's Nachts onverzadigbaar, overdag tevreden.

Allereerst: de bv loopt als een tierelier dus daar ben ik dolgelukkig mee. Aukje is alweer bijna op haar geboortegewicht :dance:



Maarrr…



Overdag zit er zo’n 2,5 Ã 3 uur tussen de voedingen en tussen 2 voedingen in slaapt ze heerlijk in haar eigen bedje. Dat levert allemaal geen problemen op. Maar 's nachts lijkt ze onverzadigbaar. Ze drinkt zo een uur aan elke borst en valt dan in slaap maar als ik haar dan in bed leg of wil laten boeren wordt ze direct onrustig en gaat dat koppie op zoek naar meer melk. En dit terwijl ze al heel veel op heeft.

Ik kan blijven aanleggen, dan blijft zij drinken. En dat kan uren zo doorgaan.

Als ik liggend voed, dan valt ze wel in slaap en slaapt ze rustig 3 uurtjes tegen me aan. Maar ik slaap dan zelf niet. Zodra ze in haar eigen bedje ligt begint ze te zoeken en uiteindelijk dus ook heel hard te huilen. Het enige wat haar rustig houdt is mijn pink. Daar sabbelt ze dan hard op en valt weer in slaap. Maar zodra ik mijn pink uit haar mond haal begint het verhaal weer van voor af aan.



Gevolg is dus dat ze nu al 3 nachten uiteindelijk bij mij in bed slaapt zodat zij en de rest van het gezin nog wat slaap kunnen pakken. Alleen ik slaap dus niet. En dat begint mij aardig op te breken.



Waarom hebben we dit probleem alleen 's nachts?

Wat kunnen we doen om het op te lossen?

Zou een speentje helpen? Of is dat nog te vroeg i.v.m tepel/speenverwarring? De bv loopt verder zo goed, dat wil ik natuurlijk niet verpesten!



En vanmorgen weer gevoed en nu ligt madame heerlijk te slapen, in haar eigen bedje :?

Matsjo, allereerst Van Harte met de kleine meid!



Lastig… en je hebt zelf je rust ook zo nodig.

Ik heb wel met een speentje gewerkt, omdat ik ook niet uren bij hat bedje wilde staan te ‘pinken’. Hier heeft het geen verwarring gebracht (tepel/speen verwarring).

Wellicht dat er meiden zijn die een beter advies hebben?



Suc6 ermee!

hier een hele hoop gedoe met de bv, maar ik kan hem wel zonder problemen aanleggen en hij heeft ook een speentje. ging vanaf begin al goed!

Lenn deed hetzelfde en had ook met 3 dagen een speentje :slight_smile:



MAAR ik zal eerlijk zeggen: als ik, nu ik hem al 2 jaar bij me heb en ook Nika ‘ken’, filmpjes zie van Lenn als pasgeboren baby met speen, herken ik ook hongersignalen die ik blijkbaar toen met een speen dacht op te lossen :oops: . Dat is de reden dat ik Nika liever geen speen geef, juist omdat de bv hier nu ook zo lekker loopt en ik dat niet wil verstoren met een speen…

Ergens denk ik dus dat het misschien beter is om Aukje maar aan te leggen tot ze zelf een ritme heeft gevonden :angel:



En misschien de laatste voeding liggend in bed geven, terwijl haar eigen bedje met kruiken wordt voorverwarmd zodat de overgang van jou bed naar het hare qua warmte hetzelfde is.

Bij Nika werkte het als ik haar in een wikkeldoek voed (gewoon losjes om haar heen niet ingebakerd ofzo) en dan met wikkeldoek en al terug in dr eigen bedje. Zo tukte ze heerlijk verder!

Geweldige avatar trouwens :inlove:

gefeliciteerd met je moppie :inlove:



ik zou persoonlijk niet voor een speen kiezen. Ze zijn nog zo klein en ik denk echt dat ze nog honger heeft…en of heeft ze jouw heel hard nodig (mamahonger)…ik zou er gewoon aan overgeven en kijken of je eventueel met haar op je buik in slaap kan vallen…is zij verzadigd dan leg je dr in je bedje…zo deed ik het op een gegeven moment. Is wel heel vermoeiend de eerste weken, maar op den duur hebben ze een ritme!

Een speen geven kan verkeerde signalen aan de kleine af geven…

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben zelf ook niet zo van de speentjes. Idd omdat ik bang ben bepaalde hongersignalen te missen. Bovendien weet ik nog bij Mats dat ik er alsnog tig keer uit kon om het speentje terug te geven. Maar ik weet nu iig dat er niet altijd verwarring hoeft op te treden.



Met Aukje op mijn buik in slaap vallen durf ik eigenlijk niet zo goed. Ik vind het sowieso niet fijn om met haar in bed te slapen. Eigen bedje lijkt me veiliger.



Ik denk dat we voorlopig nog even zo aan moeten modderen. Hopelijk wordt het vanzelf beter.



Affie, thnx! Jouw avatar mag er ook wezen!

:inlove:

wat misschien kan helpen, is een co-sleeper. Zo slaapt ze wel in haar eigen bedje, maar toch dicht bij jou. Je hoeft haar alleen een stukje op te schuiven en ze ligt aan je borst.

Hier vond ik dat ideaal met een kindje die vaak s’nachts kwam.



Liefs Suzanne