M’n meisje groeit niet hard genoeg. De afgelopen week was ze zelfs voor het eerst afgevallen. 90 gram in een week tijd. Dus ik ben aan het wegen om te zien wat ze binnen krijgt. Ze weegt nu 4010 gram. Dus volgens de richtlijnen zou ze dan 150ml per kilo, dus 600ml per 24 moeten krijgen. Volgens het cb mag dat in haar geval wat meer zijn omdat ze harder moet gaan groeien. Ze krijgt 6 voedingen per dag. Dus dat zou gemiddeld 100ml per voeding moeten zijn.
Nu blijkt uit mijn metingen dat ze 's ochtends vrij veel drinkt. Vaak tussen de 120 en 140ml per voeding. 's Avonds wordt dat alleen steeds minder. Ze drinkt minder actief en kan dan soms wel 45 minuten doen over 70ml ofzo. En dat is dan als ik geluk heb. Volgens mij is het soms zelfs nog minder. Vanavond heeft ze bij de laatste voeding een uur gedronken en maar iets van 50ml binnengehaald. Het gekke is dat ze wel keurig de nachten doorslaapt. Dus op de een of andere manier is het wel genoeg.
Het cb begon al over bijvoeden. Maar ik wil het liefst natuurlijk gewoon volledig bv blijven geven. Ik word hier inmiddels vrij onzeker van. Kan het zijn dat ik aan het einde van de dag gewoon te weinig melk heb?? M’n boobs voelen dan wel stukken minder vol dan in de ochtend. Woensdat moest ze voor het eerst naar het kdv en toen heb ik om 9 uur gekolft en haalde met gemak 180ml. Dus dan heb ik het wel. :think:
Herkend iemand dit? Alle tips zijn welkom.
's Nachts maak je prolactine aan wat de melkproductie bevordert. Daardoor heb je 's ochtends dus meer melk dan 's avonds. Ik kolf daarom ook 's ochtends voor wat extra. Om je productie te verhogen zou ik gewoon extra vaak aanleggen. Mijn baby dronk in het begin ook te weinig en ik moest ook bijvoeden. Ook hij leek tevreden ondanks dat hij te weinig binnenkreeg. Maar volgens de vk was hij een stille hongerlijder :?.
Drie weken lang heb ik borstvoeding gegeven, gekolfde voeding gegeven en bijvoeding gegeven en daarna gekolfd. Ik vond dat echt slopend, maar ben blij dat ik heb doorgezet, want nu drinkt mijn mannetje goed aan de borst en is hij flink aangekomen.
Ik neem aan dat je kindje de eerste weken wel s’nachts dronk. Die aanmaak stopt niet in 1 keer dus als ze s’nachts niet drinkt heb je s’ochtends een hoop melk.
Ik zou je kindje idd ook vaker aanleggen en desnoods ook s’nachts even wakker maken. En kijken of het dan beter gaat.
Ik zou nog niet beginnen met bijvoeden, dan drinkt ze bij jou ook minder en loopt je bv terug.
Ow wat vervelend dat je dochtertje zo is afgevallen zeg
Ik zou toch proberen haar vaker aan te leggen. Zo krik je je productie omhoog. Daarnaast zou ik haar ook 's nachts weer gaan voeden. Klinkt misschien wel rot omdat ze de nachten al doorslaapt. Maar 's nachts is de productie wel erg hoog. En de melk is dan ook erg voedzaam!
Ik zou er zelf eerder voor kiezen haar om de 2 uur aan te leggen, en kijken of ze dan aan gaat komen, dan bij gaan voeden met kv. Want dan heb je kans dat het snel terug gaat lopen. Sowieso kan bv wat terug gaan lopen op het moment dat je geen nachtvoeding meer geeft.
Het rekensommetje wat je mee kreeg van het cb gaat niet altijd op bij bv. Sommige kindjes hebben gewoon meer nodig dan die 600ml die ze nu zou moeten krijgen. Mijn ervaring is dat 100ml bv niet hetzelfde is als 100ml kv. Het verhaal vraag en aanbod is echt iets waar je vanuit moet gaan bij bv, en niet het aantal cc. Misschien geeft je dochtertje niet genoeg hongersignalen af? 6 voedingen is, geloof ik, niet erg veel met 3 maanden als het om bv gaat.
Daarnaast krijgt ze misschien per voeding wel wat meer binnen als je borstcompressie toepast?
Ik hoop dat ze snel gaat aankomen zeg!
Succes ermee!
Persoonlijk zou ik die weegschaal zo snel mogelijk je deur uitwerken, dat maakt je alleen maar onzeker.
Meid, probeer je er niet teveel op te focussen, leg haar om de 2 uur aan en probeer inderdaad een nachtvoeding terug te geven, ik weet niet wanneer ze de laatste voeding krijgt, maar je zou haar ook nog even aan kunnen leggen voordat je zelf naar bed gaat.
Je kunt alleen je bv opkrikken door vaak aanleggen, het 's avonds lang drinken is wel vrij normaal voor deze leeftijd en de hoeveelheid die ze drinkt zegt niks. Bij bv gaat dat gewoon niet op!
Heb vertrouwen in je eigen lichaam en je kindje, laat je niet onzeker maken en begin niet te snel met bijvoeden, dat is funest voor je productie.
Wil je echt ervoor gaan dan zit er niks anders op dan aanleggen, aanleggen, aanleggen, zelf ook goed blijven eten he!
En weeg haar max eens per week in plaats van na iedere voeding.
Je kunt het meid, echt heb vertrouwen! :hug:
@Mell wrote:
Daarnaast krijgt ze misschien per voeding wel wat meer binnen als je borstcompressie toepast?
Ik hoop dat ze snel gaat aankomen zeg!
Succes ermee!
Ik vind het ook een goed idee om tegen het einde van een voeding als ze niet meer actief drinkt borstcompressie toe te passen. Je weet dan zeker dat ze de borst leegdrinkt en vette melk krijgt.
Op borstvoeding.com kan je lezen hoe dat moet en ook een links naar filmpjes van Dr. Jackman zien. http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/borstcompressie.html
groet,
Ik moet jullie helaas vertellen dat ik weer fulltime aan het kolven ben en dat C.athelijne alle voedingen, behalve de eerste ochtendvoeding, uit de fles krijgt.
Mede door alle stress over de voedingen is mijn productie nog wat verder teruggelopen en was ze echt niet meer tevreden na een voeding. En dan liet ik haar 45 drinken ofzo. Als ik haar tussendoor wou aanleggen wou ze helemaal niet drinken. Verder viel ze echt heel vaak in slaap tijdens de voedingen en moest ik alles uit de kast halen om haar wakker te houden en te laten drinken. Zodra ik haar dan van de borst haalde begon ze te protesteren dat ze honger had… tja… toen wist ik het echt niet meer.
Volgens de weegschaal dronk ze bij mij maar iets van 70 of 80 ml per voeding. Uit de fles drinkt ze tussen de 120 en 150 ml. Da’s toch wel een enorm verschil.
Ik ben nu dus aan het kolven. Dat probeer ik de komende dagen om de 2 uur te doen om in ieder geval genoeg melk te hebben om haar nog een tijdje mijn melk te laten drinken uit de fles. Ik hoop het zo nog een maand, of het liefst twee, vol te houden. Dan heeft ze toch tot 5/6 maanden bv gehad. Met hindernissen dan.
Bij het cb kreeg ik wel te horen dat ze er respect voor hadden dat ik het toch nog zo wou gaan doen… de meeste vrouwen hadden al lang op kv overgestapt zeiden ze. Ach ja, ik probeer het gewoon… ben er nog steeds van overtuigd dat bv in de eerste 6 maanden het beste is.
In ieder geval heel erg bedankt voor al jullie adviezen! :-*
Mijn dochter dronk 's ochtends 200 ml en s avonds rond de 100.
Vanmorgen toevallig gewogen voor en na de voeding had ze 260 ml gedronken :shock: s’avonds voor de nacht toch echt maar 125 ml…
Maar dat je s’ochtends meer hebt is heeeeel normaal!
lees nu je update pas, sorry :inlove:
Goed van ej dat je blijft volhouden, en de aanhouder wint! Weet ik uit ervaring :shifty: