@Lune wrote:
Het is niet zo dat mijn kinderen daar echt niet mogen spelen hoor, het is gewoon nog niet gebeurd en dat vind ik wel prettig. Meestal spelen ze buiten of dus hier.
Ik vraag idd wel altijd aan kindjes of hun moeder het weet en of het mag.
En misschien moet ik dan idd maar een alarm gaan instellen op mn telefoon… maar dat voelt voor mij zo compleet belachelijk over zoiets :roll: Dat doe ik echt alleen bij belangrijke dingen, afspraken waarbij ik wel echt op tijd moet zijn enzo.
wacht even… begrijp ik het goed dat jij een afspraak met bijvoorbeeld de huisarts wel belangrijk vind qua tijd, maar een afspraak met een ouder niet zo?
Want dat is wel wat je nu doet overkomen.
afspraak is afspraak en ik heb er een gloeiende hekel aan als mensen de afgesproken tijd oprekken. Daarmee gaan ze over mijn grenzen en gaan zij bepalen wat ik met MIJN tijd moet doen. Immers ik moet wachten in tijd die eigelijk bedoeld was voor andere dingen, hoe futiel ook.
Als ik vraag om een vriendje om 17.00 uur op te halen omdat ik daarna aan mijn eten wil beginnen, nog een boodschap moet doen, een kind naar sport moet brengen of van mijn part suus een fles moet doen, dan vind ik het echt niet fijn als kind pas om 17.15 uur word opgehaald… ten eerste ga ik me dan afvragen of er wellicht iets is gebeurd dat moeder laat is of ik zit me te irriteren omdat mijn tijd door wachten word verspild en die moeder dus vrijelijk over mijn tijd staat te beschikken.
Bij 1 vriendje van Peet weet ik inmiddels wel dat 1 ouder gewoon nooit op tijd is en spreek ik dus al 30 minuten eerder af dan ik eigelijk in mijn hoofd heb zodat hij meestal toch nog enigzins optijd zijn kind ophaalt.
Maar hij vergeet regelmatig de tijd dusdanig dat hij echt gewoon heel laat komt.
Gisteren ook, half zes was wel de uiterste tijd, wij gingen om 17.45 eten en ik ben dat ook gaan doen, maar hij kwam zijn zoon pas om 18.05 halen en schaamde zich dood.
Nu liep het toevallig allemaal goed af, maar mijn dochter was ook spelen en die moest ik eigelijk om 17.40 ophalen, nu kwam manlief optijd en hij heeft dochter opgehaald… maar zoniet, dan had ik dus of alle kids incluis vriendje mee moeten slepen, of het risico moeten nemen en even alleen gaan.
Beide opties trokken me niet want als papa van vriendje dan ineens wel kwam stond hij OF voor een dichte deur OF hij zou mij onverantwoord kunnen vinden omdat ik zijn zoon ook alleen thuis liet.
Bij deze papa weten we inmiddels al niet beter, dus in zekere zin vergeven we het hem altijd snel. We snappen zijn omstandigheden wel namelijk. Maar toch, ik word er op zijn minst erg onrustig van.
je kunt me doorgaans niet geirriteerder krijgen dan zo onverantwoord met MIJN tijd om te springen. Dus ik zou ook zeggen tegen mijn kinderen dat ze dan maar niet meer met die van jou moeten spelen…
sorry :shifty: