salmonella uit ei koken?

Vandaag een test gedaan en die was positief :dance: , maar morgen ben ik jarig en heb al alles in huis om een heerlijke tiramisu te maken :drool:

Wij zwangeren en ex-zwangeren weten allemaal dat daar rauw ei in zit.

Nou vroeg ik me af dat als je het eigeel au bain marie verwarmt, je de eventuele salmonella doodt.

Zit er onder de meiden hier een brein die dat toevallig weet?



Groetjes Steph.

Gefeliciteerd!!



Geen idee of t kan maar weet wel dat



je bij appie rauwe eieren kunt kopen die behandeld zijn op een of andere manier zodat ze 100% ongevaarlijk zijn, volgens mij kan je ook t wit en t geel apart kopen :think:



Eetze :mrgreen:

GEfeliciteerd!



Ik weet het niet maar heb even gegoogled want was wel nieuwsigerig, vond iig dit:



Recept Tiramisu (zonder eieren)

(6 personen)



1 pakje Italiaanse lange vingers (200 gr)

3 dl espresso of andere sterke koffie, gezoet

11/2 dl koffielikeur, amaretto, rum (naar eigen smaak)

100 gr basterdsuiker

500 gr mascarpone

2 theelepels cacao

1/4 liter slagroom

(5 blaadjes gelatine)

het merg uit 1 vanillestokje



Meng de gezoete, afgekoelde, koffie met de likeur en week de lange vingers hierin kort. Zeef het overgebleven koffiemengsel, verwarm het en los hier op het vuur de geweekte gelatineblaadjes in op. Klop de mascarpone los met het vanillemerg, de suiker en het afgekoelde gelatinemengsel. Klop de slagroom stijf en meng die door het mascarponemengsel. Vet een rechthoekige schaal dun in, leg op de bodem een laagje geweekte lange vingers, hierop een dikke laag van het mascarponemengsel en herhaal dit tot de lange vingers op zijn. De bovenste laag moet mascarpone zijn. Laat in de koelkast, afgedekt met vershoudfolie, minstens 12 uur opstijven. Neem de tiramisu uit de koelkast en bestrooi hem door een zeefje met de cacao.

Het recept kan ook zonder gelatine

Gefeliciteerd :D:D:D



Ik ook vandaag toevallig maar - :frowning:



Mmmh veel plezier morgen :slight_smile:

@Mint wrote:

GEfeliciteerd!



Ik weet het niet maar heb even gegoogled want was wel nieuwsigerig, vond iig dit:



Recept Tiramisu (zonder eieren)

(6 personen)



1 pakje Italiaanse lange vingers (200 gr)

3 dl espresso of andere sterke koffie, gezoet

11/2 dl koffielikeur, amaretto, rum (naar eigen smaak)

100 gr basterdsuiker

500 gr mascarpone

2 theelepels cacao

1/4 liter slagroom

(5 blaadjes gelatine)

het merg uit 1 vanillestokje



Meng de gezoete, afgekoelde, koffie met de likeur en week de lange vingers hierin kort. Zeef het overgebleven koffiemengsel, verwarm het en los hier op het vuur de geweekte gelatineblaadjes in op. Klop de mascarpone los met het vanillemerg, de suiker en het afgekoelde gelatinemengsel. Klop de slagroom stijf en meng die door het mascarponemengsel. Vet een rechthoekige schaal dun in, leg op de bodem een laagje geweekte lange vingers, hierop een dikke laag van het mascarponemengsel en herhaal dit tot de lange vingers op zijn. De bovenste laag moet mascarpone zijn. Laat in de koelkast, afgedekt met vershoudfolie, minstens 12 uur opstijven. Neem de tiramisu uit de koelkast en bestrooi hem door een zeefje met de cacao.

Het recept kan ook zonder gelatine






Deze ga ik zeker opslaan, kan namelijk niet tegen ei :D:D THNX

Gefeliciteerd!! met de zwangerschap.

en natuurlijk alvast voor je verjaardag :-*



Geen idee of t kan

Salmonella zit juist op de schil en niet in het ei :thumbup:

Ons gezin is dit jaar besmet geweest vandaar.

Google maar eens.

Dus als je een ei hebt aangeraakt meteen je handen wassen voor je verder gaat met bereiden.

Oeps heb het hier gepost maar moest een pb zijn voor Maxim. :oops:

@Maxim wrote:

Salmonella zit juist op de schil en niet in het ei :thumbup:

Ons gezin is dit jaar besmet geweest vandaar.

Google maar eens.

Dus als je een ei hebt aangeraakt meteen je handen wassen voor je verder gaat met bereiden.




:shock: zelfs dat wist ik niet eens.

Dacht ook dat dit aan de binnenkant, dus het ei zelf zat :oops: :shifty:

Als je onvoldoende verhit is de kans op salmonella ook groot hoor.



http://www.vwa.nl/portal/page?_pageid=119,1639824&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_news_item_id=10258

Zelfs zwemwater kan besmet zijn met salmonella :?

Dus inslikken vermijden.

Dubbel gefeliciteerd!!!



:smiley: :smiley: :smiley: :dance: :dance:

@miriam wrote:

Gefeliciteerd!!



Geen idee of t kan maar weet wel dat



je bij appie rauwe eieren kunt kopen die behandeld zijn op een of andere manier zodat ze 100% ongevaarlijk zijn, volgens mij kan je ook t wit en t geel apart kopen :think:



Eetze :mrgreen:




Helaas die zijn niet meer te koop bij Appie. Ik heb ooit gevraagd waarom, maar nooit antwoord op gekregen. Ik vond ze ideaal!





Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Allemaal bedankt voor de felicitaties. Leuk verjaardagskadootje is het wel.

Nou hopen dat het goed blijft gaan…

Ik ga toch maar iets anders maken, geen onnodig risico nemen. Wel een beetje jammer, want wat had ik zin in die tiramisu :drool: ! Ik zou die zonder eieren kunnen maken, die klinkt ook lekker.

Ik kan er nog een nachtje over slapen. In ieder geval , allemaal bedankt!



:-* Steph.

Gefeliciteerd met je zwangerschap én je verjaardag!

Dubbel gefeliciteerd!