Niels was eigenlijk 's nachts zindelijk nu gaat hij sinds 6 weken naar school. De eerste weken geen probleem maar de laatste week echt iedere nacht weer raak. Hij wil geen luier meer maar iedere ochtend zijn bed moeten verschonen daar heeft mama niet zoveel zin in. Iemand tips. we laten hem nog wel plassen als wij gaan slapen maar gister avond zat hij te rillen van vermoeidheid en kwam er echt niets uit.
Ik denk een kwestie van volhouden.
Samila is sinds april s nachts zindelijk, maar heeft soms ook periodes dat ze t s nachts nog wel laat gaan en dat is idd vaak bij spannende dingen.
Gewoon bed verschonen en er misschien heel even iets van zeggen, maar er geen punt van maken. En een kwestie van een lange adem hebben, denk ik.
Succes!!!1
hier nog een die dat overdag wel maar e’nachts niet droog is en het is de oudste, ze wordt in januari 5 jaar, maar wij weten wel wat dat het probleem is, ze heeft een te kleine blaas, aan mijn ex zijne kant is dat erfelijk, dus niets aan te doen hier, we laten haar altijd plassen voor ze naar bed gaat, maar s’morgens is ze weer nat, af en toe begind het hier te beteren, vorige week was ze 2x droog, dus bij ons groeit er dat uit.
Hier nog 1 die in haar broek plast 's nachts. Chloe doet dit nog steeds. Toevallig zijn we gisteren begonnen met een plaskalender. Als ze 7 nachtjes achter elkaar droog is mag ze een kadootje uitkiezen en iedere ochtend een sticker plakken.
Hierna geef ik het op. Schijnt nl erfelijk te kunnen zijn, lang bedplassen. Ik deed het tot mijn 6de, mijn broer tot zijn 11de. Dus als dit niet werkt laat ik het maar over aan…weet ik veel wat
Hoe zijn jullie begonnen met 's nacht zindelijk maken? Wat zijn jullie ervaringen?
Mats moesten we een jaar terug al ‘dwingen’ met overdag, wat hem betreft had dat ook niet gehoeven en het duurde ook 2 maanden voordat ie meerdere dagen achter elkaar droog was, maar nu 's nachts nog.
Hij heeft elke ochtend nog een hele volle luier, lekt ook nog 1x per week door omdat de luier de hoeveelheid niet aan kan. Is ie er dan nog wel aan toe? Hij drinkt voor het avondeten voor het laatst dus het is ook niet dat ie 's avonds nog veel drinkt.
Zette jullie je kind rond 23.00 uur nog een keer op de w.c.? Zijn ze dan altijd nog droog? Of als ze nat zijn, zijn ze er dan nog niet aan toe?
Nemen jullie nog extra voorzorgsmaatregelen? Licht aan? Extra matrasbescherming (ik heb zo’n plastic matrasbeschermer).
@SeeSeeEm wrote:
Hoe zijn jullie begonnen met 's nacht zindelijk maken? Wat zijn jullie ervaringen?
Zette jullie je kind rond 23.00 uur nog een keer op de w.c.? Zijn ze dan altijd nog droog? Of als ze nat zijn, zijn ze er dan nog niet aan toe?
Nemen jullie nog extra voorzorgsmaatregelen? Licht aan? Extra matrasbescherming (ik heb zo’n plastic matrasbeschermer).
CCM, ik heb Samila destijds een matrasbeschermer op het bed gedaan. Ze had rond haar derde verjaardag zelf al aangegeven zonder luier te willen slapen, maar dat wilde ik nog even uitstellen ivm een spannende tijd rond de verjaardag.
Haar luiers waren trouwens vaak ook al redelijk droog, dat scheelt een hoop. Dat betekent vaak ook dat ze er zelf wel aan toe zijn zeg maar.
Wij hebben Samila nooit voor rond 23 uur laten plassen.
Succes met Mats!
Mats geeft echt nog niet aan dat ie het wil, zou ik dan dus nog moeten wachten?
Mijn gevoel zegt dat dat wel beter is…Maar jij bent zn mama he?!
Ben wel benieuwd naar ervaringen waarbij de luiers nog goed nat waren elke ochtend.
Het komt wanneer het komt zeggen de artsen hier, forceren heeft geen zin, als trucjes niet lukken kan je alleen maar geduld hebben. Hier een jongetje van 5, en tja goed natte luiers s’ochtends ondanks dat hij zelf stomme graag droog wil zijn. S’avonds lichten - heeft helemaal geen zin (gaat 1 op de 2 keer alsnog fout), s’avonds weinig laten drinken - ok iets minder natte luier, zonder luier in bed - m’n wasmachine draait overuren, hij slaapt gewoon zo diep dat hij niet merkt dat hij moet plassen, alle toefjes hebben we uitgehaald, beloning werkt twee of drie keer, dan houdt het weer op… en nu langzamerhand wordt de luier lichter… soms is hij droog en dan prijzen we hem zowat de hemel in… Uiteindelijk lukt het 'm!
sterkte ermee
@SeeSeeEm wrote:
Ben wel benieuwd naar ervaringen waarbij de luiers nog goed nat waren elke ochtend.
Tigo zijn luiers waren helemaal volgeplast sochtends vroeg toen wij begonnen met zonder luier naar bed…
Ik was savonds vergeten zn luier om te doen toen hij naar bed ging en toen ik zei: ow we moeten nog een luiertje om zei tigo zelf: ik wil zonder luier slapen!!!
Zo gezegd zo gedaan en hij is zonder luier gaan slapen (heb hem nog wel even laten plassen) en hij is de hele nacht droog gebleven :shock:
De 2 nachten die daar op volgden wel een ongelukje gehad en daarna nooit meer…
Heb hem nooit laten plassen als ik naar bed ging, alleen maar een plasje voor hij zelf naar bed gaat…
Heel af en toe wordt hij snachts zelfs wakker en hoor ik hem naar het toilet trippelen en duikt daarna zelf zijn bedje weer in om verder te slapen

En tigo zijn luiers zaten dus echt bomvol als hij sochtends uit bed kwam. Ik denk als ik had gewacht tot dat niet meer het geval was geweest hij nog steeds de nachten een luiertje om zou hebben
stiekem hoopte ik op deze berichten, mijn moeder heeft het heel goedbedoeld over dat ik hem voordat wij naar bed gaan ook op de wc moeten zetten, maar ik weet van iemand die dat bij haar 8 jarige dochter nog steeds moest doen (nu inmiddels 9 en weet eigenlijk niet hoe het nu gaat).
van de zomer als het niet zo koud is om midden in de nacht een bed te moeten verschonen (heb inmiddels al extra beddengoed gekocht) gaan we het gewoon proberen!
Ik zou het ook niet doen hoor als ik jou was (je kind op de wc zetten als je zelf naar bed gaat). Dat kan je alsnog doen als blijkt dat er te veel ongelukjes gebeuren.
Tigo kreeg ong, een half uurtje voordat hij naar bed ging geen drinken meer, en liet hem plassen voordat hij naar bed gaat. En nu drinkt hij regelmatig vlak voor hij naar bed gaat nog wat water en ook dat geeft geen problemen…
Maar ja, ieder kind is natuurlijk anders he… Wat bij mijn kond probleemloos gaat kan bij een ander kind juist weer moeilijk gaan…
het is ook niet erg als het misgaat, zeiltje eronder doen dan hoef je alleen het hoeslaken te verschonen, het is ook een leerproces van een paar keer misgaan leren ze ook weer…
succes hoor!
Myrna slaapt nu al een paar maand snachts niet meer met een luier, en dat gaat heel goed, ze moeten heteven door hebben en voelen dat ze moeten snachts…das best moeilijk als je slaapt
je geeft aan dat nu zo’n 6 weken naar school gaat
het kan best zijn, dat het daardoor komt
zoveel nieuwe indrukken en ervaringen, doen natuurlijk veel
Even uppen maar Zoë is al een behoorlijke tijd zindelijk, maar 's nachts wil het maar niet lukken. Het is haar ooit (begin van dit jaar) gelukt om een paar nachten droog te blijven, toen storte de boel in en kon ik haar bedje zo’n 3 keer per nacht verschonen. Nou met nog een kleintje in huis die op dat moment nog niet doorsliep en ook rustig 2 keer kwam, duurde het niet lang voor ze weer een luier om had :oops:
Af en toe nog geprobeerd om zonder luier te laten slapen maar dat werkte dus niet.
Nu slaapt ze weer een paar dagen zonder luier, wil ze zelf ook, maar het gaat gewoon iedere nacht mis. Iedere ochtend heeft ze een nat bedje, ze wordt er niet eens wakker van :?
Wat moet ik hier nu mee? Luier omdoen en wachten tot ze het zelf aangeeft? Of nog meer hoeslakens en waterdichte moltons kopen? :lol: Ik heb echt even geen idee…
Ik heb dus al extra hoeslakens en een extra molton gekocht (voor mijn dochter straks) en ga het met een onderbroekje en plassen voor het slapen gaan (van hem, niet van ons) proberen als ik straks 2,5 week vrij heb (zodat ik tijd heb om te wassen en wanneer ik dan 's nachts voor mijn werk minder afhankelijk ben van een goede nachtrust).
Weet nog niet of het werkt, jullie horen het eind juli wel.