's nachts weer wakker worden voor een voeding

ik kom ook met het zelfde sorry maar wat drinkt jouwn kindje vreselijk weinig zeg :shock: hier een kindje van 4 maand die met alle gemak 4x een fles van 230 cc per x leegdrinkt…ik kan niet zeggen dat jouwn kindje nu veel eet hoor.integendeel zelfs. :shock:

tsja, kan er weinig aan doen hé. Als ze niet meer flesvoeding wil kan ik het er moeilijk indouwen ofzo… Volgens cb en ka is dit toch een doodnormaal schema

ik persoonlijk vind het erg veel

hoor sonja

jayden krijgtsochtens papfles180/6/6 (nooit leeg)

hij krijgt vaak daar tussen niets meer aangezine ie laat wakker isdus rond 12 1 a anderhalve boterham

soms rond 4 fruit of koekje

savonds potje of vers zelfde hoeveelheid en danoontje

en dan rond 12 uur papfles van 210/7/6 en die gaat wel leeg

hij krijgt per dag ongveer 1 a 2 bekers met heel dun diksap

ik zou je over eten niet zo druk maken hoor

kwa fles krijgt ze ongveer gelijk als jayden

en hier gaat goed

ooo ja cb zei laatste keer hier dat ik die ochtend fles juist moets vervangen voor bord pap dus

is toch ook geen verschil in papfles of bordje pap :?

Sonja prima eetschema.

Het ene kind drinkt nu eenmaal makkelijker melk en de andere niet.

Die pap is vocht, die flessen zijn vocht, de fuithap is vocht, de sap is vocht, zelfs de yoghurt is vocht.

Dat het ene kind makkelijk 240 wegdrinkt betekend niet dat een kind die dat niet doet slecht drinkt hoogstend minder.

@sonja1985 wrote:

nou ik kan je zeggen dat ik in staat was om dr gewoon te laten huilen. Hoe cru anderen dit ook kunnen vinden.

Ze slaapt naast onze kamer, maar er werd nogal herrie gemaakt, dus vandaar :?

Ze krijgt nu afhankelijk van hoelaat ze snachts komt:

(04.00 flesje van 60ml)

07.00 bord pap

10.00 fruithap met sap

13.00 2 boterhammen met een fles melk na ( ong 90ml drinkt ze maar )

15.00 koekje met sap

17.30 groentehap met yoghurt na

19.15 papfles die ong 150ml opgaat

Niet bepaald weinig lijkt me toch?

Alleen gister is ze ziek geworden en vannacht dus ook. Alleen maar spugen en buikpijn, dus we zullen dr even moeten laten bijkomen willen we het weer streng gaan aanpakken.

Jayden eet en drinkt ongeveer hetzelfde. Ons schema is iets anders ingedeeld, even kijken.

Opstaan: bord pap gemaakt van 200 cc opvolgmelk.

Tussendoor: Een soepstengel, en soms ook gewoon niets, omdat hij soms bijna de hele ochtend nog slaapt.

Middag: 1 a 2 boterhammen , wat hij zelf wil. Daarna bied ik een fles aan van 150 water + 5 scheppen, meestal laat hij zo’n 40 cc over.

Namiddag: 1 a 2 stuks fruit, al dan niet met liga erdoor. Soms nog een Nijntje koekje na.

Avond: Avondeten. Geen yoghurt na, wil hij niet hebben.

Naar bed: Ik bied een fles van 180 + 6 scheppen aan, soms gaat hij helemaal op, soms maar voor de helft. regelt hij zelf wel.

Verschilt echt niet zoveel met wat Femke dus krijgt. Jayden slaapt van 19 tot 7 door.

Merel, ik snap echt niet waarom je een kindje van 4 mnd met een kindje van 10 mnd vergelijkt. Toen Jayden 4 mnd was had hij ook dagen dat hij bijna een liter kv wegdrinkt. Maar toen de vaste voeding er bij kwam werd dat heel snel heel veel minder.

@angelukkie wrote:

ooo ja cb zei laatste keer hier dat ik die ochtend fles juist moets vervangen voor bord pap dus

Is ook geen verschil, de pap is gewoon van de opvolgmelk gemaakt, dus of je nou 200 cc pap geeft of gewoon melk, dat maakt niets uit.

dacht ik dus ook vicky vond de opmerking beetje raar kwam over alsof fles op bord iets heel anders is en is gewoon jammer dat je dan mamas die al wat onzekerder zijn nog onzekerder maken teriwjl het eigenlijk geowon goed gaat :thumbup:

@angelukkie wrote:

dat zeggen ze niet omdat de pap anders is of je hem uit een bord of uit een fles eet, maar omdat eten met een lepel beter is dan met een fles (vinden ze bij het cb dan hè :wink: )

ow ja, nog een vierde variant, naast de drie die je al noemde:

gewoon eten geven als ze wil, niks slaaptraining, je nergens wat van aantrekken en haar voeden als ze daar behoefte aan heeft. Gaat vanzelf weer over, ze gaat heus wel doorslapen. Zo doen wij het al 13 maanden, we zitten nu op 1 nachtvoeding en geen late voeding meer. Het nadeel is dat je vermoeider bent, maar ik vind het goed te doen eigenlijk, maar 1 nachtvoeding. Het is maar ter overweging, dat je de optie ‘niks doen’ ook even in je achterhoofd houdt :wink: .

variant 5: haar eten geven als ze daarom vraagt, maar wel de hoeveelheid afbouwen. Je kunt een halve fles geven, of een fles met net zoveel water maar steeds minder schepjes. Bij Lara werkte dat goed.

@sonja1985 wrote:

Ze krijgt nu afhankelijk van hoelaat ze snachts komt:

(04.00 flesje van 60ml)

07.00 bord pap

10.00 fruithap met sap

13.00 2 boterhammen met een fles melk na ( ong 90ml drinkt ze maar )

15.00 koekje met sap

Niet bepaald weinig lijkt me toch?

Lieve Son, wat Lies krijgt lijkt ook enorm op jouw schema hierboven maar met een klein verschil waardoor je Femke misschien wel iets meer zou kunnen laten drinken. Dat kleine verschil zet ik even in jouw schema en misschien dat je dat eens zou kunnen proberen? Zie hieronder;

04.00 flesje van 60ml)
07.00 bord pap
10.00 fruithap met sap
13.00 2 boterhammen met sap
15.00 (pap)fles

Want het is logisch dat Femke na 2 boterhammen geen zin meer heeft in melk, haar buikje zit dan al vol. Lies eet tussen de middag anderhalve boterham en een beetje sap en dan 2 uur daarna een semi-papfles. Dwz 3 theelepels nutrix in een 180 cc fles, ik maak dus de melk ietsje dikker. (gekke kind drinkt 'gewone' melk niet omdat dat te dun is, ze is Omneo gewend en die was ook dikker dan de Nutrilon. Nu drinkt ze dus Nutrilon met een beetje Nutrix erdoor, voor het 'dikke' effect :mrgreen: )

Het is maar een idee om eens uit te testen hé?! :thumbup: Zo krijgt ze ietsje méér vocht binnen en dan is de koek wel weggelaten, maar die is toch niet heel belangrijk!

:-* Karin

Wij hadden/hebben hetzelfde probleem met onze dochter, gek werden we ervan. We dachten het goed te doen door steeds als ze huilde met de babyfoon een muziekje aanzetten en niet naar boven te gaan. Vorige week is de wijkverpleegkundige langs geweest en hebben we informatie gekregen dezelfde als die jij hierboven omschreef. Wij hebben voor optie 1 gekozen omdat we het zo beu waren en we het gevoel hadden dat onze dochter optie 2 niet zou pikken tevens vonden wij optie 2 zo vermoeiend steeds naar boven gaan en tijden bijhouden. Daar hadden we echt de energie niet meer voor. Wonder boven wonder is het vanaf dag 1 goed gegaan. Ze huilt een aantal keer een minuutje soms een kwartiertje. Nu begint ze ook door te slapen dwz geen avondfles meer. Wel met als gevolg dat ze om 5 uur alles bij elkaar schreeuwt maar we gaan er niet naartoe en na een half uur is het over. Het klinkt hard deze aanpak maar het werkt bij ons en we zijn er erg blij mee. Na een week zijn we er nog lang niet maar ze heeft wel door dat we niet meer komen en hopenlijk zal het aantal keer huilen langzaam afnemen.

Sterkte!!!

Groetjes

Karlijn

Over het drinken, dat doet Silva nog minder.

7.00 200 papfles

10.00 fruit

11.30 2 boterhammen en 100 melk

15.00 toetje (van opvolgmelk)

16.30 groente

19.00 melkfles

Warm eten gaat hier erg moeizaam. Als ik sap tussendoor geef eet ze nog minder. En toetje na warm eten is hier teveel. En de kans dat ze weet dat ze toetje krijgt helemaal geen warm eten wil.

Succes Sonja, maar over te weinig zal ik me zeker geen zorgen maken.

Karin, dat is wel een goed idee ja, ik zou het allicht eens kunnen proberen. Hoop alleen niet dat ze voor dr groentehap dan niet nog te vol zit.

Ook slaapt ze hier meestal van 10.00-12.00 en dan weer van 15.00 tot 16.30 ongeveer. Zou dr wel iets langer wakker kunnen houden, maar meestal is ze om 19.30 al wel op. Maar ik kan er wel eens 20.00 van maken en dan kijken wat ze doet…

Sonja net schema hoor meis, ik ben het wel met Karin eens wat betreft de melk na het brood, dat is iets wat ze op het CB adviseren maar dat werkte hier bij Jim dus ook niet. Die zat op deze leeftijd op 's ochtends een papfles en 's avonds een grote papfles (210 + 7) en dat ging goed en kon volgens het CB ook helemaal geen kwaad, als ie maar rond de 500 uitkwam en dat lukte met twee van die grote flessen.

Aan de andere kant deed ik dus hetzelfde als Lena, als Jim wakker werd (en dat doe ik met Sem ook maar die leeft natuurlijk alleen nog maar op melk momenteel) kreeg ie gewoon een klein flesje, dan lagen hij en ik met een kwartier weer op bed, ik kan niet laten huilen 's nachts dan lig ik echt helemaal hoteldebotel in bed en tegen de tijd dat hij dan slaapt ben ik zo hyper dat ik helemaal niet meer slaap…

Niet twijfelen meis :-*

Ik vind je schema ook ok hoor.

Hier is het:

7:00 Bordje pap 210+7+7 eigenlijk altijd opo

Tussendoor fruit

12:00 2 boterhammen en 120+4 ook bijna altijd op en anders een bodempje

15:00 120+4+5 pap uit beker of met lepel, deze gaat soms wel soms niet op.

18:00-19:00 avondeten en yoghurt na

Geen avondfles meer want die wil ze niet. Meestal krijgt ze diksap. Overdag ook tussendoor wel eens een koekje of diksap.

En als ze 's morgens langer slaapt dan doe ik fruit op het brood of door de pap.

Hopelijk slaapt ze 's nachts weer als van ouds door zonder flesje. Wij maken ook nooit geluid 's nachts als ze wakker word. Geen licht, niet praten. Zo heb ik ook altijd gevoed 's nachts.

Succes met Femke! Ik zeg elke nacht voortaan papa nacht.