niet, maar omdat ze pas anderhalf is en roept ik wil niet het, zus het ook nog doet, er niets mee doen, nee… dat zou ik dus zeker niet doen.

wieniex, poepen op de wc was hier ook erg lastig… komt vanzelf! niet forceren hoor.



een geopstipeerd kind is echt geen lolletje… dan liever een volle luier!



mocht je meisje van 1,5 er wel aan toe zijn, dan zou dqat mooi zijn… wellicht dat de oudste zich aan haar op kan trekken?

Wat comisch dat ze samen poepen. Dan ben je wel in een keer er van af met verschonen. Eigenlijk wel handig. Als ze zindelijk worden is het juist weer lastig. Of er mag er een op het potje en de ander op de wc.

Wat wel weer een voordeel is dat ze misschien wel samen zindelijk willen worden als ze er aan toe zijn. Schijnbaar doet de jongste graag de oudste na. Kun je gebruik van maken.

Nu is het idd samen op de wc. Zodra oudste naar de wc vliegt, vliegt jongste er achteraan en dan zit er 1 op de wc en 1 op het potje, gezellig dat ze het vinden!

Oh wat schattig :inlove:

Ik zie het al helemaal voor me :lol:

Wat leuk en handig. Samen droog. Hoe doet de jongste het als de oudste er niet is? Of komt dat niet zo vaak voor?

Ik zou zeggen foto! Leuk verhaal voor als ze ouder zijn.