's nachts heel veel wakker

Even mijn probleem



Sacha is heel bewegelijk zowel overdag als 's nachts.

Hij beweegt zich sinds een maand of twee meerdere keren omhoog in zijn bedje. Dit doet hij voornamelijk 's nachts want overdag blijft hij meestal liggen zoals wij hem in zijn bedje hebben gelegd. Hij ligt dan tegen zijn hoofdeind aan te bonken. Hierdoor word hij boos omdat hij niet verder kan bewegen en waarschijnlijk gaat zijn hoofdje ook pijn doen. Doordat hij een soort van boos word gaat hij mopperen in zijn slaap. Dit doet hij met behoorlijk veel geluid. Wij worden daar wakker van en leggen hem weer beneden in zijn bedje. Dan is hij gelijk stil. Maar dan nu het probleem een half uur tot een uur later is hij weer boven in zijn bedje. en begint het weer van voor af aan. We hebben wel eens geprobeerd om hem te laten liggen boven in maar dan word hij na 15 minuten echt wakker en is hij helemaal overstuur. Dus dat is ook geen optie, dan zijn we nog langer met hem bezig 's nachts.

Hij heeft al een slaapzak aan maar dat helpt ook niet echt. We hebben wel eens zijn slaapzak aan het voeteneinde helemaal ingestopt maar toen heeft hij zich zo vast gedraaid dat zijn voetjes knel zaten.



We zijn een beetje op. We zijn moe en willen zo graag weer eens slapen zonder er 10 keer uit te moeten in een nacht.



Ook hebben we geen idee meer wat we hieraan kunnen doen.

Heeft er iemand een tip. Alles is welkom.



Bedankt voor het lezen van mijn probleem. Ik hoop er iemand is die ons de gouden tip kan geven.

Misschien is inbakeren iets…wel even overleggen met cb…

ik heb helaas geen tips voor je maar wel een :hug:

Inbakeren mag je toch maar tot een bepaald aantal maanden?

Oh ja…ben er nu mee bezig dus had het even niet door… :mrgreen:

Jammer dan is het geen optie…misschien wel iets van een beschermdoek aan het hoofdeinde…eentje die je natuurlijk vast kan maken, het zal wel een naam hebben maar die ben ik even vergeten.

Dan doet hij zich in ieder geval geen pijn…

Sterkte en succes

wessel deed dit ook en wij hebben het uiteinde van zijn slaapzakje samen met het lakentje ingestopt sindsdien kan hij zich niet meer omhoog wurmen in bed.



suc6.

@meissie wrote:

wessel deed dit ook en wij hebben het uiteinde van zijn slaapzakje samen met het lakentje ingestopt sindsdien kan hij zich niet meer omhoog wurmen in bed.




Dit hebben wij ook al eens gedaan maar toen heeft hij zo gedraaid dat zijn voetjes helemaal knel zaten en dat doe ik liever niet nog een keer. Straks sterft zijn voetje nog af.

ohhh ja kijk wessel kan nog niet draaien dus nee dan werkt het idd niet meer voor jullie zoon.



hmmm verder geen tips meer sorry

Hoi,



Hier hebben we hetzelfde probleem. Sinds Nordin kan rollen doet hij dit dus ook. Soms wil het instoppen van het slaapzakje nog wel eens werken, maar als hij echt ligt te wurmen, trekt hij het toch wel los.



Ik ben bang dat het door de zure appel heenbijten is. Probeer elkaar zoveel mogelijk af te wisselen, zodat je toch af en toe je rust kan pakken en als het echt niet meer gaat de kleine man misschien een nachtje uit logeren doen?



en dat zegt een moeder die ook doodmoe is maar logeren, ho maar :oops: :mrgreen:



Veel sterkte ermee!!



Angel

Angeltje ik ben er inderdaad ook bang voor dat ik nog even door moet bijten, maar mijn hoop was toch jullie. :lol: :lol: :lol: Er zijn hier natuurlijk wel een heleboel ervaren moeders.

We wisselen elkaar ook wel af hoor. Maar als je er dan toch beide nog een keer of 5 per nacht uit moet dan is afwisselen niet zo effectief.

Ja mijn moeder heeft al aangeboden om Sacha een nachtje te nemen maar dat wil ik niet. Hij heeft nog nooit ergens anders gelogeerd en dan wil ik hem niet ergens anders laten slapen zodat wij lekker eens kunnen slapen, daarvoor wilde ik geen kindje. :? :? :?



Misschien komt de gouden tip nog.

Die banden om het matrasje mogen niet meer…maar was daar niet een variant op??

Anders tja wat ik persoonlijk zou doen :shifty: is hem tóch eens laten…misschien leert hij zelf terug te gaan,hij is nu ook gewent dat als hij huilt hij dus weer terug gelegt wordt :shifty:

Celiza ligt ook overal…ik heb wel wat beestjes bovenin haar bed en daar gaat ze vaak tegenaan liggen met haar hoofd.

Ze is nu zo oud dat ik er eerlijk gezegt wel vertrouwen in heb dat dat veilig is.

Het zijn geen grote beestjes hoor meer knufjes en lapjes.

@renzosmam wrote:

Die banden om het matrasje mogen niet meer…maar was daar niet een variant op??


Ja te koop bij prenatal, wel erg duur geloof ik :thumbdown: Volgens mij het het 'safty sleper' maar weet niet zeker.

Jekka

Teun bonkte in z’n slaap ook heel erg tegen het hoofdeind van z’n bedje aan. Werd er soms ook wakker van!

Heb bij Babywalz punt nl een “hoofdbeschermer” gekocht en dat ding werkt super. De mijne kost iets van 15 euro. Hij stoot z’n hoofd niet meer en z’n speen valt ook niet meer uit bed.

Alleen soms draait ie zich nog om en ligt meneer eigenwijs met z’n hoofd aan het voeteneind :? …



Zo’n hoofdbeschermer is trouwens aan de spijlen te bevestigen met touwtjes.



Ik hoop dat je wat hebt aan de tip :thumbup: !



Groetjes, Anne

Ik heb voor Ties de Safety Sleep gehaald. Inderdaad behoorlijk duur, maar als hij en wij er fatsoenlijk nachtrust door krijgen, heb ik het er wel voor over. Er gaat een grote band over en onder het matrasje door en daar bovenop zit een weer een band.

Ik vind het ideaal. Ties blijft op zijn plekje liggen onder de dekens. En meneer slaapt gelukkig weer door.

Jim heeft het een tijd ook heel erg gehad en slaapt nu nog regelmatig met zijn hoofd tegen het hoofdeinde. Ik ben toen begonnen om hem niet meer helemaal aan het voeteneinde te leggen met zijn voetjes, kan hij zich ook niet afzetten want dat deed hij namelijk vaak. Ik maak dus ook zijn bedje hoog op zodat hij het niet te koud krijgt, hij lag vaak alleen nog met zijn voetjes onder de dekens. Het is wel beter geworden na een tijdje maar die nachten heb je gewoon nodig hè!

Hier ook de Safe-T-Sleep, werkt perfect. Carlijn kan zich nog wel op haar zij draaien, maar ze “zwemt” niet meer alle kanten op. Absolute aanrader!

Ik weet niet wat de safety sleep is, maar ik kreeg bij het beddengoed een soort plat kussen mee, wat ik aan het hoofdeinde en een stukje aan de zijkant vast kon maken.



Onze dochter doet hetzelfde als jouw zoontje, maar zij slaapt wel gewoon door, dus dat ding hebben we hier nog niet hoeven gebruiken. Misschien dat dat iets is?

@Dianne wrote:

Hier ook de Safe-T-Sleep, werkt perfect. Carlijn kan zich nog wel op haar zij draaien, maar ze “zwemt” niet meer alle kanten op. Absolute aanrader!




Goed ding, maar alléén als er niets anders aan de hand is! Jo"el heeft hem ook gehad, maar bij Yanniek (die precies hetzelfde gedrag vertoonde en net zo ligt te slapen als jouw kindje) hielp het niets. Achteraf logisch, Yanniek had namelijk een naar binnengetrokken trommelvliesje waardoor hij pijn had. En met name 's nachts zette dit op…Hij heeft daarvoor medicijnen gekregenen die helpen, waarna het gedrag na een week of wat veranderde. Ik wil je echt aanraden om problemen met de oortjes uit te sluiten…

Succes verder!

Bedankt voor jullie advies.



Ik ga morgen de huisarts maar eens bellen om te kijken of ze naar zijn oortjes wilt kijken. Wanneer hier niks mee aan de hand is kan ik eens op zoek gaan naar zo’n Safe-T-Sleep.