Jasmijn is inmiddels bijna 4 maanden maar slaapt de nacht nog niet door. Ze komt nu meestal nog om een uur of 03.00. Ik geef haar dan wat (waterige) melk. Minder dan wat ze overdag krijgt. Hoelang zou ik hier nog mee door moeten gaan? Zou ze vanzelf op een gegeven moment door moeten gaan slapen of moet ik haar gewoon niks meer geven 's nachts. Ik ben bang dat ik dan wel 20 keer op en neer moet lopen om haar speen erin te doen, totdat het 07.00 uur 's ochtends is. Ze zal nu ongeveer 5700/5800 gram wegen. Afbouwen heb ik ook al geprobeerd maar als ze op een gegeven moment te weinig kreeg werd ze ook weer vroeger wakker. Nu slaapt ze trouwens na 03.00 uur ook niet door tot 07.00 uur. Meestal is ze al om 05.30/06.00 uur wakker.
Ik heb bij Sam op een gegeven moment 's nachts geen voeding meer gegeven.
Als hij wakker werd deed ik speen erin, en dan ging hij gelijk weer slapen tot 's ochtends! :thumbup:
(helaas doet hij dat slapen tot 's ochtends niet meer, maar das niet omdat hij honger heeft :mrgreen:)
Waarom zou je nu al afbouwen? Ze is nog geen vier maanden, da’s nog hartstikke jong. Als ze er om vraagt, zal ze het wel nodig hebben, toch? :think:
Tja ik denk er dus heel anders over. Haar gewicht is goed waarom zou je wel nog geven? Anne kreeg vanaf 7 weken geen fles meer s nachts. Af en toe wel eens wakker, maar gelukkig vond ze snel haar duim en sliep ze verder. Tja, de ene keer sliep ze door tot 8uur de andere keer was ze om 6 uur klaarwakker en had ze honger dus kreeg ze dan de fles, maar niet eerder dan 6 uur en niet later dan 8uur. Kindjes moeten er gewoon aan wennen dat ze s nachts geen eten meer krijgen. 4 Maanden vind ik geen leeftijd dat ik zou denken dat ze niet zonder kan.
Misschien overdag wat meer geven? En s nachts ene paar keer volhouden. Anne kreeg op het laatst ook zwaarverdunde flesjes (bijna water, bv 50cc met 1 schepje poeder) en toen niks meer.
Veel succes
Hoeveel geef je overdag? Bas zat met 3 maanden al op 5 x 180 cc en tegen de 4 maanden op 5 x 200 cc en dit is met poeder. Nu krijgt hij 5 x 220 cc, maar er zit niet meer voeding in alleen meer water. Doe ik minder dan komt meneer ook 's nachts. Sinds 2 weken krijgt hij ook een papfles. Misschien is dat wel de oplossing.
Advies is wel om 's nachts zo min mogelijk voeding te geven en dus meer water dan voeding en misschien langer laten huilen (niet te lang nattuurlijk, maae verschil tusssen menis en niet hoor je wel.
Succes.
Bas had ook moeite om de nachtfles eraf te krijgen, gelukkig was het ons met 8 weken al gelukt.
Waarom ben je bang dat je 20 keer op en neer moet lopen om een speentje erin te doen.
Als ik Jasmijn 's nachts voeding geef dan doe ik inderdaad ook meer water en minder schepjes in verhouding. Ik ben bang dat ik zo vaak op en neer moet voor haar speen omdat dat nu eigenlijk ook al is. Tenminste, als ze na de voeding van 3 uur weer gaat slapen dan wordt ze vaak om 05.00/05.30 uur al weer wakker en als ik dan haar speen er dan terug in doe slaapt ze een telkens maar een half uurtje en dan weer wakker. Zo totdat het een uur of 07.00 is. Dus daarom denk ik dat ik dan vanaf 03.00 uur al weer kan gaan lopen. Ze krijgt nu de flessen van overdag 165 cc (dat is inclusief de voeding). Dat zijn drie flessen 07.00 uur/11.00 uur/15.00 uur. En die van 18.30 doe ik iets minder in de hoop dat ze die van 22.15 goed leegdrinkt. En die van 22.15 is 180 cc. Ik ga vanavond eens proberen of ze de laatste voeding 200 cc op kan.
Trouwens, ik heb ook al geprobeerd om aan de laatste fles rijstebloem toe te voegen maar dat hielp ook niet. Ze werd evengoed om 03.00 uur wakker. Had ook het idee dat ze daar buikpijn van kreeg en haar ontlasting werd er dikker van.
Anne zat met die leeftijd op 1 liter klare kv per dag. 5 flessen van 200cc klaar. Ze kreeg al vanaf 3 maanden 1 liter en met 4 maanden zijn we moeten beginnen met bijvoeden omdat het niet genoeg meer was. Met 3.5maand kreeg ze rijstebloem in de avondfles en ja daar moeten ze ook aan wennen, net als geen voeding meer krijgen s nachts. Je kan natuurlijk niet verwachten dat je kindje het na 1 keer doorheeft (maar dat begrijp je natuurlijk ook wel. Loop 30keer naar haar toe om dr speen te geven, op een gegeven moment slaapt ze zeker door, hoe vermoeiend het ook is. Maar bij ons op het zwemmen is een moeder met een kindje van bijna 2 dat nu pas de nachten doorslaapt doordat ze haar telkens s nachts nog voeding gaven. Ik ben blij dat wij doorgezet hebben.
succes
Bedankt voor de tips! Gisteravond heb ik Jasmijn de laatste voeding 200cc gegeven en ze dronk hem helemaal leeg! :shock: Dat is voor haar doen veel. Want sinds een week of twee drinkt ze de laatste voeding pas goed. Daarvoor was ze altijd moeilijk wakker te krijgen. Evengoed werd ze nu om 03.00 uur wakker :? . Ik heb haar haar speen gegeven en…vervolgens werd ze pas om 06.50 weer wakker :shock: :shock: :shock: Ik ga haar nu dus geen nachtvoeding meer geven. Maar dat ze doorslaapt komt ook echt doordat ze die laatste fles goed heeft leeggedronken. Wat ze dus eerst altijd moeilijk deed. Hopelijk blijft het nu goed gaan.
En hoe gaat het nu?
Heb een beetje hetzelfde probleem, momenteel gaat het goed maar dit kan volgende week al weer helemaal anders zijn.
Ik stop 's nachts ook eerst z’n speen er terug in en blijft Teun rommelen en z’n speen eruit gooien, dan geef ik hem wel de fles.
Groetjes, Anne!
Weet iemand vanaf wanneer je in de laatste fles rijstebloem mag gaan geven? Voorlopig krijgt ze nog twee voedingen per nacht omdat ze dit echt nodig heeft.
gr. lolifant
Lolifant, dan zou ik dat ook nog geven. Rijstebloem is pas vanaf 4 maanden.
Mijn zoontje krijgt ook nog bijna elke nacht een fles. Blijkbaar heeft hij het nodig. Ik maak er geen probleem van. Waarom jullie wel?
Bij mij was het advies om de voeding van 22.30 te laten vallen, want Bas is 8 kg en dan moest hij makkelijk naar 4 flessen overdag en de laatste rond 19.00-20.00 uur. Nou niet dus. Als we geen volle fles geven om 22.30 uur, dan komt Bas ook stevast om 2.30-3.00 uur. Met de fles om 22.30 uur gaat het prima. Goed op een enkele nacht na, maar dan is er vaak een stinkende poepbroek, dwars in het bed of een sprongetje en kan hij de volgende dag opeens iets meer.
Hij zal zelf wel aan gaan geven, als hij wil doorslapen en anders proberen we het wel als hij na de 6 maanden aan de vaste voeding zit. Nu heeft hij gewoon echt honger en de fles is snel leeg.
Die van mij is 11 kilo en heeft vannacht nog 200 ml leeggedronken.
Heerlijk toch als ze zo goed drinken :inlove:
Heb alleen even jou stukje gelezen dus misschien is het al gezegd.
Hier hadden we hetzelfde ‘‘probleem’’
Jurre wilde de laatste voeding niet meer sliep dan te diep, wat wij nu doen is gewoon zien wanneer hij komt!
Dus om 20.00 de vierde voeding van de dag en allemaal gewoon klaarmaken niet verdunnen niet minder gewoon gewoon.
Als hij dat snachts komt krijgt hij een fles en als hij niet komt krijgt hij er geen!
Nu is Jurre al lang van de nachtvoeding afgeweest maar begon ook na een paar weken weer te morren snachts dus idd net als jij elk halfuur eruit(geen voeding kunnen geven omdat hij al aan de max voor die dag zat) dat trok ik niet dus vandaar dat we hem juist toch die nachtvoeding weer zijn gaan geven en overdag een voeding minder.
Wat denk je? We zijn nu 3 weken verder en meneer wil snachts niks meer en drinkt overdag vier voedingen. Oftewel wij voeden op verzoek honger eten geen honger niet eten hij meld zich wel hoor is mijn mening!!
Het buro en de kinderarts vonden het een prachtige oplossing en het mannetje groeit als kool dus hij zal er genoeg aan hebben toch?
Het is misschien even zwaar maar gaat vanzef over geloof me!
sterkte groetjes gwen
@ Paikea ik vind de nachtvoeding geen probleem, maar wel 2 voedingen per nacht. Gelukkig kwam ze de afgelopen 3 nachten maar 1 keer. Prima toch.
gr.
lolifant