Onze zoon is nogal een onrustige slaper, als (kleine) baby sliep hij ingebakerd in de Pacco, en daarna in een Puckababy.
Daar heb ik hem vanaf, en het ging een poosje goed, tot aan mei ongeveer.
Hij kan nog steeds prima slapen zonder inbakeren, maar rolt nu altijd op z’n buik 's nachts, en dat vind ik op zich geen probleem, hij mag wel op z’n buik slapen, maar als hij dan weer terug wil red hij dit niet met z’n slaapzak nog aan.
We gaan er op een nacht wel 8/10 keer uit (bij rommelige nachten) om hem weer goed te leggen, en vanmorgen was voor mij de maat vol, ik trek het niet veel langer meer, ben zelf vreselijk moe.
Zo moe dat ik vanmorgen bijna niet van de trap af durfde met hem op mijn arm, omdat mijn benen gewoon slap zijn…
En ik vannacht bij het horen van z’n huilen, zelf in huilen uit ben gebarsten.
Ik heb al van alles geprobeerd, opgerolde handoeken langs hem neer leggen onder het hoeslaken, en hem achteraan met de slaapzak onder het matras steken, maar hij blijft rollen.
Weet iemand wat ik kan doen…
Is een Safe t Sleep iets voor hem, want daar zit ik écht aan te denken momenteel.
Daarom hebben wij inderdaad een safe-t-sleep aangeschaft, en dat was heerlijk! Zowel voor onze nachtrust als die van de kleine…
:hug: :hug: :hug:
Geen idee of het helpt, maar misschien kun je het terugdraaien ‘oefenen’ met hem als ie wakker in bed ligt?
Veel sterkte in elk geval, slaapgebrek is echt slopend!
:hug: als ik jou was zou ik die safe t sleep snel halen, wie weet helpt het.
Zelf geen ervaring mee maar het klinkt als een uitkomst :-
Oh ja een nachtje uit logeren doen is misschien wel ff fijn voor je, kun je zelf ook bijslapen :-
Heeeeeeeeeeeel herkenbaar. :hug:
Ik heb een beetje op google gezocht en gekeken naar ervaringen, de één is heel enthousiast over safe t sleep, de ander vind het verschrikkelijk om een kind ‘vast’ te leggen in bed, maar dit is ook niet wat.
Heb net even een slaapje met hem mee gedaan, dus ik voel me nu weer stukken fitter, maar als ik de dag erna ook nog moet werken ga ik dit écht niet trekken.
In het begin wou het nog wel maar nu duurt het al 5 maanden en ik ben écht kapot.
Bedankt voor jullie reacties, ik heb al op een safe t sleep geboden op marktplaats.
Andere tips zijn nog steeds welkom.
Het gaf mij heel veel rust te weten dat ze ook niet op haar buik zou draaien…heb het bij mijn beide dochters gebruikt.
Ik heb de grote, die ook om een 1 persoons-matras past, dus ook handig voor slapen bij opa en oma als er even geen campingbedje beschikbaar is…
Allereerst een dikke :hug: Kan me helemaal voorstellen hoe t voelt, ik ken het gevoel alleen bij ons is het dan de lengte van de nacht en niet het vake eruit moeten.
Zelf denk ik dat het het probleem met zo’n ding alleen verplaatst. Nu is het het draaien, straks het zitten, dan het staan enz. Wil je niet ontmoedigen, maar dan blijft hij bezig zeg maar. Ik zou idd wat Merel zegt oefenen met terugdraaien en dan eens afwachten wat hij de nachten doet. Desnoods eens wat langer laten wachten, dat hij dan misschien weer in slaap valt of alsnog toch zelf terugdraait (als dat gaat, hier werkt dat niet, hoe bozer hoe wakkerder namelijk) Hij zal t op een gegeven moment leren en dan wordt hij misschien wel rustiger.
Oh ja en misschien is ie wel eigenlijk een buikslaper? Hier beide dames veel onrust gehad, jongste nog steeds haha, maar blijken toch wel graag buikslapers. Soms denk ik wel eens, misschien hadden ze al eerder beter geslapen als ze al vroeger op hun buik waren gelegd.
Sterkte ermee!
Wienix, Stef slaapt ook wel op z’n buik hoor, soms als ik naar bed ga, ligt hij heerlijk op z’n buik te slapen, en dan draai ik hem ook niet, maar weet ik wel dat hij verderop in de nacht zich waarschijnlijk weer zou melden, waardoor ik zowiezo al slecht in kan slapen.
Ik kan wel met hem gaan oefenen, maar hij kan wel draaien, vanmorgen lag hij met zijn eerste slaapje ook op z’n buik toen hij wakker werd, toen kwam ik op z’n kamer en draaide meneer zich direct toen hij mijn stem hoorde…
Dus oefenen heeft dan weinig zin.
Ik heb het gevoel dat het écht de geborgenheid is, wat hij mist, gezien hij ook altijd ingebakerd heeft geslapen, sinds hij daar vanaf is, is hij 's nachts onrustig.
Ik zou hem dan ook niet dag en nacht in de safe t sleep doen, maar alleen 's nachts, zodat hij er niet aan went, ik weet het ook niet meer wat ik wel of niet moet doen.
Even laten huilen is geen optie, wel geprobeerd maar hij begint al vrij snel met keihard gillen en huilen (paniekerig).
Het fijne is, dat de buren hem ook horen… ik wil natuurlijk ook niet dat zij wakker liggen van hem.
een knuffel voor jou meid :hug:
slaaptekort is zooo zwaar!!
ik zou persoonlijk de safety sleep wel gebruiken
dan leer je hem niet op zijn buik te draaien waardoor hij
over een paar maanden misschien wel niet meer draait
en hij ook zonder de safety sleep kan slapen
of dat hij over een paar maanden wel sterk genoeg is om met
de slaapzak terug te draaien!
is hem snachts niet in een slaapzak leggen geen idee??
of slaapt hij zonder een slaapzak helemaal niet??
Ik ga ook nog eens proberen om hem zonder slaapzak te leggen, maar ik denk dat dat helemaal niks wordt, hij woelt het bed door zonder slaapzak, met zijn beentjes door de spijlen… ik zie dat niet zo zitten.
Safe t sleep besteld via mp, dus nou maar eens kijken…
hier is geen slaapzak ook geen succes met slaapzak weet
ze zich al tussen de spijlen te krijgen zonder helemaal!
ik hoop mee dat de safety sleep gaat werken
succes vannacht :hug:
Ik heb ook de Safety Sleep. Ook voor mijn dochter gebruikt. Het gevaar zou zijn dat ze met matras en al kunnen omrollen, maar ik zie echt niet in hoe dat ooit mogelijk is.
Mijn zoon en dochter zijn beiden beweeglijk, en konden al vroeg omrollen. De Safety Sleep leek mij veiliger dan dat ze zelf op hun buik terecht komen 's nachts op zo’n jonge leeftijd.
Mijn zoon is extreem beweeglijk overdag, altijd al geweest. Met 1 a 2 maanden heb ik zo’n inbakerdoek gebruikt. Niet de officiele, maar zo’n elastische. Hij heeft een soort beschutting nodig. Hij weet dit ook en verzet zich niet. Zodra hij in de Safety Sleep ligt, geeft hij zich over. Hij slaapt van 19:00 tot 7:00!!! :dance:
Ben benieuwd naar je ervaringen
groeten Nienke
Ik heb vannacht voor het eerst de safe t sleep gebruikt, en hij heeft er goed mee geslapen, gelukkig!
Maar nu deed ik hem er vanmorgen weer in, en rolt hij zelfs met de band om z’n middel :think: en dat vind ik toch wel een beetje eng, doe ik iets verkeerd?
Ik heb ook een beetje het gevoel dat ik hem er nog niet goed op heb zitten, ik heb er geen gebruiksaanwijzing bij zitten namelijk.
Heb je ook de flap tussen de beentjes vast?
Zo hoort het, en dan kan hij echt niet rollen hoor!
Er staat een filmpje ook op safetsleep.com
Het probleem is, dat er bij mijn safe t sleep (orginele safe t sleep) geen flap tussen z’n beentjes door zit, dat vind ik zo raar.
Hij slaapt zowiezo in een slaapzak, dus dan gebruik je die flap ook niet.
Raar! geen idee welke soorten er allemaal zijn. Ik heb hem zelf ook via MP. Dat lijkt me juist de clue, dat ze niet kunnen rollen, door die flap tussen de benen. Misschien idd. wat strakker proberen?
Ik snap er ook niks van, waarom er geen flap tussen z’n beentjes zit…
Maar als hij in een slaapzak slaapt, moet hij toch gewoon alleen in de bovenste band te leggen zijn?