Amy is nu al zeker een half jaar zindelijk overdag en dat gaat perfect. Ze wil nu zelf graag ook 's nachts in een onderbroekje slapen.
Dat mag, alleen gaat het maar fout. Dat is zo sneu voor haar!
We hebben het zelf wel eens eerder geprobeerd, maar dat werd toen ook niks.
Ze is nu , na 2 nachten droog geweest te zijn, weer 2 nachten nat. Meestal staat ze al om 6 uur op, maar vanochtend sliep ze uit (en wij dus ook :mrgreen: ) en was ze om 06:30 nat.
Die 2 droge nachten zijn bij ons weten gewoon toeval. Ze wordt niet wakker als ze moet plassen.
Hoe leer je een kind eigenlijk om ook 's nachts haar plas op te houden? Of wakker te worden bij een volle blaas? Dat is toch gewoon een “knopje” wat om moet gaan?
Van ons hoeft ze nog niet, maar ze wil zelf zo graag, want ze hoort het ook van andere kindjes. We hebben al geprobeerd om haar te laten plassen als wij naar bed gaan, niet meer laat op de dag te drinken, maar dat helpt ook niet.
Iemand nog tips?
jee, tips? Wilde eigenlijk zeggen niet teveel laten drinken en rond 23 uur nog even laten plassen…maar dat heb je al geprobeerd :think:
Hier wilde hij het zelf ook en in een keer lukte het ook. Wel was zijn luier op het laatst iedere ochtend droog.
Wel moet ik zeggen dat we nog met grote regelmaat een nat bed hebben zeker bij spannende zaken zoals laatst met zijn verjaardag, eerste schooldag, komst broertje …
Hopelijk zijn er nog andere die wel bruikbare tips hebben…succes in elk geval!
Pff ik lees mee, het is om moedeloos van te worden. Hier was ze al 2 weken ook s’nachts droog, ( een week na overdag zindelijk ook 's nachts de luier afgelaten, omdat ze hem zelf uit deed…) Maar ik denk er echt sterk over om maar weer luiers aan teschaffen, het is nu bijna elke nacht weer raak. Maar ik vraag me eigenlijk af of het wel zo verstandig is om weer een luier om te doen, los van het feit of ze de luier wel om gaat houden maar goed…
Ik lees dus mee…
Nou…vanavond toch maar weer een luieronderbroekje aan in bed…
Om 18:45 ging ze naar bed en deed ze een grote plas.
Om 22:30 heb ik haar nog een keer laten plassen, dat werd ook een grote plas. En zo rond 02:00 was ze helemaal overstuur, want ze had een nat bed.
Zo onwijs zielig voor haar! Hopelijk is ze er nu even klaar mee, want ik ben er wel even klaar mee
Heb gelezen dat het niet goed is om ze nog laat wakker te maken voor een plas omdat je dan hun blaasgrootte niet oefent… maar lijkt me niet makkelijk… :think: ik lees mee
Ik weet het ook niet… Jayden is al anderhalf jaar zindelijk, maar 's nachts dus niet. Wel een paar keer droog gebleven, maar de volgende nachten was hij telkens weer nat… Tot ik geen beddengoed meer had, en hem weer een luier heb omgedaan.
Wakker maken hielp hier niet: soms had ie al geplast, en dan sliep ie er nog doorheen. En als ie niet had geplast, was dat ook geen garantie dat ie na het plassen de rest vd nacht droog bleef… (vind dus wel wat zitten in het stukje van Vicky)
En de luier is hier nog nooit droog gebleven: Jayden heeft het idee: als ik de luier om heb, mag ik erin plassen :eh:
Wat ik wel heb gedaan is, een onderbroek onder de luier aan doen. Dan voelen ze toch dat ze nat zijn, maar is de rest niet nat (Moet je alleen geen boxer aandoen die dus doorlekt aan de zijkanten :oops: )
hihi miranda, ik zie het al zitten met die boxer!
Maar een onderbroek in de luier is wel een goede tip :thumbup:
Vandaag was het huilen voor haar. Ze wilde geen luieronderbroekje aan. Ze was erg verdrietig… maar ik ben dat denk ik ook, na het zien van de energie rekening van het wassen…
Ik kan me ook wel vinden in die blaastraining :think:
Vind het overigens zelf niet zo heel erg als ze nog niet 's nachts zindelijk zijn. Niemand heeft er verder last van natuurlijk.
Hmmm bij Thomas ging ht geleidelijk aan steeds beter.
We hebben een dekzeiltje bij de prenatal gekocht, zodat alleen zijn matrashoes nat werd, hij maakte er gelukkig nooit een punt van als hij nat was.
Het enige wat hier echt hielp, was om hem na 19u geen drinken meer te geven.
Deden we dat wel, dan had hij zeker een nat bed.
Nu maakt ook dat niets meer uit en blijft hij droog.
We hebben hem maar 1 of 2x wakker gemaakt later op de avond, maar dat gaf geen verschil, ook dan had hij natte bedden.
Ik zelf ben heel lang onzindelijk geweest 's nachts.
Wel tot een jaar of 10 of 11 denk ik :oops:
Ik denk ook eigenlijk dat er geen manier bestaat om een kind 's nachts zindelijk te maken.
Ik denk dat dat geleidelijk aan uit zichzelf gaat :think:
Ik zou iig niet gaan wakker maken 's avonds, dan schijnen ze het ook niet goed te kunnen aanvoelen zelf.
Succes ermee en een dikke :-* voor Amy, de arme schat is er wel erg gevoelig voor he :hug:
ohja, die bedzijltjes: ho emoet je die op bed leggen? Want ik leg de gladde kant dus tegen het matras, en de kant met stof dus boven. Maarja, als hij erop heeft geplast dan gaat ie de was in, en heb ik er nog niks aan…
Miranda: bij de kwantum heb je er een paar die niet zo duur zijn. Die gaan over je hele matras heen :thumbup: en inderdaad, de stoffe kant moet boven.
Wij hebben er dus meteen 3 gekocht, kunnen we er nog tegen op wassen
Mir: Ja, Amy is heel gevoelig voor zulke dingen. Intrens verdrietig als het fout gaat. Maar het toch weer willen proberen steeds.
@Miranda
Die van de prenatal heeft 2 stoffen buitenlagen en de binnenlaag had het zeiltje.
Als Thomas een ongelukje had gehad dan moest het zeiltje wel de was in.
Daarom zijn een paar op voorraad wel handig.
Oh en Becca, ik vind Amy ondanks haar verdriet wel een bikkel dat ze het steeds weer wil proberen :inlove:
Stoere meid :inlove:
Oké, deed ik het toch niet verkeerd. Had nl al een paar extra gekocht en gekregen… Wat ook handig was: had die bedzeiltjes over van het kraampakket: als ie dan een ongelukje had kon ik die weggooien (door het wassen zijn sommige zeiltjes namelijk gescheurd, ook niet echt handig )
ik vroeg mij hetzelfde af…
worden kids zindelijk door?:
a) ze leren door hun ongelukjes
b) ze zijn het pas als ze het zijn (en dus moet je tot dan wachten)
Hier doen we af en aan een luier om. Soms heeft ze droge nachten, soms niet. En om half 3 een nat bed verschonen is nu niet mijn hobby
Zelf wil ze al niet meer zonder luier slapen, omdat ze bang is nat te worden. Van mij hoeft ze niet per se zonder luier, maar als ze het alleen leren door de ongelukjes :think:
Wij laten haar vaak ook nog 's avonds plassen, maar soms wordt ze gewoon niet wakker :shifty: Vannacht dus maar om 2 uur laten plassen, maar ook dat is niet lekker voor de nachtrust…
Onze dame is nu ook zindelijk, al bijna 4 maanden. (ze is 2.5) In het begin ging het snachts mis, maar dat kwam omdat ze dus wel drang had, maar in het donker de weg niet kon vinden.
We hebben een mini nachtlampje in het stopcontact gedaan, en een potje naast het bed gezet.
Probleem opgelost. Enige minder fris is dat ze regelrecht weer in bed kruipt, het potje met plas en wc papier laat staan en niet even komt melden dat ze geplast had.
Nu is ze zover dat ze rustig over kan liggen en om half 8 moet plassen.
@Kroes wrote:
ik vroeg mij hetzelfde af…
worden kids zindelijk door?:
a) ze leren door hun ongelukjes
b) ze zijn het pas als ze het zijn (en dus moet je tot dan wachten)
Hier doen we af en aan een luier om. Soms heeft ze droge nachten, soms niet. En om half 3 een nat bed verschonen is nu niet mijn hobby
Zelf wil ze al niet meer zonder luier slapen, omdat ze bang is nat te worden. Van mij hoeft ze niet per se zonder luier, maar als ze het alleen leren door de ongelukjes :think:
Wij laten haar vaak ook nog 's avonds plassen, maar soms wordt ze gewoon niet wakker :shifty: Vannacht dus maar om 2 uur laten plassen, maar ook dat is niet lekker voor de nachtrust…
Ik zou wel proberen consequent te zijn in wel of niet een luier. Er is niks mis mee om dr nog een tijdje in een nachtluier te hebben. Je kan bij hema kunstof broekjes kopen met een badstof binnenkant, die helpen ook goed. Duidelijk zijn is echt heel belangrik bij het zindelijk worden.
Ik kan met trots zeggen dat Amy nu al 3 weken droog is 's nachts! :inlove: :inlove: :inlove:
Eerst wilde ze perse een luieronderbroekje aan, maar bleef wel droog. Dus we lieten het maar zo. Totdat ze vorige week toch zelf weer een nacht met een onderbroek aan wilde slapen. Ze bleef droog.
Blijkbaar net wat ze nodig had voor haar zelfvertrouwen, want de luierbroekjes zijn de deur uit. :mrgreen:
Top! :thumbup:
Goed zeg! :dance: