's Ochtends liever geen brood of pap...

Mijn dochter van tien maanden wil 's ochtends alleen maar opvolgmelk. Ze krijg dan 220 cc. Volgens het consultatiebureau heeft ze daar in de ochtend alleen niet voldoende aan en zou ze nog een broodje of eigenlijk pap moeten. Maar mijn dochter moet het niet. :roll:

Ze krijgt nu 's ochtends om 8 uur haar melk en rond 9.30 een friuithapje. 's Middags gaat er wel een snee brood in. Maar ook niet meer dan één.

Overigens meldde het cb mij dat ik van 500 cc opvolgmelk mag afbouwen naar 300 cc.

Hoe lossen jullie in de ochtend het pap/broodprobleem eventueel op?

Hier het zelfde probleem, Riley wil geen broodje of iets anders 'sochtends,

Bied hem daarom soms ipv het fruithapje in de ochtend een broodje aan, dan is het wel ok.

Wil mijn dochter ook niet, mijn dochtertje is 16 maanden en krijgt nog steeds maar alleen een fles in de ochtend. Maar misschien wil ze wel een stukje peperkoek ?

Maar moet je dochtertje eigenlijk zwaarder wegen ?

Ze groeit goed, daar ligt het niet aan. Maar toch moet de hoeveelheid voeding ietwat omhoog geschroefd met name omdat ik de middag fles heb laten vallen en 'savonds een half flesje geef.

Overigens heb ik vandaag een korst verkruimeld in haar fruithapje en deze een half uur eerder gegeven en dat ging erin. :smiley:

Ik moet zeggen dat het eten van een broodje sowieso met moeite gaat. Soms prop ik het gewoon in haar mond zodat ze in ieder geval weet hoe het smaakt, voor de volgende hap gaat de mond dat in ieder geval open, omdat ze niet meer bang is voor de smaak.

en als je een paar (3 ofzo) schepjes pap in die fles doet??? Dan is het gewoon drinkbaar, maar wel iets meer vezels en zwaarder.

Zo krijgt mijn zoon ook zijn pap… nog steeds haha. Hij wil geen broodje of bordje pap in de ochtend (en luie mama vind dit ideaal)

beetje late reactie

maar mijn zoontje vindt pap (met de lepel) ook niet lekker en gilt het uit s’morgens want hij heeft wel honger maar lust de pap niet (denk ik) en hij heeft s’morgens zuigbehoefte, lekker dicht tegen mama aan beetje sabbelen.

Dus ik doe het nu zo, hij krijgt een sneetje brood in stukjes in 50cc water met 1 schepje melkpoeder en dat gaat er wel in ook omdat hij weet dat hij daarna lekker een flesje mag drinken (170cc met 5 schepjes)

Hij mag volgens het CB nog max. 500cc opvolgmelk maar hij drink nog niet zoveel ander vocht dus ik heb uitgerekend dat 500cc opvolgmelk 15 schepjes is dus ik zorg er voor dat hij niet meer dan dat krijgt maar door het te verdunnen in iedergeval wel voldoende vocht binnen krijgt.

Misschoien vind je dochtertje een broodpapje wel lekker ?

Mijn zoontje krijgt ook 's morgens nog gewoon een flesje hoor. Vindt hij veeeeeeeeeeeel lekkerder dan een boterham en mama vindt het ook zo ontzettend gezellig :slight_smile:

Ben laatst nog bij het CB geweest en hebben we het eetschema besproken, en ze heeft er niks van gezegd.

(woon in Belgie en merk sowieso wel meer verschillen met Nl, dus weet niet of dit ook een verschil is)

Boterhammetje krijgt hij meestal als wij ‘s avonds eten, of (als hij s’ morgens vroeg wakker is) als tussendoortje.

Groetjes, Marieke

Wij zijn ook pas met pap begonnen. Ik geef s’ochtends nog BV(1x per dag en is ook minder geworen) dus kon die pap niet makkelijk inplannen. Volgens het CB moest dat wel kunnen dus Ik geef hem nu gewoon eerst BV en daarna een halve fles pap achterin. Met een lepeltje ging dat niet goed…hij heeft daarvoor gewoonweg geen geduld! :naughty: