's morgens zwaarder dan 's avonds????

Gisterenavond hadden we hier een discussie over gewicht.

:angel:

Is het mogelijk dat je 's avonds naar bed gaat en je weegt bv 60 kilo, en als je je de volgende morgen weer weegt (je bent direct gaan slapen! :wink: ) dat je dan 60.5 weegt??? :think:

Ik sprak laatst een vrouw die beweerde dat ze na de bvealling op de weegschaal was gaan staan, en ze bleek te zijn aangekomen! :shock: Dit is toch echt onmogelijk lijkt me??!! :think:

En stel je voor, je eet 500 gram m en m’s. Je weegt je meteen erna. Ben je dan precies 500 gram aangekomen???

Wie weet dit, of denkt het te weten???

Ben benieuwd!

Ik weeg 's avonds normaal gesproken meer dan 's ochtends, maar nu ik zwanger ben is het andersom. Als ik wakker wordt, houd ik namelijk erg veel vocht vast, die in de loop van de dag weer verdwijnt.

Ik was direct na de bevalling ook niet de kilo’s kwijt die ik al kwijt zou moeten zijn (kind, vruchtwater, placenta). Ik ben de volgende ochtend al op de weegschaal gaan staan. En dat terwijl ik gigantisch hard gewerkt had om de kleine er uit te krijgen en een maaltijd had overgeslagen :think:. Geen idee hoe dat kwam eigenlijk. Ik hield nog wel veel vocht vast en mijn spijsvertering lag stil. Misschien daardoor wel. De rest ging er helaas ook niet vanzelf af hierna (2 kilo nog en dat was het). Een deel is er afgegaan na lijnen en een deel zat er nog op voor ik aan deze zwangerschap begon :? … volgend jaar maar wat harder lijnen.

@hanneke wrote:

Gisterenavond hadden we hier een discussie over gewicht.

:angel:

Is het mogelijk dat je 's avonds naar bed gaat en je weegt bv 60 kilo, en als je je de volgende morgen weer weegt (je bent direct gaan slapen! :wink: ) dat je dan 60.5 weegt??? :think:

Ik sprak laatst een vrouw die beweerde dat ze na de bvealling op de weegschaal was gaan staan, en ze bleek te zijn aangekomen! :shock: Dit is toch echt onmogelijk lijkt me??!! :think:

En stel je voor, je eet 500 gram m en m’s. Je weegt je meteen erna. Ben je dan precies 500 gram aangekomen???

Wie weet dit, of denkt het te weten???

Ben benieuwd!

Ik heb dit alleen gehad in mijn bvtijd :mrgreen:

Volle (.)(.) wegen best wat 8)

vreemd ik ben savonds zwaarder dan smorgens hoor!!

Maar sas, hoe kan dat dan?? Je lichaam maakt bv aan, maar weegt die bv dan zwaarder dan de stoffen waar het van gemaakt wordt? Je lichaam maakt toch niet iets uit niets??? Misschien heel dom hoor :oops:

Ja,'s avonds na het klusteren zijn het 2 slappe happen…je eten wordt wel omgezet in bv maar het lijkt mij als het echt extreem is (het was dus niet altijd maar soms wel) en je dus goede volle ( . )( . ) hebt 's morgens (helemaal als ze 's nachts een keer oversloeg) dan was mijn weegschaal echt rustig een halve kilo meer dan de avond ervoor…

Vocht weegt wel wat,kijk maar het eind van je zwangerschap als je vocht vasthoudt hoe snel die weegschaal stijgt :shock:

Ik heb bij R. in mijn zwangerschap hoog zomer ook wel 's avonds zomaar 2 kilo meer gewogen dan 's morgens puur door vocht :o

Ja, maar dan houdt je lichaam het dus vast, dat vocht. Je hebt het wel eerst binnengekregen.

Ik probeer zelf steeds een verklaring te vinden voor het feit dat je lichaam blijkbaar zelf iets aanmaakt, waardoor je zwaarder wordt.

Ik weet ook niet zo goed hoe ik het uit moet leggen :think:

ik weeg 's avonds altijd meer dan 'sochtend. Soms wel anderhalve kilo :think:

Ik denk dat in sommige gevallen dus…echt vocht (wat idd blijkbaar aangemaakt wordt door je lijf) zwaarder weegt dan voedingsstoffen,zeker in het geval van bv.

@hanneke wrote:

Ja, maar dan houdt je lichaam het dus vast, dat vocht. Je hebt het wel eerst binnengekregen.

Ik probeer zelf steeds een verklaring te vinden voor het feit dat je lichaam blijkbaar zelf iets aanmaakt, waardoor je zwaarder wordt.

Ik weet ook niet zo goed hoe ik het uit moet leggen :think:

Het vocht wat je lichaam aanmaakt telt nog op bij het vocht wat je binnenkrijgt. Normaal gesproken scheidt je dat nog uit via urine en zweet maar in het geval van vocht vasthouden door bijv. zwangerschap of voeding aanmaken bij bv telt dat dus gewoon soort van dubbel.

Normaal gesproken dus zonder zwangerschap of borstvoeding (daar heb ik geen verstand van) ben je 's morgens nagenoeg een kilo lichter dan 's avonds. Heeft ook met liggen en ademhaling te maken geloof ik.

Het is niet zo dat je precies alle grammen die je gegeten hebt, dat je dat meteen zo precies gelijk terug ziet in je gewicht.

Vraag dat maar aan de afvallers onder ons.

Groetjes, Petri

@hanneke wrote:

Volgens mij kan DIT echt niet. Tenzij ze 5 weken voor de bevalling voor het laatst op de weegschaal stond en tijdens haar bevalling een slagroomtaart naar binnen heeft gewerkt :mrgreen:
(ik bedoel: een gemiddeld kind weegt al 3 kilo, die ben je dus sowieso kwijt, ook al verlies je geen vruchtwater en bloed[wat mij ook enigszinds onrealistisch lijkt])

Enne 's ochtends meer wegen dan 's avonds :think: :think: zal binnenkort de proef eens op de som nemen. Ik weet wel dat het bij mij echt 200-500gr scheelt of Jasper die nacht veel gedronken heeft of niet :mrgreen:

@eisblume wrote:

@hanneke wrote:
Volgens mij kan DIT echt niet. Tenzij ze 5 weken voor de bevalling voor het laatst op de weegschaal stond en tijdens haar bevalling een slagroomtaart naar binnen heeft gewerkt :mrgreen:
(ik bedoel: een gemiddeld kind weegt al 3 kilo, die ben je dus sowieso kwijt, ook al verlies je geen vruchtwater en bloed[wat mij ook enigszinds onrealistisch lijkt])

Enne 's ochtends meer wegen dan 's avonds :think: :think: zal binnenkort de proef eens op de som nemen. Ik weet wel dat het bij mij echt 200-500gr scheelt of Jasper die nacht veel gedronken heeft of niet :mrgreen:
Lijkt mij ook vrij moeilijk...of ze moet infuus hebben gehad met zoutoplossing daar kom je ook aardig van aan.
Ik was 93 kilo bij mijn oudste op het end...na 2 dagen na de bevalling (hij was zelf al 4000gram bij de geboorte) ging ik me wegen woog ik 87,5... :shock: vond dat toen flink tegenvallen,niet dat het me boeide maar ik bedoel,hij 4000 gram,water,placenta weg en dan maar 5,5 kilo weg :eh: maar mijn (.)(.) waren toen wel ietsje zwaarder maar had nog geen stuwing :think: vond dat vrij weinig afgevallen maar aankomen is dan volgens mij helemaal ''knap'' :lol:
Lijkt mij ook dat je iig dat gewicht van de baby en placenta en water al mist :angel:

Ik weeg 's avonds 1 tot 1 1/2 kilo meer dan 's ochtends!

ik ook savonds 1,5 kg meer dan sochtends.

Ik weeg 's avonds ook meer dan 's morgens!

Je gewicht kan per dag tot aan 2 kilo schommelen, dat is heel normaal. Maaginhoud, darminhoud, vocht vasthouden, etc… allemaal factoren die er invoed op hebben. Dus dat is niet zo vreemd.

Vlak na de bevalling meer wegen dan ervoor, dat is wel heel vreemd.

Ik ook s,avonds meer dan s,ochtens. Je moet je toch altijd wegen s,ochtens?

Je bent ook zwaarder als je ongesteld bent.