Sinds 1,5 week wordt mijn dochter (3 jaar en 3 mnd) 's nachts wakker, huilt en roept om ons. Het lijkt alsof ze gedroomd heeft en ze wil niet meer in haar eigen bed slapen. Tot nu toe hebben we hier nog niet aan toegegeven, maar het begint wel erg moeilijk te worden. We raken echt uitgeput! Moeten wel 10 keer per nacht naar haar toe om te kalmeren. Wie herkent dit? En hebben jullie tips hoe er mee om te gaan?
We spreken de dag al door voor ze gaat slapen en ze heeft ook al een nachtlampje.
Alvast bedankt!
Groetjes Anne
Luna heeft dat ook soms, soms is het een droom en soms zijn het muggen :evil:
en als kalmeren niet lukt neem ik haar bij mij in bed :shifty:
liever met een kind in m’n rug slapen als helemaal niet slapen :silenced:
Vervelend zeg, hier ook een dochter rond die leeftijd die het moeilijk heeft gehad in de nacht. Zij maakte gelukkig duidelijk wat er aan de hand was, vaak zijn het ook wel smoesjes, maar je kan wel duidelijk aanvoelen hoe ver we het ‘smoesjes’ serieus moeten nemen. En wat de kern/ aard ervan is.
Kan jou dochter misschien ook duidelijk maken waarom zij wakker wordt en zo verdrietig is?
Hier is een periode geweest dat de creche kindjes het hebben over spoken en monsters :evil: Ze pikken het toch van elkaar op. Als je kindje naar de creche of PSZ gaat, vraagt het de leidsters wat nu de voorkomende spelletjes zijn ofzo.
Succes!
Ja senna heeft hier ook van die periodes
eerst gaf ik ook toe totdat hij elke nacht bij ons lag omdat ik s’nachts gewoon te moe was om hem te kalmeren en dan heb ik het over 2 maanden elke nacht
Nu ga ik even bij hem liggen en ga weer na mijn eigen bed verder heeft hij nu de deur open
Alleen met onweer mag hij bij ons liggen en tot nu toe gaat het weer goed.
Misschien is ze ergens bang voor? bv onweer dat ze toen voor het eerst wakker werd s’nachts en bang werd en dat ze nu in een circel zit dat ze telkens wakker wordt
iedere geval sterkte :hug: