saar blijft honger houden

we proberen om de 4 uur een fles van 150 water met 5 scheppen te geven van friso extra voor de hongerige baby maarreeee…

ze heeft er niet genoeg aan :shifty: we zijn nu alweer 3 dagen die 4 uur aan het rekken omdat dametje na 2,5 - 3 uur alweer klaar is voor de volgende fles , zo ook de nacht , toen we net de nieuwe voeding hadden ( 1 week geleden ) sliep ze in de nacht tussen de 4,5 - 5,5 uur.

ze hoeft van mij nog helemaal geen lange nachten te maken van 6-7-8 uur ofzo maar ze komt nu WEER in de nacht om de 3 uur voor een 165ccer < met schepjes gerekend.

nu heb je het advies dat ze niet meer als een liter FV mogen per dag … als ik aan haar behoefte zou voldoen dan zou ze 8 flessen van 165cc drinken = 1320 cc :shock: das toch veuls te veul !!!

ze is nu bijna 6 weken oud weegt zo rond de 4800 gr , ik durf haar niet zoveel te geven OMDAT DAT NIET GOED ZOU ZIJN ZOVEEL . maar om nou haar 1,5 tot 1 uur bezig te houden = dus dan wakker en huilen voor elke voeding zie ik ook niet helemaal zitten…

WAT MOET IK NOU ?? :cry:

heb afgelopen nacht een klein schepje rijstebloem door de fles gedaan en die dronk ze gretig , alleen … jawel , dr maag en darmen raken er helemaal hoteldebotel van dus dat is ook geen optie.

zodra ze dan eindelijk na 4 uur de fles krijgt dan vreet ze em eigenlijk ook echt op , ze schud met dr hoofdje als een pittbull en drinkt heel gulzig.

Mijn jongens waren ook altijd erg hongerig. Toen ze net geboren waren, wilde ze al elke 2 a 2,5 uur een fles hebben. Toen ze 2 weken oud waren, kregen ze 90+3 en dat 7 a 8 keer per dag. We mochten ophogen naar 120+4, maar dan moesten ze wel gewoon 4 uur tussen de flessen laten. Dat deden ze niet en zijn we ook voeding voor hongerige baby’s gaan geven. Ook dat zijn we gaan ophogen, want 's nachts kwamen ze vaak elke 3,5 uur voor een fles en dat brak ons wel een beetje op.

Ik ben even gaan teruglezen bij de maandmama’s en toen ze 6 weken waren, kregen ze dus 180 ml (ieder 150+5 en helft van 30+1) en dat nog steeds 6 a 7 keer per dag! Uiteindelijk kregen ze 180+6 en dat zelfs 6 keer per dag. Het CB zei wel dat dit eigenlijk teveel was, maar je moet ook een beetje aan jezelf en je nachtrust denken.

Toen ze 8 a 9 weken waren, gingen ze 's nachts iets langer slapen en kwamen we gewoon op 5 flessen van 180+6 uit. Ik denk dat we nu sinds 1 a 1,5 maand op 4 flessen van 180+6 zitten, maar dan krijgen ze overdag dus ook een fruithap, een koekje met limonade en een groentehap met danoontje.

Ik zou voorlopig even geen rijstebloem geven, dat is nog niet echt goed voor de darmpjes. Proberen te wachten tot 3,5 a 4 maanden.

Ik zou de hoeveelheid per fles nog even niet ophogen, maar misschien overdag toch een extra fles geven en dan dus 6 a 7 flessen per dag.

Ik gaf de jongens overdag elke 3,5 uur een fles in de hoop dat ze 's nachts dan een keertje langer zouden slapen. De ene keer kwam ik dan gewoon op 6 flessen uit en de andere keer was een extra fles nodig.

Mocht dat niet helpen dan zou je kunnen ophogen naar 180+6 per fles, maar dan moet je wel opletten dat ze maximaal 6 flessen per dag krijg.

Succes ermee.

hoe gaat het nu???

johannesbroodpitmeel toevoegen is ook een optie, maakt de voeding dikker waardoor ze sneller vol zit…

sweat jbpm laxeert bij haar heel erg … dus das geen optie ze schijt dr eigen van leeg , hebben we al geprobeert.

ben vanmiddag weer op het CB geweest en nu komt ze WEER te weinig aan ze is in 1 week net geen 70 gram gegroeid .

is toch raar ze vreet als een dijkwerker.

mocht van het CB wel op 150 + 5 blijven geven , en als ze om de 3 uur komt dan maar om de 3 uur zo’n fles.

a.s. donderdag moeten we weer terug om te wegen , ik word er een beetje kriegelig van want ze is voor de rest rete tevree.

alleen ze is niet verzadigd genoeg en komt dus ook niet goed aan …

op het CB weten ze het eigenlijk ook niet zo goed.

ik zou gewoon op je gevoel afgaan…

als ze niet genoeg aankomt, blijven voeden tot ze verzadigd is…

Voordat je meer dan een liter gaat geven, zou ik even navragen op het CB wat zij aanraden. Meer dan een liter schijnen de niertjes niet te kunnen verwerken…zou dat dus niet zomaar geven…

nienke daarom ben ik vanmiddag weerlangs gegaan omdat ze best veel drinkt.

het CB heeft nu gezegt dat ik tot donderdag aan saar haar behoefte moet voldoen , als er maar minimaal 3 uur tussen zit , korter kan en mag echt niet .

op het CB hopen ze dat soraya dan de nachten gaat doorslapen en ik haar overdag gewoon om de 3 uur kan geven wanneer soraya daar behoefte aan heeft , nu komt ze in de nacht ook om de 3,5 - 4 - 5 uur , heel verschillend allemaal.

en het is echt niet dat ik met elke kik al paraat sta met een fles hoor , eerst krijgt ze nog dr speentje en als ze die niet meer wilt dan me pink maar als ze die OOK niet meer wilt , nou ga dan maar maken , want dan gaat ze echt over de rooie en hoor je haar maagje echt knorren…

owww ze is ook teveel wakker overdag … ze slaapt van 20.00 uur savonds tot 10 uur in de ochtend ( met de flessen tussendoor ) van 10 tot 13 is ze wakker , krijgt een fles en slaapt daar dan 3 - 3.5 uur op in haar eigen bed. dus dan zitten we rond een uur of 16 - 16.30 dan een fles en dan slaapt ze niet meer tot na het douchen en de fles om 20.00 uur.

het CB adviseert mij om soraya meer te laten slapen :doh: hoe doe ik dat in godsnaam , als ze klaar wakker is dan krijg ik dr met geen mogelijkheid meer slapende … volgens het CB komt saar dus niet zoveel aan omdat ze haar voeding verbruikt in de tijd dat ze wakker is.

nou en dan sta je daar …

Heb je al geprobeerd overdag te rekken met water en dan bijv 90 water en 1 schepje melk wat ze niet op hoeft te drinken, maar om te rekken.

Logisch dat als ze honger heeft ze dan niet met een speen of pink tevreden is. Ik denk ook dat je haar geen honger moet laten lijden, maar ik denk ook dat je uit moet kijken met haar zomaar meer geven dan eigenlijk ‘mag’, anders zit je straks weer met een ander probleem. En dat lijkt me ook niet de bedoeling. :slight_smile:

Hopelijk heeft haar meer geven effect. :slight_smile: En misschien gaat ze dan ook wel meer slapen.:pray:

Heeft ze geen krampjes? Daar kunnen ze ook weleens niet van willen slapen?

Onze zoon kwam eerst ook om de 2,5 a 3 uur. Omdat hij steeds krampjes had, had hij heel erg zuigbehoefte en wou graag drinken. En daardoor kreeg hij weer krampjes.

nee ze heeft geen krampjes , althands dan moet ze stille krampen hebben want ze ligt zo 2 uur lang om dr heen te kijken en te uhhuuuhuuuhuuu beetje brabbelen enzo.

in de tijd dat ze wakker is , is ze “stil” en tevree.

ze is gewoon uitgeslapen dan zeg maar.

hier ook 1 die niet wil slapen overdag :? , en ja, hoe krijg je zo’n ukkie moe??? geen idee!!! klaarwakker in bed leggen werkt niet! meneertje gilt alles aan elkaar :cry:

volgens mij is het gewoon een kwestie van expirimenteren…en vooral luisteren naar je eigen gevoel…niet teveel naar het CB luisteren, jij kent de kind het beste!!! :wink:

Jinthe sliep in het begin ook heel weinig, maar op een gegeven moment ging ze toch steeds wat meer slapen. Inmiddels is het geloof ik vrij ‘normaal’ wat ze doet, al heeft ze nog steeds dagen dat ze heel weinig slaapt (maar ja, welke baby heeft dat niet?).

Ik zou inderdaad gewoon doen wat goed voelt, jij kent je kind inderdaad het beste en het in bed laten krijsen omdat het ‘moet slapen’ werkt niet (bovendien slaapt hij/zij dan toch ook niet?). Dan lijkt wakker in de box of bij papa of mama liggen me veel rustgevender… Soms werkt een stukje wandelen met de wandelwagen of in de draagdoek ook goed. Zou je eens kunnen proberen als je wilt dat ze overdag ook wat slaapt.

Mijn jongens hebben wekenlang 1200 a 1400 ml flesvoeding gekregen en ze hebben er geen lichamelijke klachten van gekregen.

Het CB vertelde dat die ‘max 1 liter’ of ‘150 ml per kilo lichaamsgewicht’ een beetje achterhaald is en dat je tegengewoordig gewoon flesvoeding naar behoefte mag aanbieden.

Je moet wel uitkijken met grote hoeveelheden per keer, want dat zou dan wel weer slecht zijn voor de niertjes. Je kan beter 6 keer 180+6 per dag geven, dan 5 keer 210+7 per dag.

Mijn jongens waren volgens mij ongeveer 4 maanden toen ze van 6 naar 5 flesvoedingen van 180+6 gingen. Nu zijn ze nog steeds erg hongerig, afgelopen nacht hebben ze weer een flesvoeding gehad, naast hun 4 flesvoedingen van overdag en een fruithap en een groentehap met danoontje.

In de afgelopen maanden heb ik wel geleerd dat het geen zin heeft om een half uur naar een hongerhuilend kind te luisteren, zeker 's nachts niet als je zelf ook wil slapen. Als ik 's nachts 3 keer uit bed ben geweest om een speentje te geven, dan maak ik daarna gewoon een fles klaar en dan slapen ze weer 4 a 5 uur door zonder problemen en wij dus ook.

Als je meisje niet genoeg aankomt, dan lijkt mij het toch een teken dat ze te weinig krijgt. Misschien heeft ze volgens de richtlijnen niet meer nodig, maar ieder kind heeft zijn eigen behoeftes. Ik zou gewoon een keer een fles van 180+6 maken en kijken wat ze opdrinkt en kijken hoe lang ze op deze voeding doet.

Groetjes Saskia

Als je meisje niet genoeg aankomt, dan lijkt mij het toch een teken dat ze te weinig krijgt. Misschien heeft ze volgens de richtlijnen niet meer nodig, maar ieder kind heeft zijn eigen behoeftes. Ik zou gewoon een keer een fles van 180+6 maken en kijken wat ze opdrinkt en kijken hoe lang ze op deze voeding doet.

helemaal mee eens!!! :thumbup:

ik heb afgelopen nacht een fles 180+6 gegeven die had ze helemaal uit en heeft ze krap 5 uurtjes op geslapen …

vanmorgen om 8 uur heb ik haar er weer 1 gegeven en ook die ging helemaal leeg. 4 uur later had ze weer honger en zojuist heeft ze weer een flesje 150+5 op je kan er donder op zeggen dat ze over 3 uur weer komt.