'S nachts weer slecht slapen door nieuwe puckababy mini

Pffffff wat een nacht…demi is weer flink aan het spoken! Ze heeft de hele nacht lopen jengelen en slapen ho maar.

Dmi sliep altijd onrustig en we hebben toen de puckababy piep voor haar gekocht. hierin sliep ze een stuk rustiger en dieper, maar hier is ze nu te groot voor en hebben we de opvolger de mini gekocht. Maar deze is toch anders dan de piep, hij is een stuk wijder dus minder ingebakerd. Ze slaapt sinds we de nieuwe van het weekend gepakt hebben dus niet meer…

Hebben jullie ervaring met de overstap van piep naar mini? En hoe reageerden jullie kindjes op de overstap?

Overdag slaapt ze trouwens in het zijligkussen maar deze durven we voor de nacht niet te gebruiken omdat we bang zijn dat ze op haar buik zal rollen.

Helaas geen ervaring met puckababy, bij Marijne nooit gekocht, en Eva vond ze juist weer te strak :mrgreen:



Misschien moet je voor een Swaddle-me gaan? Die kun je verstellen en wat strakker doen dan een puckababy.



Ik dacht overigens dat een zijligkussen nu juist bedoeld is om te voorkomen dat ze omrollen :wink: volgens mij kun je die 's nachts gewoon gebruiken.



Sterkte :thumbup: ik weet hoe je je voelt, ik ben er ook een paar van die nachten opzitten :roll: maar dan met andere redenen (verkoudheid, eczeem etc :shifty: )

Is de swaddle me niet voor hele kleintjes? De puckababy mini is bedoeld om het inbakeren af te bouwen, vandaar dat hij ook een stuk wijder is. Demi is alleen vrij tenger en smal dus voor haar zit hij wel erg wijd.



Het zijligkussen is inderdaad bedoeld datze niet terug kunnen draaien maar dat lukt als ze sterker zijn wel, we vinkenjacht nu baak gewoon op de rug in het zijligkussen…gelukkig draaid ze niet op de buik, als ze te bewegelijk word stoppen we er ook mee.



Balen dat jij ook zulke nachten hebt! Is niet leuk!

Hier ging het juist meteen week of drie goed met slapen, ze was altijd erg onrustig maar nu is het weer misse boel.

Als ze tenger is dan kun je misschien nog even door met de piep?



Hier was de piep wel een succes, de mini vervolgens ook niet (bij 2 kids gebruikt) en daarbij al gauw over naar de little company slaapzakken…



Misschien moet je het nog even iets meer tijd geven? Is voor haar ook wennen.

En een echte inbakerzak? Onze dochter vond het heerlijk.



Hier kun je die bij het cb lenen om te kijken of het wat voor je kindje is.

Wij hadden de dream swaddle, wat een verademing.



Geen ervaring met de puckababy en ook niet met de pverstap naar de piep

Je hebt de swaddle-me in twee maten én ze zijn verstelbaar omdat het klitteband is, dus lijkt mij juist ideaal.