Volgende week vertrekken wij naar een camping in zuid Duitsland. We willen 's nachts gaan rijden om een uurtje of 3.00u, zodat we daar aangekomen ook nog mooi op tijd zijn om de tent op te zetten.
We hebben er bewust voor gekozen om de rit in 1x te doen (wel met pauzes natuurlijk), zonder overnachting, om de spanning met name voor onze middelste zo kort mogelijk te houden. Hij trekt het anders niet waarschijnlijk (of wij niet, net hoe je het maar bekijkt ).
Maar…voor de ervaringsdeskundigen onder ons. Hoe doe je dat? Trek je de kinderen uit bed en zet je ze met pyjama en al in de auto om ze vervolgens ergens in de ochtend bij de auto hun kleren aan te trekken?
Of kleed je ze midden in de nacht al aan? Alhoewel kleren me dan niet zo comfortabel lijken te zitten om te slapen in de auto. Joggingbroeken oid hebben we niet, dus dan zal het zowieso een spijkerbroek worden.
Wij vertrekken ook altijd rond dat tijdstip als we op vakantie gaan, hebben dan en overnachting in zuid duitsland. Maar wij zetten Jayden idd in pyjama in de auto. Ajax hij een stuk geslapen heeft en het is zo rond 7 uur als we en pauze maken, kleden we hem om
Wij hebben de kids afgelopen sept (oudste ruim 3 jr, jongste 20 mnd) 's avonds van tevoren makkelijke kleertjes aangetrokken (dochter legging + shirt, zoon joggingbroekje + shirt) en daarmee in bed gelegd. 's Nachts op het laatste moment, toen de auto helemaal gereed was, uit bedje gehaald en met de kleertjes die ze aanhadden in de auto gezet.
gewoon in pyjama in de auto of apart voor de gelegenheid toch wat joggingbroekjes (Zeeman, 4/5 euro) aanschaffen en daar in te slapen leggen.
Maar wij hebben geregeld kids staan omkleden op een parkeerplaats… ook toen het ineens veel warmer werd dan voorspelt… werd een iets langere stop op zoek naar de sandalen in de dakbak :lol: .
Met pyjama aan naar bed, op het laatste moment uit bed halen, joggingbroek + vest + dikke sokken aan en met een deken in de auto zetten. En dan hopen dat ze verder slapen :S… Alleen beginnen ze hier van de opwinding enorm te ratelen… En laat ik nou niet echt een ochtendmens zijn
wij hebben vorig jaar met de wintersport ze in jogging broek en shirt naar bed gedaan.
toen de auto klaar was hun uit bed geplukt vest er over heen dekentje mee en zo hup weer slapen in de auto de rest van de rit lekker in de jogging broek gezeten en toen we aan kwamen eigenlijk niks anders gedaan ja skipak aan toen we even in de sneeuw gingen spelen.
Bedankt voor jullie antwoorden!
Spijkerbroeken gaat hem dus zowieso niet worden.
Maar eens even hier snuffelen bij de zeeman of ze wat hebben aan joggingbroeken voor niet al teveel geld. Online vind ik het namelijk toch wel te duur worden.
En anders lekker in pyjama.
@Heleentje wrote:
Met pyjama aan naar bed, op het laatste moment uit bed halen, joggingbroek + vest + dikke sokken aan en met een deken in de auto zetten. En dan hopen dat ze verder slapen :S… Alleen beginnen ze hier van de opwinding enorm te ratelen… En laat ik nou niet echt een ochtendmens zijn![]()
wahahaha ik zie het helemaal voor me. :oops: :oops:
Je zou ook bijv. een (winter)pyjamabroek aan kunnen doen en sokken!?.
Ja, eigenlijk is het best lachwekkend, maar op dat moment… pfffff…
:mrgreen:
Whaha, dat is ook wel waar ik een beetje bang voor ben hoor. Zijn ze straks klaarwakker! En dat terwijl wij hopen het eerste stuk mooi een paar uur door te kunnen rijden zonder stops.
Ach…we zien het wel.
We zijn ook wel eens s avonds om 19.00h vertrokken (terug vanuit Denemarken), zodat (toen alleen nog) Sebastiaan dan lekker kon gaan slapen en wij in 6 uurtjes naar huis konden rijden… Nee dus, tegen 24.00h viel hij slaap…
Maar goed, dat is natuurlijk niet bij alle kids zo he?
@Tamma wrote:
Whaha, dat is ook wel waar ik een beetje bang voor ben hoor. Zijn ze straks klaarwakker! En dat terwijl wij hopen het eerste stuk mooi een paar uur door te kunnen rijden zonder stops.
Ach…we zien het wel.
Wij hebben 1x 's nachts gereden naar Oostenrijk en eerst was de oudste klaar wakker, maar binnen een uur sliep ze weer. Elke paar uur werd ze wakker, even plassen en we gingen weer verder. En elke keer was ze eventjes wakker en sliep daarna weer verder. Alleen wij hadden de pech dat er hevige sneeuwval was en we maar met 50 km. per uur over de autobahn konden en dus een paar uur langer over de rit hebben gedaan. Wij moesten zelf op het laatst bijna elk uur wisselen om te rijden en we hebben zelfs nog eventjes de auto stil gezet toen beide kids weer sliepen, omdat onze ogen dichtvielen. Even een “powernap” en toen het laatste uur gereden. Maar daar heb je nu natuurlijk geen last van :mrgreen:
:mrgreen: Ik mag toch hopen dat we niet in hevige sneeuwval terecht komen, dan zijn we wel ernstig verdwaald :mrgreen:
Alhoewel je dan weer nooit zeker kunt zijn over het weer tegenwoordig, zomer is momenteel ver te zoeken :lol:
@mamaMarije wrote:
gewoon in pyjama in de auto of apart voor de gelegenheid toch wat joggingbroekjes (Zeeman, 4/5 euro) aanschaffen en daar in te slapen leggen.
Maar wij hebben geregeld kids staan omkleden op een parkeerplaats… ook toen het ineens veel warmer werd dan voorspelt… werd een iets langere stop op zoek naar de sandalen in de dakbak :lol: .
Dat was een goede tip :thumbup: . Ik heb voor 12 euro drie joggingbroeken gevonden bij de Zeeman. Dus die trek ik ze lekker aan onderweg. Zit voor de terugweg ook veel lekkerder dan een spijkerbroek, en om ze terug overdag al een pyjamabroek aan te trekken vinden ze ook niet leuk denk ik.