Mijn zoontje wordt nu al een tijdje s ochtends te vroeg wakker. Hij huilt dan overstuur, maar ik weet niet waarom. Voorheen werd hij vrolijk wakker, ging hij zitten kletsen en met zijn beren in bed spelen.
Hij kan geen klok kijken. Hij gebruikt nog maar weinig woorden, dus hij kan me niet vertellen wat er is. Hem troosten en terug in bed leggen lukt niet. Hij is overduidelijk niet uitgerust en daardoor best lastig in het begin van de ochtend.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
Shalom
Fase… slaapt hij nog 's middags? Hier een jongetje wat toen nog best lang sliep in de middag, ik ben hem na ong. 1 tot 1,5 uur wakker gaan maken en 's avonds ook een half uurtje later laten slapen. Dat heeft wel wat geholpen maar toch een week of 3/4 was het vaak rond 6 uur dat hij wakker werd en dat was veel te vroeg. Rond 11 uur 's ochtends viel hij soms gewoon al spelend in slaap.
En ineens was het over…
dus weinig andere tips dan een beetje spelen met het middagslaapje.
succes.
Natas
Yep hier ook destijds.
Met 2,5 jr ging het middagslaapje eraf en toen waren de nachten weer goed.
En nog heb je soms van die weken dat ze ineens veel te vroeg zijn…en dan inderdaad overdag niet te genieten!
en hoe zit dat als ze 's morgens om 5 uur wakker zijn, 's middags nog niet op te houden(valt gewoon ter plekke rond 2.30 in slaap) en ook 's avonds niet later als 19.30 haalt…
Terugleggen heeft hier wel wat zin hoor, al is het maar een uurtje(mijn grens ligt om 6.30) maar af en toe is het drama niet van de lucht, of soms gewoon alleen maar zeuren aan mijn bed…
het erge van alles vind ik dat je uit je slaap bent gehaald, en ondanks dat je nog een uurtje kan/mag, dat je dan toch niet meer uit gerust bent
Hier ook maanden 5 uur geweest.
Steeds gezegd dat het nog nacht was… :roll: …
Maakte niet zoveel indruk maar uiteindelijk is het toch weer 07.00 uur geworden!
Hier was ze er ook zelf chaggie van. Het dat is dan het irritantste dat ze dan om 9 uur zegt dat ze op bed wil :twisted: .