's nachts slecht drinken

Ik heb elke nacht een huilend Levje. Tegen vier uur begint het en tegen zeven uur slaapt hij.

Hij drinkt om 23 uur 2 kanten, anderhalf want links is nog steeds niet op volle sterkte, en dan wordt hij om 4 uur wakker en krijgt hij weer. Vanaf die tijd gaat hij feesten.



Nu vraag ik me af hoe dat werkt he.

Wordt hij wakker van de honger, of wordt hij wakker van het ritme van wakker worden?

Want erg enthousiast drinkt hij 's nachts niet. Ik heb het idee dat het gewoon in zijn systeem zit.

Kijk, toen hij in de nacht goed dronk, vond ik het niet erg eruit te gaan. Maar dit is niet erg praktisch zo.

Overigens slaapt hij daarna wel heel lekker, want hij wil gewoon bij mij liggen, dat merk ik aan alles. Maar ik wil eigenlijk geen baby in ons bed.



Als ik nou iets van Biobim door een flesje afgekolfde melk doe, zou hij dan beter gaan slapen 's nachts? Of moet ik daar nog een maand mee wachten…?

Manlief heeft overigens al de neiging een test te doen met nutrilon…



Wat ik een beetje lastig vind: hij slaapt overdag echt veel. Ik denk dat als hij 3 uur per dag wakker is dat het veel is. Dus maak ik hem regelmatig wakker maar dan heb ik een chagrijnig kind, dus hij heeft die slaap wel nodig.



Maar wij ook :wink:



Wat moet ik hier nou mee?

Ik weet niet meer hoe oud Leonie was, maar op een gegeven moment dacht ik ook dat ze wakker werd om het wakker worden, en niet om de honger. Dat ben ik uit gaan testen door haar niet direct uit bed te halen voor een voeding, maar door gewoon te sussen, en de speen te geven. Ik merkte snel genoeg of ze honger had, want dan spoog ze de speen direct weer uit :lol:

Maar Lev is dus overdag 3 uur wakker? Leonie sliep geloof ik overdag niet meer dan 3 uur :think: Dus daar kan ik je niet bij helpen! Weet wel dat gebroken nachten vreselijk zijn als je er moe door wordt. Op een gegeven moment liep ik steeds tegen deurposten aan en struikelde over mijn woorden. Gewoon oververmoeid! :hug: voor jullie dus…

maar kan dat wel of niet, biobim er al door??



:think:



Heb t een keer gedaan en toen heeft meneer de hele nacht gehuild. Kramp ofzo. Leek me dus geen goed idee :roll:

Xander slaapt in tegenstelling tot Lev overdag heel weinig. Kom amper aan de 2.5uur bij elkaar

Ik heb bij hem ook het idee dat hij s nachts wakker wordt om het wakker worden, gewoonte dus.

Hij wordt standaard om 2.20 uur wakker en om 4.15 uur. Hij drinkt dan wel, omdat ik hem dan aanbiedt om snel weer verder te kunnen slapen. Speentje accepteert hij niet.

Fles ook niet meer dus bij ons is het niet eens een optie om afgelkolfde melk te geven. Want hij wil de fles niet meervan mij of van mijn man.



Probleem hier is dat hij gewoon echt niet in zijn eigen bed wil slapen. De enige manier om hem te laten slapen is bij mij in bed… Ik weet niet goed hoe dit te doorbreken…

volgens mij heeft Xander wel iets weg van Lev zo nu en dan :wink:



Hij valt ook alleen maar bij mij in slaap en niet meer in zijn eigen bedje.

Heel gezellig en lief maar het is niet zo veilig en ik wil zelf ook slapen eigenlijk.

@lydia wrote:

volgens mij heeft Xander wel iets weg van Lev zo nu en dan :wink:



Hij valt ook alleen maar bij mij in slaap en niet meer in zijn eigen bedje.

Heel gezellig en lief maar het is niet zo veilig en ik wil zelf ook slapen eigenlijk.




jja lijkt er wel op he… Ik lig bijna hele nacht in het midden van het bed en Xander ligt dan op mijn plekje… ik vind het ook niet prettig uit veiligheid en het feit dat ik niet comfortabel lig… Xander heeft constant gevoel nodig dathij dichtbij je is…

Wil Lev overdag wel in zijn bedje?

Helpt het bij jullie niet om bijvoorbeeld een knuffeltje een hele dag tussen je borsten te stoppen :mrgreen: zodat t knuffeltje naar mama ruikt? Jullie zullen dit vast al wel geprobeerd hebben denk ik.



Noémi heeft het ook wel eens, dan begint ze snachts een beetje te huilen, en als ik haar dan uiteindelijk bij ons in bed neem om te voeden, dan lijkt t bijna of je d’r hoort zuchten zo van hèhè eindelijk weer lekker dicht bij mama (en ze zou zo weer in slaap vallen… :roll:)



En lukt het ook niet om, als hij dan eenmaal slaapt, weer terug in zijn bedje te leggen? Eventueel bedje op jullie kamer? vlak naast je bed, zodat je eventueel je hand ofzo eerst nog in het bedje kan doen.

Lev ligt aan mijn voeteneind :mrgreen:

Dus dat wil wel. Knuffeltje hebben we, is hij gek op, maar 's nachts slaapt hij alleen maar verder bij ons in bed, het liefst ongeveer met zijn mond aan de borst. Leg je hem terug dan is het krijsen.

Het is echt heel lief en gezellig maar ik vind het wel genoeg.



Hij heeft 4 maanden ingebakerd geslapen tot hij ziek werd, daarna waren de pacco-doeken ook te klein en ik weet niet of ik iets soortgelijks kan proberen eigenlijk.



Ben zelfs bezig om dochterlief naar zolder te verhuizen zodat Lev op een eigen kamer kan.

He, jullie geven de beschrijving van mijn mannetje :shock: :shock:



Hier ook alleen willen slapen tegen mama aan, en het liefs ook constant aan de tap.

Wij hebben een co sleeper, maar zelfs dat is niet dichtbij genoeg voor hem.



Helaas geen tips, maar wel een knuffel. :hug: :hug:

Is er al iemand met de ultieme tip?



Hier heeel veel herkenning namelik! :?

He, dat lijkt Jasper wel :wink: :mrgreen: Dus ook hier herkenning.



Helaas heb ook ik niet DE tip voor jullie. Soms denk ik dat Jasper ook alleen maar wakker wordt omdat ie het gewend is, overdag laat ie soms namelijk langer ertussen :roll:



Omdat Jasper al bijna 7md is krijgt hij dus wel al bijvoeding, maar ook dat lijkt bij hem weinig uit te maken. Gister avond dronk hij wel een slokje ‘pyjama-papje’ uit een beker(ook jasper weigerd de fles :eh: :think: ) en toen werd hij pas om 3.15 wakker(i.p.v. 2.30of nog eerder) dus het lijkt wel beter te worden, maar :silenced:



Ik ben dus bang dat pap in de fles ook geen oplossing is. Laten liggen werkt hier overigens ook niet, want hij blijft gewoon 1-2 uur wakker(en wij dus ook :roll: ) tot hij bij ons in bed komt. Soms denk ik wel dat ie het koud heeft, maar ook met een extra deken wordt hij dan wakker, dus :?



Jasper slaapt overdag wel in z’n eigen bedje(meestal dan) en 's avonds valt hij daar ook in slaap(met een net-door-mij-gedragen T-shirt over z’n gezichtje :roll: ), dus mijn regel is dan ook dat ik hem voor 6uur altijd naar z’n bedje breng(wanneer hij dus aan mijn borst in slaap is gevallen). Ook al betekend dat dat hij vaak al na een half uurtje weer komt. Maar ik denk dat een stuk consequentie toch belangrijk is, anders blijft hij bij ons slapen en dat is ook niet de bedoeling!



Wordt hij na 6en wakker dan mag hij bij ons blijven slapen. Tot nu toe werkt deze aanpak, want de afgelopen 2 weken heeft hij toch elke nacht in z’n eigen bedje doorgebracht- maar ik wil natuurlijk niet te vroeg juigen :pray:

Noémi blijft ook maar komen snachts, zeker 2 keer. Nog een keer extra savonds geven heeft ook geen zin, ze komt dan toch weer om dezelfde tijd. Ze drinkt dan ook wel echt veel, maar toch heb ik t idee dat t meer uit gewoonte is. Ik probeer nu sinds 2 nachten dat ik haar wel even laat drinken maar na een paar minuten is het klaar en leg ik haar terug, dus ik laat haar niet zo lang drinken als ze wil, en dat ging heel goed (vandaar dat ik me ook afvraag of ze wel echt honger heeft, heb liever dat ze overdag een keer extra komt) dus dat ga ik nu zo proberen af te bouwen ofzo. Zou dit wat zijn, of doe ik nu iets vreemds?? :shifty:



Misschien is het ook een idee om snachts niet liggend te voeden, maar gewoon in je armen zittend op de rand van het bed, zo is het een stuk minder gezellig en knus, maar ook voor de kleine. Lastig hoor, want ik vind juist snachts dat zo tegen me aanliggen tijdens t voeden ook wel erg gezellig.